Alle vragen en tips over de remmen van een e23 plaats je hier
di 18 apr 2017, 19:32
Hallo,
Na vele aanpassingen aan het remsysteem is het nog niet optimaal.
Remklauwen, cilinder, remleidingen, rembol te veranderen loopt mijn wagen nog altijd vast.
De eerste 100 meter is er niets erg aan de hand, dan begint het tot op het punt dat het muurvast staat.
Alle 4 de remmen.
Na 15 min wachten komt alles weer los.
De remolie die erop staat is dot 3 en 4.
mijn opinie:
Aangezien alle 4 de remmen vast staan moet het een servo probleem zijn, denk ik.
Is het mogelijk dat er lucht mee komt van ergens naar de hoofdremcilinder en daar na stil weg gaat ?
Iemand enig idee ??
Alvast bedankt.
di 18 apr 2017, 21:00
heb net hetelfde voorgehad met een E23 728i.
bij mij liep toen enkel de rechter voorklauw iedere keer opnieuw muurvast.
had ook alles gedaan.. remrevisie. rembol. enz
uiteindelijk was het de hoodremcilinder..
di 18 apr 2017, 22:03
Zet je auto van de grond af...draai met de wielen.
Rem paar x en draai dan eens
Als ze echt vast zitten..komen de zuigers niet terug en dus veel druk op t systeem.
Als je lucht in je systeem hebt,merk je dat met scheef remmen..dus links voor...dan weer achter ect..
Hoe zijn je remslangen?verdikking als je remt?
Dan inwendig stuk.
Kan ook zijn dat ze net genoeg remolie doorlaten,bij remmen,maar dat de zuiger de olie niet terug duwd.
Remklauwe alles goed?ook de afdichting rubbers van de zuiger?
wo 19 apr 2017, 00:14
Alles is vernieuwd en gereviseerd.
Zou het volgende niet helpen?
Als we het systeem laten remmen zonder servo... gewoon laten remmen
en
1. het zit nog altijd vast concluderen dat het het remsysteem is.
2. Het niet meer vast komt een probleem is in de servosysteem.
wo 19 apr 2017, 09:29
Ik denk dat je de verkeerde hoofdremcilinder hebt waardoor het terugloopgaatje niet vrij komt.
wo 19 apr 2017, 16:19
Heb je t olie reservoir wel goed op de HRC zitten?
Want die kun je er ook achterstevoren op drukken zeg maar...
di 25 apr 2017, 19:28
Hallo,
We nu de servo olie eraf gelaten,
Dus remcilinder , leidingen en klauwen. goed aangesloten.
Ze lopen nog altijd vast na een tijd alle 4.
Wat eigenlijk niet logisch is, dat ze nog vast lopen.
Iemand nog een wild idee ?
zou de ecu er iets kunnen voor tussen zitten?
Bedankt.
di 25 apr 2017, 21:10
Het hydraulisch systeem van de remmen is gescheiden van de bekrachtiger. De servo heeft niks met de druk in het remsysteem te maken het zorgt er alleen voor dat de pedaaldruk ondersteund wordt
Als je remt wordt er druk opgebouwd in het remsysteem Bij pedaal loslaten komt de zuiger in de remcilinder terug en de vloeistof kan terug in het vaatje lopen door het compensatie gaatje.
vlgs mij komt dit compensatie gaatje niet vrij
Misschien verkeerde cupjes gemonteerd of verkeerde remcilinder of verkeerde pedaalafstelling
za 06 mei 2017, 13:01
Na lang zoeken,
Lag het aan de pedaalafstelling volgens mij.
Te strak aangespannen, nu staat hij los.
Hoop ik
Dank u voor raad.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.