Pagina 1 van 1
Nieuwe brandstofpomp en nog niet doen.
Geplaatst:
wo 29 mei 2013, 22:24
door 00()()00
Goedenavond allemaal,
Ik heb iets doms gedaan.
Benzine tank helemaal leeggereden en nu is mn pomp vastgelopen.
Er zat in het filter en in de pomp behoorlijk veel vuil en roest uit de tank.
Ik heb geprobeerd om de pomp open te maken en weer draaiend te krijgen.
Hij draait wel maar pomp niet.
Ok, nieuwe pomp.
Die zit er nu onder maar hij loopt nu als een oude krant.
Gaspedaal onderin komt ie niet verder dan 2500rpm.
Hij reageert heel traag op het gaspedaal.
Tijdens het draaien hoor ik een vreemd tikkend geluid.
Het lijkt bij de injectors vandaan te komen, maar zeker weten doe ik het niet.
Op gas loopt ie als een zonnetje, dus het moet in het benzinecircuit zitten.
Hopelijk weet iemand wat dit probleem is, zodat ik het op kan lossen
Groet Joost
Oo00oO
Re: Nieuwe brandstofpomp en nog niet doen.
Geplaatst:
wo 29 mei 2013, 23:11
door ErikAnton
Dan zit er ook vuil in je injectorbar, en wellicht dan ook in je injectoren.
Beste test je eerst of je 3 bar druk hebt op de bar, alvorens dit geheel los te halen.
Even een flesje onder de retour plaatsen, zie je of dit zuiver is enz enz
Re: Nieuwe brandstofpomp en nog niet doen.
Geplaatst:
wo 29 mei 2013, 23:12
door Daytonawim
Je brandstoffilter zou in het principe het vuil moeten tegenhouden, het lijkt er nu op dat de boel ook voorbij het brandstoffilter wat vuil is geworden met alle ellende van dien.
In de tank kan een opvoerpomp zitten mogelijk is die ook verstopt.
Als je de retourleiding van de brandstofdruk regelaar afhaalt en daar even een langer stuk slang opzet, kan je de brandstofpomp even laten draaien en kijken ef er uberhaubt een straal peut uit de retourleiding wil komen.
Bij de E28 is de zekerimg van de bramdstofpomp de eerste links onderin het zekeringen doosje, daar zet je rechtstreeks 12 volt op ( plus) dan gaat de pomp draaien.
Ps die 3 bar brandstof druk heb je alleen bij draaiende motor, anders is het een bar of 4,5.
Mocht je de brandstofrail verwijderen wees dan super voorzichtig, de injectoren kunnen goed vastzitten, mogelijk blijven er dan dopjes achter in het inlaatspruitstuk, die kan je er met beleid nog wel uit vissen!!!
Eventueel kan je bij mijn bescheiden toko wel terecht in Franeker.
Re: Nieuwe brandstofpomp en nog niet doen.
Geplaatst:
wo 12 jun 2013, 19:58
door 00()()00
Het heeft even geduurd maar de brandstofdruk net gemeten.
Bij draaiende motor kom ik tot 2,5 a 2,7 bar.
Is dit de oorzaak van mijn probleem?
Er zit een nieuwe pomp op, het is er 1 van marktplaats.
MLB automotive.
Merk RAG, type RAG0305070
Geschikt voor E28/E30
Vergelijkingsnummer 0580464070.
Heeft iemand ervaring met dit merk?
Re: Nieuwe brandstofpomp en nog niet doen.
Geplaatst:
wo 12 jun 2013, 21:05
door ErikAnton
en als je volgas geeft, hoeveel bar dan?
Al mijn geteste E23's hadden bij stationair gewoon 3 bar exact, kan aan de meter liggen....
zakt die straks ver weg, pompt die niet genoeg. Had je het filter in de tank ook bekeken??
Re: Nieuwe brandstofpomp en nog niet doen.
Geplaatst:
wo 12 jun 2013, 21:23
door 00()()00
Volgas komt ie niet verder dan 2,7 bar.
De meter heb ik wel vertrouwen in.
Als de motor niet loopt, zakt de druk vrij vlot onder de 2 bar.
Filter in tank niet bekeken.
Er komt wel veel brandstof uit de dikke slang naar de pomp als je die losmaakt.
Re: Nieuwe brandstofpomp en nog niet doen.
Geplaatst:
wo 12 jun 2013, 22:51
door CeesBMW
Die pomp is helemaal niet voor onze auto's. Zit zelfs een opvoerrooster bij om hem in de tank te monteren ! Een goede pomp voor onze e23'ers kost minimaal een 90,-. Alles daaronder is chinese meuk, die je na een jaar weer kunt vervangen.
Heb al diverse goedkope pompen meegemaakt, vaak zijn die blauw van kleur, maar laatst zag ik zelfs een zilvere chinese pomp ! Koop een Europese pomp, zijn hele goede uit Italy,Duitsland en UK.
Re: Nieuwe brandstofpomp en nog niet doen.
Geplaatst:
do 13 jun 2013, 09:51
door robwortel
oh jemig dit heb mn broer ook gehad.. wat een gedoe was dat zeg! gelukkig heb je goede tips gekregen..