vr 05 jul 2013, 11:58
Beste mede forummers,
Hallo mijn naam is Michiel en ben in het bezit van een nog redelijk knappe 745i.
Nu heb ik het weer getroffen! Mag echt aan een nieuwe nokkenas. Heb het deksel gelicht en heb duidelijk slijtage gezien bij de eerste nok. Bij de fin kant zeg maar. Maar er zijn er meer met kleine inloop slijtage. Nu las ik dat street legal in Deutschland een set had gekocht. Graag hoor ik bij welk bedrijf dat was. Mijn monteur will de nokkenas vervangen voor ongeveer 400 euro. Lijkt mij een knappe prijs. Hoe denken jullie daarover? Ook lijkt het me verstandig om de kleppen na te kijken en eventueel te vervangen. Ook de oliegallerij schoonmaken.
Nu heb ik nog een klein probleem. Als ik ongeveer 105 km punt rij schakeld mijn 7 naar zijn overdrive. Hou ik nu stabiel gas dan gaat hij stotteren en rijdt niet prettig. Schokkend rijden zeg maar. Hou ik het gas erop dan heb ik er minder last van. Maar ja kan moeilijk continue doortrekken naar top hier in Nederland. Kan het te maken hebben met nokkenas? In andere versnellingen geen last.
Start goed loopt ook mooi en schakeld soepel. Verneem graag ieders reactie, en licht graag de situatie nader toe bij eventuele vragen. Bedankt alvast!
Vriendelijke groet Michiel
Nog iets