Pagina 1 van 1

Turbodruk

BerichtGeplaatst: zo 04 mei 2014, 19:53
door riemer
Weet iemand wat de maximale turbodruk van een K27 turbo is?

Ik krijg er namelijk niet meer uit dan 0,9 bar.

Re: Turbodruk

BerichtGeplaatst: zo 04 mei 2014, 20:44
door Street legal
@ Riemer,

Kijk maar even hier: http://www.745i.avulan.eu/

De max druk van de k27 zit op 1,5 bar, maar jouw 0,9 bar is de door de ecu afgeregelde druk. je zult wat meer aan de ecu moeten doen.

Re: Turbodruk

BerichtGeplaatst: zo 04 mei 2014, 20:56
door riemer
De ECU (gechipt) die erin hangt laat veel meer toe. Dit is echt de max. die ik kan halen met deze turbo. Heb je me vanmiddag niet gehoord :D

Re: Turbodruk

BerichtGeplaatst: ma 05 mei 2014, 19:44
door Street legal
Dan zul je de boel moeten ombouwen met een boostcontroller.

Re: Turbodruk

BerichtGeplaatst: di 06 mei 2014, 17:21
door Jasper
De uitlaat schijnt ook een aardige restrictie te zijn; wellicht scheelt dit ook een aantal tienden aan druk

Re: Turbodruk

BerichtGeplaatst: wo 07 mei 2014, 18:08
door Street legal
Je kunt met een boostcontroller al aardig "doordrukken" En de standaard uitlaat kan daar wel mee omgaan. Ik weet dat er ooit iemand op dit forum was die een type 1 745 hier uit lelystad had gekocht, daar zat een rvs sportuitlaat onder van 3"diameter met 1 demper, maar de gemodificeerde motronic niet. Maakte veel geluid in de wagen en is daarom vervangen. Wil je een andere uitlaat vermenigvuldig de pijpdiameter van je spruitstukeinde met 1,75 en je hebt de maximale diameter pijp voor naar de dempers die nodig is. een grotere diameter laat de gassen te veel afkoelen waardoor de doorstroming verminderd. neem twee dempers, of een hele goede einddemper. Een goede sportuitlaat is niet die met het meeste geluid :D maar die op de juiste manier berekend is.