Motor uitgevallen, daarna moeilijk weer te starten.
Geplaatst: wo 19 feb 2014, 22:34
BMW 728i handgeschakeld uit 1983.
Liep voorheen op lpg, startte altijd op benzine en schakelde dan automatisch over op lpg als de motor boven de 2500 toeren kwam.
Voorheen al een paar keer, 1 op de 50 keer, gehad dat hij als hij warm was moeilijk of niet aansloeg, na ca. 20 minuten wachten sloeg hij dan wel aan.
Vandaag lpg uitgebouwd, testrijden op benzine, na een paar kilometer sloeg de motor af tijdens het rijden, niet meer aan te krijgen, geprobeerd te starten maar lukte niet, ook niet met een beetje remmenreiniger in de inlaat.
Rook flink naar benzine tijdens het starten. na een half uurtje wachten (afkoelen?) sloeg hij met veel moeite aan, liep niet stationair, moest hem flink op toeren houden en de motor
gaf flinke felle klappen alsof het een zwaar opgevoerde motor is met een scherpe nokkenas, volgens mij loopt hij niet op alle cylinders, ook rookte hij eerst flink, donkere rook of hij verzopen was. Weg vervolgd naar huis, na 2 kilometer stopt hij er weer mee, niet aan te kijgen, accu leeggestart, naar huis gesleept, en nu na 1.5 uur aan de lader start de motor weer maar loopt niet stationair en geeft nog steeds flink felle klappen en lijkt niet op alle cylinders te lopen.
Iemand een idee?, ik ga morgen eerst eens in de verdeelkap en naar de ontsteking kijken, en alle vacuumslangetjes.
Willem
Liep voorheen op lpg, startte altijd op benzine en schakelde dan automatisch over op lpg als de motor boven de 2500 toeren kwam.
Voorheen al een paar keer, 1 op de 50 keer, gehad dat hij als hij warm was moeilijk of niet aansloeg, na ca. 20 minuten wachten sloeg hij dan wel aan.
Vandaag lpg uitgebouwd, testrijden op benzine, na een paar kilometer sloeg de motor af tijdens het rijden, niet meer aan te krijgen, geprobeerd te starten maar lukte niet, ook niet met een beetje remmenreiniger in de inlaat.
Rook flink naar benzine tijdens het starten. na een half uurtje wachten (afkoelen?) sloeg hij met veel moeite aan, liep niet stationair, moest hem flink op toeren houden en de motor
gaf flinke felle klappen alsof het een zwaar opgevoerde motor is met een scherpe nokkenas, volgens mij loopt hij niet op alle cylinders, ook rookte hij eerst flink, donkere rook of hij verzopen was. Weg vervolgd naar huis, na 2 kilometer stopt hij er weer mee, niet aan te kijgen, accu leeggestart, naar huis gesleept, en nu na 1.5 uur aan de lader start de motor weer maar loopt niet stationair en geeft nog steeds flink felle klappen en lijkt niet op alle cylinders te lopen.
Iemand een idee?, ik ga morgen eerst eens in de verdeelkap en naar de ontsteking kijken, en alle vacuumslangetjes.
Willem