Alle vragen en tips over de remmen van een e23 plaats je hier
do 25 maart 2010, 21:25
Hoi,
Vandaag de E23 naar de APK gebracht en dacht voor 2 jaar weer klaar te zijn, niet dus
1.Rempedaal zakt langzaam weg.
2 Remklauw loopt iets aan.
3 Stukje benzineleiging moet worden vervangen
4 Olielekkage bij stuurbekrachtigingpomp
en nog wat klein gezeik!
Rembol moet dus worden vervangen, dat wist ik eigelijk al want het remdruklampje licht ook regelmatig even op. Bol inmiddels gevonden op de site van offenga.nl. Nu dacht ik, ik draai de oude er al eventjes af...
Jeetje, wat zit dat ding vast!
Iemand tips om hem los te krijgen?
Alvast bedankt!
Groeten,
Peter.
do 25 maart 2010, 21:51
Vooral handig is een leidingsleutel, z' on ronde met een opening om om de leiding te gaan. Dan draai je de moeren tenminste niet rond.
do 25 maart 2010, 22:30
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik zie alleen niet waar ik een sleutel op kan zetten, ik dacht zelf aan een oliefiltertang?
Moet er ergens een moer zitten?
Alvast bedankt!
vr 26 maart 2010, 00:54
Oh, jij wil alleen de bol eraf draaien ? Dat zal idd moeilijk worden. Tenzij je hem eruit haalt en dan in een bankschroef zet. Dan iff met een oliefiltertang eraf draaien.
vr 26 maart 2010, 14:55
ik heb deze vervanging ook zeer recent laten uitvoeren. Bij mijn 745i waren de gasbollen van de achtervering ook niet meer goed. Van het
di 30 maart 2010, 23:26
Hallo,
Ik heb het 1,5 jaar geleden vervangen. je moet de bol eerst leeg pompen. Dit doe je door je motor niet te laten draaien en enkele malen op met de rempedaal pompen. Let op!! je reservoir met de atf olie voor de stuurbekrachtiging zal stijgen let dus op dat het niet overloopt. Vervolgens heb ik de bol met een
oliefilter sleutel los gedraaid. Het is even pielen hoe die het beste erop kan maar geloof me het kan. Wanneer die goed zit kan je slechts kleine slagjes maken om hem los te draaien(draai de goede kant je werkt van bovenaf en het is gewoon linkse draad) 2 a 3 kleine slagjes daarna de rest met de hand eraf draaien. Daarna andere bol erop en goed vastdraaien. Auto starten paar keer pompen en dan moet ie het voorlopig weer een aantal jaartjes doen.
Succes
Brian
wo 31 maart 2010, 11:55
Top!
Bedankt voor je bericht Brian, ik heb de rembol in bestelling staan en zal verslag uitbrengen als het gelukt is.
Groeten,
Peter.
wo 31 maart 2010, 21:15
als je pedaaldruk langszaam wegzakt(nadat je je pedaal op drukt hebt)neigt dat wat meer naar je hoofdremcilinder(als t tenminste nergens lekt)
de bol is alleen maar voor als je moter uitvalt,dat je nog wat bekrachtigde remmen hebt,en een keer of 10 nog bekrachtigd kunt remmen.
zo kun je t bolletje ook testen
wo 31 maart 2010, 22:40
Grafdelver, dat is niet zo.
De rembol zorgt wel degelijk voor een behoorlijke ondersteuning. Als de auto normaal remt maar daarna zakt het pedaal naar beneden is dat toch echt je rembol. Als je hoofdremcilinder kapot is zal de remdruk zelf aanmerkelijk minder worden en moet je flink harder remmen om tot stilstand te komen.
di 13 apr 2010, 19:09
Hoi,
Heb gisteren de rembol vervangen.
Ik heb het eerst geprobeerd met een oliefiltertang maar dat lukte niet, het zat te vast en als ik een goeie slag wilde maken moest ik de halve gasinstallatie demonteren.
Heb toen de 2 bouten bovenop losgemaakt en de 4 leidingen los gemaakt, dit ging eenvoudig.
Daarna het hele zaakje er uit getilt en in de bankschroef gezet.
Daarna schuurpapier met de schuurkant om de rembol getaped en daarna de oliefiltertang erop en hopla los was ie.
Nieuwe erop gezet en jawel vandaag APK goedgekeurd tot 13 april 2012!
Een volgende APK zal hij zonder veel laswerk en dergelijke niet meer maamaken dus als het 2012 is gaat ie uit elkaar en wordt hij na het lassen en dergelijke gespoten en in nette staat teruggebracht!
Groeten,
Peter.
di 13 apr 2010, 20:05
Ik dacht dat LPG auto's jaarlijks gekeurd moeten worden.
di 13 apr 2010, 21:30
Hoi,
LPG auto's 1 keer per jaar keuren?
Ik heb er nog nooit van gehoord.
De auto is van 1977 en dit is de 2e keer dat hij weer voor 2 jaar gekeurd is.
Groeten,
Peter.
wo 14 apr 2010, 08:13
Ik moet ook om de twee jaar.
wo 14 apr 2010, 10:29
Mijn E24 met LPG van 1979 moest elk jaar.
Ze hebben dat verandert zie ik nu
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... euring.htm
vr 16 apr 2010, 17:54
Goed dat het gelukt is de bol te vervangen, simpel eigenlijk h
vr 16 apr 2010, 18:00
Huh, hoe oud is jouw auto dan Brian, dacht dat ie van 1985 was ?
zo 25 apr 2010, 12:13
Ja idd alles is van het model 1985 zullen we maar zeggen maar dat is ie niet.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.