Pagina 1 van 2
slecht starten 735ia kat 4-86
Geplaatst:
zo 31 maart 2013, 21:21
door gator
Als ik mijn auto start op gas slaat hij aan maar ook meteen weer af moet wel 3 tot 4 keer starten voordat hij blijft lopen op benzine slaat hij al helemaal niet aan ook al blijf ik doorstarten.
Wat heb ik vervangen bougies, bougiekabelset, andere lhm, stappenmotor , benzinepomp plus filter, opvoerpomp in de tank. Heb alle injectors nagekeken vacuumslangetjes gecontroleerd tevens lambdasonde vervangen andere ecu 059 erop gehad, Kleppen gesteld op 0.30, koudstartventiel gecontroleerd enz enz
Wie weet er raadt? Word er een beetje moedeloos van
Heb alleen nog de verdelerkap en
rotor nog niet gecontroleerd
Re: slecht starten 735ia kat 4-86
Geplaatst:
zo 31 maart 2013, 21:25
door Street legal
De twee sensoren in het koppelingshuis nagekeken?
Re: slecht starten 735ia kat 4-86
Geplaatst:
zo 31 maart 2013, 21:28
door gator
Street legal schreef:De twee sensoren in het koppelingshuis nagekeken?
Heb ik er vandaag eruit gehaald en een keer schoongemaakt zag er goed uit
Re: slecht starten 735ia kat 4-86
Geplaatst:
zo 31 maart 2013, 23:18
door Street legal
Ja dat dacht ik toen ik problemen had ook. Meet de weerstand tussen de pennen. twee van de pennen geven ongeveer 950 ohm weerstand, de andere oneindig. als tussen geen enkele van de drie pennen +/- 950 ohm te meten is heb je de oorzaak gevonden.
Re: slecht starten 735ia kat 4-86
Geplaatst:
ma 01 apr 2013, 08:36
door oldie
Benzine druk regelaar,en de verdeelkap en
rotor kunnen zeker een rol spelen.
Re: slecht starten 735ia kat 4-86
Geplaatst:
ma 01 apr 2013, 10:13
door RobertF
Heb je de kabels wel in de goede ontstekingsvolgorde gemonteerd?
Re: slecht starten 735ia kat 4-86
Geplaatst:
ma 01 apr 2013, 10:16
door PayDay
Is er aansturing op de benzine-injectoren? Of zijn deze ook in de benzinestand onderbroken? Is het lpg-systeem juist afgesteld? Toch geen omvl-verdamper? Die blijf je afstellen...
Re: slecht starten 735ia kat 4-86
Geplaatst:
ma 01 apr 2013, 11:14
door CeesBMW
9 van 10 heeft tegenwoordig een OMVL R90E erin zitten....
Re: slecht starten 735ia kat 4-86
Geplaatst:
ma 01 apr 2013, 16:25
door ErikAnton
Yep en die hoef ik dan ook nooit bij te stellen....
Als het zowel op benzine als lpg is, ligt het naar mijn idee dus niet aan de brandstof maar elektrisch
wat het zoeken er niet leuker op maakt.
Re: slecht starten 735ia kat 4-86
Geplaatst:
ma 01 apr 2013, 21:34
door PayDay
De omvl-verdamper is van b-kwaliteit. Ze zijn erg rijk van zichzelf en lastig af te stellen. Als ik 'm vandaag afstel staat ie volgende week weer anders. Het is niet voor niets dat deze maar 110 euro nieuw kost. Ik gebruik ze niet en hou ze liever buiten de deur.
Doordat deze verdamper altijd verloopt krijg je vaak startproblemen. Immers, op lpg wil je niet choken met starten, de motor verzuipt dan meteen.
Dat ze in 9 van de 10 oldtimers zitten komt alleen omdat ze zo goedkoop zijn.
Re: slecht starten 735ia kat 4-86
Geplaatst:
di 02 apr 2013, 10:20
door ErikAnton
Ik start gewoon direct op lpg, zelfs afgelopen winter geen probleem. Is nu bijna 3 jaar in gebruik.
Bij apk knijp ik de stelschroef die in de toevoer slang naar de inlaat zit 2 slagen, erna weer 2 slagen terug. Aan de verdamper
kom ik dus nooit.
Re: slecht starten 735ia kat 4-86
Geplaatst:
di 02 apr 2013, 12:44
door PayDay
Apart. De stelschroef in de slang is voor CO op toeren. De stelschroef op de verdamper is voor CO stationair. De omvl-verdamper heeft ook nog een luchtomloop-schroef.
Het gaat voornamelijk fout als mensen zonder verstand van zaken aan de afstelschroeven beginnen te draaien. Ze denken bijvoorbeeld dat het stationair toerental met de verdamper wordt geregeld.
Als het erin zit en het loopt goed; lekker laten zitten!
Re: slecht starten 735ia kat 4-86
Geplaatst:
di 02 apr 2013, 16:52
door gator
Street legal schreef:Ja dat dacht ik toen ik problemen had ook. Meet de weerstand tussen de pennen. twee van de pennen geven ongeveer 950 ohm weerstand, de andere oneindig. als tussen geen enkele van de drie pennen +/- 950 ohm te meten is heb je de oorzaak gevonden.
Heb ze zojuist doorgemeten het zijn twee stekkertjes met ieder 3 pinnetjes nu is er een voor de krukas en een voor de toerental ze geven allebei 550 ohm aan maar welke is voor de toerental? Ik sta aan de chauffeurkant bij het voorscherm is het dan de eerste of de tweede stekkertje voor de toerental en wat moeten ze alle beide aan waarde hebben?
Re: slecht starten 735ia kat 4-86
Geplaatst:
di 02 apr 2013, 18:14
door Street legal
Beide sensoren zijn het zelfde. De waarde van een goede is tussen 950 en1050 ohm. Ik weet niet welke waarvoor is, maar als je ze verkeerd om aansluit doet de benzine motor niks, en op LPG krijg je een Back-Fire!
Re: slecht starten 735ia kat 4-86
Geplaatst:
di 02 apr 2013, 18:31
door gator
Street legal schreef:Beide sensoren zijn het zelfde. De waarde van een goede is tussen 950 en1050 ohm. Ik weet niet welke waarvoor is, maar als je ze verkeerd om aansluit doet de benzine motor niks, en op LPG krijg je een Back-Fire!
Advies alle 2 vervangen dan? En weet je toevallig wat die krengen kosten?
Alvast bedeankt voor je advies.
Re: slecht starten 735ia kat 4-86
Geplaatst:
di 02 apr 2013, 19:18
door RobertF
Is je batterij van je multitester wel vol? Meet dan nog een keer met een opgeladen batterij
Re: slecht starten 735ia kat 4-86
Geplaatst:
di 02 apr 2013, 19:53
door MartinE34
gator schreef:Advies alle 2 vervangen dan? En weet je toevallig wat die krengen kosten?
Alvast bedeankt voor je advies.
is dat belangrijk als je auto niet start dan ?
Re: slecht starten 735ia kat 4-86
Geplaatst:
di 02 apr 2013, 20:06
door Street legal
Ik was voor beide 167,50 kwijt bij de dealert alhier. Maar controleer eerst je meter voordat je deze kostbare uitgave doet. Eventueel een nieuwe 9v batterij en meet een 1 k weerstand, dan is het zeker dat ie ok is.
Re: slecht starten 735ia kat 4-86
Geplaatst:
di 02 apr 2013, 20:08
door gator
MARTINE34 schreef:gator schreef:Advies alle 2 vervangen dan? En weet je toevallig wat die krengen kosten?
Alvast bedeankt voor je advies.
is dat belangrijk als je auto niet start dan ?
Nee maar op etk staan ze voor 70 euro per stuk
elders voor rond de 130 a 140 euro per stuk
Vindt dat nogal een verschil
Re: slecht starten 735ia kat 4-86
Geplaatst:
di 02 apr 2013, 20:11
door Street legal
O ja , voor ik het vergeet, rotor, verdelerkap en de brandstofdruk regelaar controleren.
Re: slecht starten 735ia kat 4-86
Geplaatst:
di 02 apr 2013, 20:14
door gator
Street legal schreef:O ja , voor ik het vergeet, rotor, verdelerkap en de brandstofdruk regelaar controleren.
Brandstofregelaar is inorde die andere items moet ik nog checken
Mvg Jan
Re: slecht starten 735ia kat 4-86
Geplaatst:
di 02 apr 2013, 20:19
door MartinE34
De online ETK prijzen kloppen al totaal niet! afgelopen aug/september zijn de prijzen verhoogt en de BTW ook nog eens
ik zou wel de originel van BMW nemen
Re: slecht starten 735ia kat 4-86
Geplaatst:
wo 03 apr 2013, 17:16
door gator
Street legal schreef:Ik was voor beide 167,50 kwijt bij de dealert alhier. Maar controleer eerst je meter voordat je deze kostbare uitgave doet. Eventueel een nieuwe 9v batterij en meet een 1 k weerstand, dan is het zeker dat ie ok is.
Nieuwe batterij geplaatst in de multimeter en wat denk je alle twee 550 ohm een beetje te laag maar het rare is mijn vrouw rijdt een 325e dus ook
motronic ook die even nagemeten ook ter controle van de multimeter maar die geeft ook 550 ohm aan zou die ook naar de klote zijn?
Denk dat ik maar even ergens een andere multimeter ga lenen om te veriferen.
Re: slecht starten 735ia kat 4-86
Geplaatst:
wo 03 apr 2013, 21:19
door Street legal
Voor beide autos geldt de 900 ohm, Volgens de bosch gegevens 860 ohm +/- 10% aan.
Re: slecht starten 735ia kat 4-86
Geplaatst:
do 04 apr 2013, 20:23
door gator
Street legal schreef:Voor beide autos geldt de 900 ohm, Volgens de bosch gegevens 860 ohm +/- 10% aan.
Weet je ook toevallig ( ik rijdt nog met die sensoren) welke storingen eruit voortkomen?
Net toen ik hem gestart had begon hij zomaar 2000 rpm te draaien en na verloop leek het of hij af wou slaan maar ging toen terug naar de normale rpm dit gebeurde allemaal onder het rijden.
Grt Jan