Pagina 1 van 1
633csi
Geplaatst:
vr 12 dec 2014, 19:18
door MarkE12
Hallo,
Ik ben op zoek naar wat informatie over mijn motorblok, het gaat om een 633csi.
Ik mis nog een aantal onderdelen en weet niet waar alle slangetjes en stekkers aan horen.
Ik moet volgens mij een bobine, wat bougie kabels en een
luchtfilter hebben ( staan in het gevraagd topic).
Het blok
En hier moet volgens mij de bobine aan?
Groeten Mark
Re: 633csi
Geplaatst:
vr 12 dec 2014, 21:01
door Peter E12 525
voor al je 6 serie parts kan je naar
www.classicbmwparts.nl
Re: 633csi
Geplaatst:
za 10 jan 2015, 15:13
door MarkE12
Ben nu met het blok bezig, zolang ik de startmotor laat draaien loopt de motor. Maar zodra ik deze loslaat valt hij meteen uit. Iemand enig idee?
Gr
Re: 633csi
Geplaatst:
za 10 jan 2015, 15:48
door Peter E12 525
Misschien mis je een relais of iets? Maar de pomp werkt dus ?
Re: 633csi
Geplaatst:
za 10 jan 2015, 16:02
door MarkE12
Ja pomp werkt. Maar zolang ik start vonkt ie, maar zodra je de sleutel loslaat is de vonk meteen weg. Ookal draait de motor nog na.
Re: 633csi
Geplaatst:
za 10 jan 2015, 16:16
door Peter E12 525
Hmm dat is wazig. dat is denk ik een electronica probleem. contactslot misschien? maar zeker weten doe ik het niet. staat er wel spanning op de bobine als je de auto op contact zet?
Re: 633csi
Geplaatst:
za 10 jan 2015, 16:29
door MarkE12
Nee staat geen spanning op, ga nu proberen 12 volt direct op de bobine te zetten.
Re: 633csi
Geplaatst:
za 10 jan 2015, 16:45
door Peter E12 525
niet te lang 12 volt. dacht dat ze op 9 volt draaien en alleen met 12volt als er wordt gestart. als de bobine te warm wordt gewoon stoppen..
Re: 633csi
Geplaatst:
za 10 jan 2015, 16:46
door MarkE12
Hij bleef even lopen, de accu is nu leeg
Re: 633csi
Geplaatst:
za 10 jan 2015, 16:48
door Peter E12 525
dat is mooi. kijk even als tie loopt of de dynamo ook de accu bij laad!!
De aanhouder wint!!
Re: 633csi
Geplaatst:
za 10 jan 2015, 16:55
door Street legal
Een paar mogelijkheden. Kijk even naar je contactslot. De achterkant is een plastic ring met de contacten er op, als deze is versleten kun je de stomste storingen krijgen doordat de contacten niet meer goed doorverbinden. Kijk ook de relais in de kast en er naast na,bij het starten wordt er een contact in een relais omgezet en zodra de motor loopt moet er een overname contact zijn die dan zorgt voor het blijven lopen. Soms zit het verkeerde relais er in, soms is ie gewoon kapot.
Re: 633csi
Geplaatst:
za 10 jan 2015, 17:51
door MarkE12
Hij heeft gelopen
. Bedankt voor de hulp!
Nu het probleem zoeken.
Re: 633csi
Geplaatst:
za 10 jan 2015, 17:55
door Peter E12 525
Gaat je lukken Mark!! en anders zie ik je wel weer verschijnen op de Stater om onder motorkappen te kijken
grtz Peter
Re: 633csi
Geplaatst:
za 10 jan 2015, 19:09
door MarkE12
Komt zeker goed. Zaterdag kom ik weer voor de 6 serie.
Gr