Pagina 1 van 1

Demonteren van de turbo?

BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013, 15:38
door jeffreypico
Is er iemand die vaker een turbo heeft vervangen van een 745i?
Wil graag weten of het goed te doen is en wat ik tegen kan komen qua los maken?
En kan de turbo er van boven uit gehaald worden?
Risico kaot draaien van tapeinden?


Mvg.jeffrey

Re: Demonteren van de turbo?

BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013, 20:28
door PayDay
Is goed te doen! Uitlaat en wastegatepijp losmaken en het inlaatspruitstuk los maken. Je pakt dan turbo en spruitstuk er zo uit! Zorg voor een goed passende dop en eventueel alles een paar nachten goed inspuiten met kruipolie.
Montage is andersom. Let wel op, nooit de motor starten als de turbo nog droog staat!!! Eerst altijd oliedruk starten en dan pas bobinekabel er weer op!!!

Re: Demonteren van de turbo?

BerichtGeplaatst: di 09 apr 2013, 14:52
door jeffreypico
Bedankt voor de tip.


Mvg.jeffrey

Re: Demonteren van de turbo?

BerichtGeplaatst: di 09 apr 2013, 20:44
door BM_Whale
Hoe is de turbo aan z'n eind gekomen?
lagering defect, wiel ontploft, anders ...

Re: Demonteren van de turbo?

BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013, 14:38
door jeffreypico
Hij is niet defect maar is ligt beschadigd,heb de wagen zo gekocht toen der tijd.
Kwam erachter toen ik de slang eraf haalde dat hij ligt beschadigd was.
Er is iets in die turbo gekomen,nu zie je dat die blades ligt beschadigd zijn.
Wil het risico niet nemen om daarmee door te rijden.
Heb de auto toch al onderhanden genomen.
P.S. dit is niet van die polaris grijse maar de alpina weiss die dit heeft.

Laat hem reviseren want dat kost net zoveel als een tweedehands.

Mvg.jeffrey

Re: Demonteren van de turbo?

BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013, 15:25
door BM_Whale
Als de bladen stuk gaan tijdens het rijden, is het waarschijnlijk dat de druk in de interkoeler en de pijperijen daaromheen ontsnapt 'tegen het verkeer in', richting luchtfilter. Het beschadigde wiel is namelijk niet in staat dezelfde druk na de turbo vast te houden als het onbeschadigde compressorwiel.

Gevolg hiervan is een hoop aluminium rommel in de schone kant van het luchtfilter en de pijp van luchtfilter naar turbo. Een nieuw filter monteren en de verbindingsbuis weer mooi schoonmaken is dan noodzakelijk om te voorkomen dat de nieuwe turbo ook beschadigd (door de achtergebleven aluminium brokken).

Als het lagerwerk aangetast is, is het vaak ook verstandig om de olietoevoerleiding te vervangen. Deze leiding wordt door het hete turbinehuis aangestraald en aan de binnenkant ontstaat over de tijd een soort van laklaag (gekraakte olie). Als deze los gaat laten komen er schilfers in de kleine gaatjes naar de lagering in de turbo met alle gevolgen van olie tekort van dien.

De olie retour loost simpelweg de olie in het carter en vandaar gaat het naar de oliepomp en het oliefilter. Daarna mag aangenomen worden dat de olie schoon is. (uitzondering is een situatie na motorschade, dan zitten er metaalschilfers door de hele motor en is een zorgvuldige schoonmaak noodzakelijk).

Succes.

Re: Demonteren van de turbo?

BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013, 19:03
door RobertF
he jeffrey
heb je een adres voor revisie. Ik heb nog een turbo liggen met een gebroken as en wil die ook laten reviseren

Re: Demonteren van de turbo?

BerichtGeplaatst: do 11 apr 2013, 15:44
door jeffreypico
Robert zodra ik de turbo daar langs breng dan neem ik wel contact op met jouw hoe of wat.

ben nu nog bezig met het subframe en stuurhuis enz...

Laat je het weten.

Mvg.jeffrey