Pagina 1 van 1
geen vermogen
Geplaatst:
zo 08 maart 2015, 12:30
door BM_Whale
Hallo,
Als ik zoek op 'geen vermogen' vind ik wel 155 posts, maar geen oplossing voor mijn probleem. Kunnen jullie helpen?
Vandaag de weg weer op met de Beemer. Bij 1500 rpm houdt de motor in, maar zodra deze hindernis genomen is, lijkt het probleem verdwenen. Op weg naar de benzinepomp werd het inhouden snel erger. Starten ging nog wel, stationair draaien en stilstaan voor het verkeerslicht ook, maar wegrijden was er niet meer bij.
De motor krijgt brandstof (anders zou ze niet mooi stationair lopen) maar bij ongeveer 1500 rpm is het gedaan.
Helemaal nieuw is het probleem ook niet, ik heb het voor de winterstop ook wel eens gevoeld. Maar niet zo heftig als nu.
Gegevens:
BMW 732i april '85, handgeschakeld
De bougies zijn in het najaar vervangen. Bosch WD8C bougies.
Re: geen vermogen
Geplaatst:
zo 08 maart 2015, 13:05
door graad
Vacu
Re: geen vermogen
Geplaatst:
zo 08 maart 2015, 13:30
door oldie
brandstof filter verstopt.?
Re: geen vermogen
Geplaatst:
zo 08 maart 2015, 13:57
door carina
injectors verstopt?
Re: geen vermogen
Geplaatst:
zo 08 maart 2015, 20:18
door CeesBMW
Pomp bijna op ?
Re: geen vermogen
Geplaatst:
zo 08 maart 2015, 22:53
door BM_Whale
Dank voor jullie idee
Re: geen vermogen
Geplaatst:
ma 09 maart 2015, 08:24
door PayDay
Ik zou als allereerste de benzinedruk meten.
Re: geen vermogen
Geplaatst:
ma 09 maart 2015, 12:04
door CeesBMW
Zoals jij wil meten (hoeveel liter na hoeveel seconden) gaat niet lukken. Als de pomp slechter wordt kan het zijn dat ie juist bij tegendruk niet meer goed werkt. Je moet dan ook de druk meten met een aangesloten leiding (t stuk en drukmeter)
Re: geen vermogen
Geplaatst:
ma 09 maart 2015, 23:52
door BM_Whale
Weer wat geleerd, ga ik een t-stukje in de leiding zetten en meten.
In een ander topic gevonden:
- druk bij stationair: 3 bar
- goede pomp kostte in 2013 minimaal
Re: geen vermogen
Geplaatst:
di 10 maart 2015, 00:13
door CeesBMW
Is in 2015 nog steeds actueel
Re: geen vermogen
Geplaatst:
di 17 maart 2015, 00:06
door BM_Whale
Brandstof galerij komt netjes op druk, brandstof is schoon.
Na een start poging komt er benzinedamp uit de uitlaat (na een wat langere start poging)
Soms
Re: geen vermogen
Geplaatst:
di 17 maart 2015, 11:51
door CeesBMW
Controleer of je een goede vonk hebt. De baksensoren zorgen voor de puls van de vonk, de ECU regelt de vonk.
Re: geen vermogen
Geplaatst:
di 17 maart 2015, 18:16
door riemer
Ik heb ook zoiets gehad, toen bleek dat mijn baksensoren gaar waren.
Re: geen vermogen
Geplaatst:
zo 12 apr 2015, 14:42
door BM_Whale
Eindelijk weer wat tijd om naar de auto te kijken. Een willekeurige bougiekabel voorzien van een losse bougie en die tegen het blok gehouden. Geen vonk! Wat nu?
In de electrical troubleshooting manual staan bij ignition de volgende kreetjes:
Diagnostic connector (hier zit een draadje aan van de sensor op de poulie, op de krukas, maar ik heb geen idee welke pinnen ik moet meten)
wie weet dit?
Ignition coil, die heeft spanning.
Is er ook een waarde die te meten is tussen de kleine pinnen en de hoogspanning?
Beide sensoren die hun stekker hebben in het steuntje naar het inlaatspruitstuk. Sensoren hebben ongeveer 950 ohm weerstand. Lijkt me goed.
C101 (zekering 17) heeft spanning. Lijkt me goed.
C109 (geen idee waar ik die moet vinden)
Wie kan helpen?
C200 (waarom wordt dit punt genoemd, en het plaatje is vrij onduidelijk, vind ik het nummer terug op de draadboom?)
Wie kan helpen?
De ECU heb ik nog niet tevoorschijn getrokken, wat moet ik aan de ECU meten om te weten of er 'iets' gebeurd?
Re: geen vermogen
Geplaatst:
zo 12 apr 2015, 16:58
door CeesBMW
Als de bobine spanning heeft, de beide sensoren goed zijn, dan blijft de ECU over. Vervangen maar !
Re: geen vermogen
Geplaatst:
za 25 apr 2015, 22:49
door BM_Whale
Vandaag een andere ECU gehaald, gemonteerd en enthousiast de oprit afgereden. Wat rijden onze Beemers toch fijn ...
Alleen deed de toerenteller het nu ineens niet meer, mist er dan een signaal in de vervangings ECU? (beide units zijn de 0 261 200 040)
Na een paar minuten rijden werd het lekker warm in de auto en stak het fenomeen weer de kop op. Bij laag toeren geen prik, rijden gaat door voorzichtig gas te geven. Als de motor uitvalt, dan volgen er al snel ferme knallen in de uitlaat (er komt duidelijk wel brandbaar mengsel).
Starten gaat niet, maar er is wel zo af en toe een ferme knal.
Waar moet ik nu verder zoeken? Verdelerkap? Sensor aan de stekker boven op de motor?
Morgen overdag maar eens de verdelerkap losmaken.
Re: geen vermogen
Geplaatst:
zo 26 apr 2015, 16:12
door RobertF
Ik had een slechte baksensor, de verbruikersmeter gaf 1,5 l meer aan als normaal, en ook geen vermogen meer. Er zat net een nieuwe in van ATP voor 13,80 euro Ik heb nu een VDO gekocht kost 75,00 euro maar loopt weer als en trein en zuinig. Dus geen goedkope meuk kopen Ik heb geleerd hiervan.
Re: geen vermogen
Geplaatst:
zo 26 apr 2015, 16:34
door riemer
Dit doet mij ook denken aan een kapotte bak-sensor.
Re: geen vermogen
Geplaatst:
wo 13 mei 2015, 21:59
door BM_Whale
Even foto's gemaakt om mijn vraag te verduidelijken:
Deze sensor kijkt naar de poelie aan de voorkant van de motor, en mijn vraag: waar dient deze voor?
Dit zijn de twee (!) sensoren die op de versnellingsbak zitten. Beide hebben de connector op de steun van het inlaatspruitstuk.
Voor zover ik het kan bedenken, de verdeler regelt dat de vonk in de juiste cilinder komt (daar is geen electronica voor nodig).
In het vliegwiel zit een rij gaatjes om de ontstekingsvervroeging te kunnen regelen.
Dient de sensor op de V-snaar poelie voor noodloop?
Welke van de twee sensoren op de bak (vliegwiel) is gekoppeld aan de ontsteking? (en is dat de sensor die ik zou moeten vervangen)
Wat is het doel van de derde sensor (de tweede sensor op de bak)?
Re: geen vermogen
Geplaatst:
do 14 mei 2015, 00:41
door CeesBMW
De sensor voorop is puur voor meetdoeleinde. De kabel loopt direct naar de diagnostekker. De 2 baksensoren bepalen wanneer de vonk komt, de ene bij de start en de ander tijdens het lopen (BDP en TDP)