Alle vragen en tips over de remmen van een e23 plaats je hier
ma 08 feb 2010, 19:37
Vandaag even ilegaal een rondje gereden met de nu gechipte 745 , zit nog geen kenteken op. Ik vind de remmen zwaar slecht . Als je iets harder rijdt en plotseling moet remmen laat hij het echt afweten. Ik vroeg me af of zoals al eerder is vermeld de remklauwen in combinatie met schijven van een E32 750i voldoende is ? Of moet er ook een andere hoofdremcylinder op ? Heb hem net vernieuwd voor de juiste van de E23 ? Er zitten ook geperforeerde voor
remschijven op welke mijninziens ook niets toevoegen . Wie weet en of is ook eens bezig geweest om zijn E23 remmen te verbeteren ? Bedankt !
Mvrgr. Stefan/Lpgshop.nl
ma 08 feb 2010, 19:38
hoi stefan..................is je rembol nog wel goed
ma 08 feb 2010, 19:48
Zulke moet je hebben volgens Jarmo Havulinna en die heeft 600pk op 1.5bar
Cross-drilled Brembo rotors
ma 08 feb 2010, 19:54
passen die zonder aanpassingen op de e23 mike
ma 08 feb 2010, 20:24
Ik zou gaan voor de E32 750i remmen.
ma 08 feb 2010, 20:38
Ik ben benieuwd wat voor chip je erin hebt en of ie goed loopt op LPG?
ma 08 feb 2010, 20:39
Ik weet niet of de 728i E38 remmen passen maar dat zijn Brembo's.
ma 08 feb 2010, 20:42
Die zijn een stuk groter dan de standaard E23 remmen. Je zal aardig moeten verbouwen wil dat gaan passen.
ma 08 feb 2010, 21:22
Chip is van Jarmo uit finland , heb nu 3 745's gechipt Cwaanzinnig snel) daarom wil ik de remmen upgraden .
ma 08 feb 2010, 21:34
Oh ja , de bol moet ik nog vernieuwen lampje brand en gaat uit als ik stuur .
ma 08 feb 2010, 22:18
Heb je die besteld via de site van Jarmo? wat kost die en met welke druk heb je afgesteld?
Ik heb deze site
http://www.elisanet.fi/kingshill/745i/index.htm
ma 08 feb 2010, 22:59
Ja Robert, die site is het.
De site wordt bijna weinig ge-update, maar ze zijn nog gewoon "live".
di 09 feb 2010, 18:51
Klopt ,dat is de site waar Jarmo mee van doen heeft . Chip was iets van 200 euro,voor mijn
Motronic . Je zult hem even open moeten maken om te checken hoeveel eproms er in zitten , staat ook op de site vermeld . Succes . Oh ja ik heb de waste gate slang er af liggen op benzine en via een klep stuur ik hem weer aan als ik op lpg rijdt .
di 09 feb 2010, 20:18
Remklauwen van alle andere BMW modellen passen niet op een e23. De afstand tussen de montage gaten is bij de e23 remklauwen kleiner dan die van andere(e24,e28,e34 etc).En niet iedereen kan uit een stuk staal deugdelijke adapterplaten frezen die sterk genoeg zijn om de krachten te verwerken en jou niet in de problemen te brengen.
Anders word het MOVIT monteren(2500 euro)
di 09 feb 2010, 21:43
Dank je Jaap , ik ga de remklauwen maar reviseren en een nieuwe bol plaatsen . Ik hoop dat er dan beter mee te remmen is . Groeten Stefan/Lpgshop.nl
di 09 feb 2010, 22:58
De remklauwen van de e23 zijn echt niet slecht hoor.
Ik heb zelfs gehoord van mensen in de racerij dat ze remklauwen van e23'ers gebruiken om mee te racen.
e30's etc.
di 09 feb 2010, 23:03
OP het Duitse forum is er over remmen verbetering van de e23 ook heel wat gediscusieerd. Er past niets van andere BMW's Er was iemand die ankerplaten liet maken voor remmen van 750. Andere oplossingen zijn Porsche en Movit maar alles schreeuwend duur
Hier van Movit
http://web2.cylex.de/firma-homepage/htt ... 00005.htmlva= vooras
ha= achteras
bremszange=remklauw
kolben =zuiger
wir k
wo 10 feb 2010, 08:33
Street legal schreef:Remklauwen van alle andere BMW modellen passen niet op een e23. De afstand tussen de montage gaten is bij de e23 remklauwen kleiner dan die van andere(e24,e28,e34 etc).
Ik dacht dat die uitwisselbaar waren. Jammer.
do 11 feb 2010, 14:18
Je kunt de remkracht van een e23 wel verbeteren door er rvs ommantelde slangen op te monteren, en inderdaad die brembo schijven monteren. Als
remblokken dan ebc of orgineel(texar).
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.