Pagina 1 van 1

728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

BerichtGeplaatst: do 01 aug 2013, 16:43
door wax_
gisteravond wilde ik naar huis rijden: bij het starten een KNAL en het stonk licht verbrand.
Motorkap op: de de grote slang tussen LMM & Motor was los geschoten en het kleine slangetje aan de zijkant van de grote slang, was ook losgegaan.
Er zal wel bezinine in de luchtinlaat verbrand zijn? Alles weer inelkaar gezet en vandaag 40km gereden: geen problemen meer behalve dat hij niet meer trekt (maar dat was voorheen ook al het geval!!)

De auto heeft GEEN LPG, dus geen backfire, wel hetzelfde resultaat vrees ik?

Ik heb een paar vraagjes:
-Is dit "normaal?" is me nooit eerder gebeurd?
-is de LMM nu kapot, hoe merk ik dit eventueel ?
-de motor trekt als sinds een tijd niet meer zo goed, ook niet als je het gas flink intrapt (doe ik de dame zelden aan overigens)
Heel af en toe loopt hij normaal als een trein, HEEL af en toe ;)
Misschien was de LMM al kapot en kreeg/krijgt hij gewoon geen/te weinig lucht ?

gr,
wax

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

BerichtGeplaatst: do 01 aug 2013, 17:40
door ErikAnton
lmm is niet defect, anders loopt die altijd en vooral stationair beroerd

normaal is ht niet op benzine

is j brandstofdruk 3 bar?

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

BerichtGeplaatst: do 01 aug 2013, 17:53
door wax_
3bar? geen FLAUW idee :-) tank lekt wel als er meer dan 60L inzit ...

is hij optisch top, beginnen we weer van vorenafaan: leuk zo'n oldtimer :D

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

BerichtGeplaatst: do 01 aug 2013, 18:54
door MartinE34
wax_ schreef: is hij optisch top, beginnen we weer van vorenafaan: leuk zo'n oldtimer :D


Je zet het keurig lopend weg en twee dagen later loopt het zo beroerd alst maar zijn kan fijne motors een M30 :twisted: :(

doe mij maar een youngtimer met M50 motor loopt altijd :P

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

BerichtGeplaatst: do 01 aug 2013, 20:39
door PayDay
Martin Martin... altijd klagen over BMW... met al die negatieve reacties van jou vraag ik mij steeds vaker af waarom jij nog BMW rijdt...

Wax, je hebt wel een backfire gehad. Controleer klepspeling, bougies, kabels, ontstekingstijdstip en brandstofdruk!

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

BerichtGeplaatst: do 01 aug 2013, 21:50
door MartinE34
PayDay schreef:Martin Martin... altijd klagen over BMW... met al die negatieve reacties van jou vraag ik mij steeds vaker af waarom jij nog BMW rijdt...


Klaag niet gaf alleen een mening over de voordelen van een M50 motor en de nukken van een M20/M30,als jij al mijn meningen al negatieve reacties vind :roll: ! ook mooi hoor :lol:

o er gaan al twee BMW's uit! ruimt lekker op :P

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

BerichtGeplaatst: do 01 aug 2013, 22:05
door RobertF
waarschijnlijk staat je ontsteking te vroeg

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

BerichtGeplaatst: do 01 aug 2013, 22:37
door wax_
ik zal de auto wel eens bij cees langsbrengen voor een groooote beurt ;-)

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

BerichtGeplaatst: do 01 aug 2013, 22:44
door Daytonawim
Er blijft ergens een injector hangen ( koudstart is een leuke verdachte ) benzine loopt zo je spruitstuk in, en verdampt, vaak is dit te merken dat ie warm wat slecht aan slaat, eventueel moet je wat gas geven bij het starten.

Anders ontsteking niet ok, maar dat gebeurt niet zo snel, al dan niet in combistie met slecht gesteld kleppen.

@Martin lekkere constructieve bijdrage weer hoor, daar kan je echt wat mee :clap: :clap:

Overigens niks mis met een M30 motor, die lopen als een zonnetje en zijn makkelijker te fiksen als een M50 :ugeek:

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

BerichtGeplaatst: do 01 aug 2013, 23:20
door MartinE34
Daytonawim schreef:
@Martin lekkere constructieve bijdrage weer hoor, daar kan je echt wat mee :clap: :clap:

Overigens niks mis met een M30 motor, die lopen als een zonnetje en zijn makkelijker te fiksen als een M50 :ugeek:


Tuurlijk! maar de problemen die ik zelf al heb gehad en de problemen die hier langs komen heb ik in 19 jaar met een M50 motor nog nooit gehad en ook redelijk makkelijk te fiksen na evt uitlezen :P

Maar ik gaf meer een reactie/mening over onderstaand !voor dat het weer lekker uit zijn verband getrokken word( dus over consruktieve bijdragen gesproken ;)

@is hij optisch top, beginnen we weer van vorenafaan: leuk zo'n oldtimer
ik schreef ,cq alleen maar een mening : @ je zet het goed lopend weg en de volgende keer heb je problemen met een M30

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

BerichtGeplaatst: vr 02 aug 2013, 09:37
door wax_
@daytonawin: klopt exact, koudstart die het niet meer goed: ik moet iest gas bijgeven en koud loopt hij niet lekker en ruikt kort naar benzine. Tijd voor een grooooote beurt dus ;)

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

BerichtGeplaatst: vr 02 aug 2013, 09:38
door wax_
@Martin: tja dan hadden we maar toyota aygotjes moeten rijden, die doen het wel altijd :D
Dat hoort er een beetje bij, bij de oude dames, maar italianen zijn nog VEEL erger!

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

BerichtGeplaatst: vr 02 aug 2013, 10:31
door MartinE34
Wilde nogwel een lancia delta intergrale of een fiat 3200 kopen :P

Maar als een koude motor iets slechter start/aanspringt dan anders en bij aanslaan ff beroerd loopt ff opgang moet komen zegmaar zodra die gelopen heeft geen problemen meer!,is dat dan ook het koude start ventiel ?

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

BerichtGeplaatst: vr 02 aug 2013, 18:58
door Daytonawim
Garantie is natuurlijk nooit te geven Martin, maar daar zou ik het wel zoeken in de 1e instantie.

Overigens een "heel" fijn klusje om de koudstart injector te verwijderen, ( tipje een BMW ringsleutel 10 gebruiken) dat ding zit op een plek waardoor ie erg vuil kan worden.(tip 2 vervang gelijk de brandstofleiding van de injector, zijn ook vak slecht)

Een koudstart die mogelijk open blijft staan, is te controleren door de brandstofleiding dicht te knijpen, hang een CO meter in zijn "kont" en je kan het verschil gelijk zien.

Als basis voor een fijn lopende motor is goed en tijdig onderhoud toch wel belangrijk!, het blijven uiteindelijk oude auto's die natuurlijk rond de 2 a 2,5 ton gelopen hebben ( op de afgelezen teller tenmiste :ziplip: )

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

BerichtGeplaatst: vr 02 aug 2013, 21:36
door wax_
die van mij heeft een teller met 243k erop, maar heeft origineel 147k gelopen (1e eigenaar was mijn opa) :D
motor is al gereivseerd, mja na 30 jaar komen er toch altijd weer dingen bij!
over 2 weken komt de 535d dan heb ik er niet meer zo'n last van ;)

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

BerichtGeplaatst: vr 02 aug 2013, 23:04
door MartinE34
Daytonawim schreef:Garantie is natuurlijk nooit te geven Martin, maar daar zou ik het wel zoeken in de 1e instantie.

Overigens een "heel" fijn klusje om de koudstart injector te verwijderen, ( tipje een BMW ringsleutel 10 gebruiken) dat ding zit op een plek waardoor ie erg vuil kan worden.(tip 2 vervang gelijk de brandstofleiding van de injector, zijn ook vak slecht)


ik vond de exra luchtschuif (oude type) al een ellendig ding om te vervangen ,had ik ook gelijk maar een nieuwe koude start ventiel geplaatst :P