Alle vragen en tips over de remmen van een e23 plaats je hier
wo 24 feb 2016, 10:08
Ik heb wederom de verkeerde schijven besteld voor mijn E24 '81
Heb inmiddels gekeken en ik heb deze nodig:
http://www.wallothnesch.com/bremsscheibe-hinten-innenbelueftet-fuer-alle-modelle-bis-5-1982-wird-pro-auto-2x-benoetigt-34-00-00.htmlNogal aan de prijs, weet iemand alternatieven die iets goedkoper zijn ?
Ik had schijven van Bosch voor de voorzijde voor
wo 24 feb 2016, 11:58
De eerste link geeft geventileerde schijven aan en de tweede link niet
wo 24 feb 2016, 12:06
CeesBMW schreef:De eerste link geeft geventileerde schijven aan en de tweede link niet
Goed gezien Cees.... die moet ik dus niet hebben
wo 24 feb 2016, 12:32
Volgens de ETK moet je de geventileerde hebben, klopt dat ?
wo 24 feb 2016, 13:29
CeesBMW schreef:Volgens de ETK moet je de geventileerde hebben, klopt dat ?
Klopt ! Die is t/m '82
do 25 feb 2016, 13:29
Inderdaad een type 1 E 24 heeft geventileerde schijven achter
en een type 2 heeft gewone massieve schijven achter.
Ik zelf heb een E 24 bj. 1981 en heeft dus geventileerde
schijven achter.
do 25 feb 2016, 23:48
vreemd dat ze van geventileerde naar massieve zijn gegaan ,groot voordeel is de warmte afvoer bij geventileerde schijven.
wilde bij de mijne type 2 achter een geventileerde set van een 540 E34 plaatsen en voor de voorzijde heb ik M6 klouwen liggen nadeel zijn hiervan de te dure schijven maar de 540 voor schijven van een E34 passen ook zijn iets dunner 28 ipv 30mm dik
vr 26 feb 2016, 10:40
Ik heb nog klauwen liggen van een E23 type 2 dus misschien ga ik die overzetten geen idee of dat zou passen...
Nogal kostbaar die nieuwe schijven en ik zie dat ATE ze sowieso niet meer kan leveren.
vr 26 feb 2016, 12:05
Deze zijn geventileerd, voor een e24 en van ATE en niet duur
http://www.ebay.de/itm/Sportbremsscheib ... xykUZTiMfM
vr 26 feb 2016, 13:11
Kevin1991 schreef:Ik heb nog klauwen liggen van een E23 type 2 dus misschien ga ik die overzetten geen idee of dat zou passen...
Nogal kostbaar die nieuwe schijven en ik zie dat ATE ze sowieso niet meer kan leveren.
Remsysteem van voorzijde E23 gaat niet op een E24 passen bij mijn weten ,achterzijde kon wel eens het zelfde zijn als bij een E24 type 2
vr 26 feb 2016, 13:28
MartinE34 schreef:Kevin1991 schreef:Ik heb nog klauwen liggen van een E23 type 2 dus misschien ga ik die overzetten geen idee of dat zou passen...
Nogal kostbaar die nieuwe schijven en ik zie dat ATE ze sowieso niet meer kan leveren.
Remsysteem van voorzijde E23 gaat niet op een E24 passen bij mijn weten ,achterzijde kon wel eens het zelfde zijn als bij een E24 type 2
Ja ik bedoel die inderdaad van de achterzijde ik zal volgende week eens kijken of het gaat lukken
vr 26 feb 2016, 16:53
op ETK kun je al zien of het gaat betreft de maten en bij welke type BMW de remklauwen of schijven gebruikt werden/worden.
vr 05 aug 2016, 17:50
Heeft even geduurd maar ik heb gekeken of deze "ombouw" gaat lukken maar helaas niet.
Ik zou de as moeten veranderen of echt custom made spacers voor de klauw moeten maken en dat zie ik nou ook niet zitten.
Er komen nieuwe schijven op... dure schijfjes maar ach..
vr 05 aug 2016, 20:38
Ik weet niet of je nu de verkeerde hebt, omdat ze massief zijn?
Als ze wel passen dan zou ik ze gewoon monteren; achterzijde remt toch maar zo'n 25 a 30%.
Dus het verschil is verwaarloosbaar, tenzij je echt vaak naar de trackday gaat
.
za 06 aug 2016, 13:11
Als je de klauwen van een type 2 neemt dan passen de massieve schijven. Vooraan op e24 type 1 past ook de remmerij van een e23, die hebben dezelfde tussenmaat zodat je adapters moet maken als je iets anders wilt
ma 15 aug 2016, 16:53
Dat is een prima prijs ten opzichte van andere aanbieders, bedankt voor de link.
Ik ga toch nog even passen en meten voor andere remklauwen om toch iets op maat te maken.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.