Drukregelaar injectiesysteem
Geplaatst: zo 21 jun 2009, 15:49
Zojuist even bezig geweest met de benzine toevoer. Een nieuw stuk benzineslang bleek gescheurd te zijn, ik denk door veel te hoge druk. Ik begrijp dat de drukregelaar (nr. 3 hieronder) verantwoordelijk is voor terugloop van benzine wanneer de druk boven de 3 bar komt.
Nadat ik het stuk slang vervangen had, was er geen terugloop uit de drukregelaar. Wel zag ik wat benzine sijpelen uit de aansluiting nr.11 naar de koudstart injector op de tekening. Volgens mij duidt dit op veels te hoge druk.
Hoe werkt deze drukregelaar? Zou deze gewoon open moeten gaan bij een druk hoger dan 3 bar, of speelt de vacuumaansluiting hierbij nog een rol?
Nadat ik het stuk slang vervangen had, was er geen terugloop uit de drukregelaar. Wel zag ik wat benzine sijpelen uit de aansluiting nr.11 naar de koudstart injector op de tekening. Volgens mij duidt dit op veels te hoge druk.
Hoe werkt deze drukregelaar? Zou deze gewoon open moeten gaan bij een druk hoger dan 3 bar, of speelt de vacuumaansluiting hierbij nog een rol?