krom en gescheurd uitlaatspruitstuk m106
hallo bmw liefhebbers, heet roelof en heb een m535i met uitlaatspruitstuk en turbo van een 745i eronder hangen. had de koppakking eruit geblazen, dus kop er af. toen zagen we dat de achterste bank van het uitlaat spruitstuk van binnen op meerdere plaatsen gescheurd was. tot mijn verbazing zag ik een tijdje later dat het wastegatehuis ook gescheurd is.spruitstuk ook nog krom en de 3 draadeinden van de achterste bank notabene halfuit het onderblok getrokken 
 oorzaak zal waarschijnlijk zijn dat de uitlaattemperatuur te hoog is. wie heeft er tips.ontsteking vervroegen? deze auto wordt gebruikt voor carpulling, heeft een kat blok, is dan wel een e 28,maar het is gewoon een m30 blok uit 1986, ben benieuwd naar jullie reacties.
			
  ga denk ik maar een uitlaatgas temp sensor plaatsen om dit in de gaten te houden. en misschien een injector test?
  niet slecht voor een oude auto van 1500 kg uit 1986. intercooler zit er niet op want och, je rijdt maar 100 meter met 0,5 bar zo heet wordt dat niet, dus wel!  heb denk ik nu zo rond de 300 pk.en we willen meer natuurlijk. originele spruitstuk heeft bijna geen flow, misschien heeft rob m545i nog een spagettie liggen, want dit is een gigantisch gepuzzel,vooral in een e28, maar dat weet jij wel 
  wordt zeker vervolgt....