Pagina 1 van 1

E34 M30B35

BerichtGeplaatst: zo 02 maart 2014, 23:20
door MartinE34
Past een M30B35 motor van de e34 zonder al te veel aanpassingen in een e23?
Wat moet er allemaal aangepast worden ?

Re: E34 M30B35

BerichtGeplaatst: ma 03 maart 2014, 09:07
door Daniel
Motorkabelboom is anders

Je kan je eigen kabelboom overzetten lijkt mij.

Paar kachelslangen wisselen

Re: E34 M30B35

BerichtGeplaatst: ma 03 maart 2014, 21:12
door Daytonawim
Elektrisch zit het iets anders op de koets aangesloten dan met een B3.4, verder niet echt spannend.

Waarom zou je een B3.5 nemen ?

Re: E34 M30B35

BerichtGeplaatst: ma 03 maart 2014, 21:31
door MartinE34
er was iemand die dit vroeg via een ander forum ,ik zou het zelf niet/nooit doen in dit geval
maar is het nog anders met de motorsteunen of is het onderblok exact het zelfde en bv carterpan ed ?

Maar als ik een (ben er geen fan van )ombouw zou doen dan zou ik er nog eerder/liever een onderhouds vriendelijker M50/M52 in zetten dan weer een M30 blok :P

Re: E34 M30B35

BerichtGeplaatst: di 04 maart 2014, 21:08
door Daytonawim
Een M30 is onderhouds vriendelijk, je kan overal bij, de techniek is eenvoudig en met name de 3.2 en 3.5 met motronic lopen uitstekend.

Er was voor de E28 wel iets met de rechter motorsteun, daar moet een plaatje komen.

Re: E34 M30B35

BerichtGeplaatst: di 04 maart 2014, 21:24
door MartinE34
als je een M50 blok kent zul je vast wel weten datie nog iets onderhouds vriendelijker is dan een M30 blok en je kunt ook overal bij en ook nog eenvoudig :P 8-)


dit type blok in een E23 plaatsen is iig geen hoogstandje dat scheelt :) ;)

Re: E34 M30B35

BerichtGeplaatst: di 04 maart 2014, 22:49
door e23eric
Nog steeds dat iets schokkerige Martin, rond de 100 km/uur?

Re: E34 M30B35

BerichtGeplaatst: di 04 maart 2014, 23:47
door MartinE34
e23eric schreef:Nog steeds dat iets schokkerige Martin, rond de 100 km/uur?


Ja nog steeds ,wat dat toch is :roll: :P


maar de ombouw waar ik nu vragen over stel in dit topic is niet voor mezelf Eric ik werd hierover benaderd op een ander forum vandaar ;)

zou zelf ook nooit in mijn E23 met M30 van 218 pk naar een blok met 211 pk en kat gaan ,wat ik al eerder melde ik zou nog eerder een M52B28 ombouw doen .

Re: E34 M30B35

BerichtGeplaatst: do 06 maart 2014, 01:19
door e23eric
Ik begrijp 't, ben toch benieuwd hoe dat komt allemaal, hoop dat je nog een keer de oorzaak vindt!

Re: E34 M30B35

BerichtGeplaatst: do 06 maart 2014, 09:34
door MartinE34
ik heb al een andere LMM aangeschaft ,dit zou volgens Cees wel eens het probleem kunnen zijn ivm slijtagen van de koolstofbanen oid ,moet het alleen nog ombouwen/proberen of dit daad werkelijk het probleem is , licht al een jaar in huis :oops: gaat goed komen :P

Re: E34 M30B35

BerichtGeplaatst: do 06 maart 2014, 13:46
door e23eric
Nou ik hoop het voor je! Het probleem moet toch niet al te complex zijn!

Re: E34 M30B35

BerichtGeplaatst: vr 07 maart 2014, 19:50
door Daniel