Alle vragen en tips over de remmen van een e23 plaats je hier
ma 23 aug 2010, 22:21
hallo allemaal,
ik zal me even voorstellen ik ben davy uit bergeijk en heb een bmw 735 uit 1981.
Ik ging van de week mijn remmen ontluchten mede omdat ie achter bijna niet remde. ik was dus begonnen met pompen ontluchten pompen enz.. (met de motor uit). en onder het pompen spoot er olie uit het stuurbekrachtingsresevoir. toen viel meteen de druk zo goed als weg.. echter met draaiende motor, komt er geen olie uit het stuurbekrachtigingsresevoir onder het pompen, maar de druk komt niet terug.
nu is mijn vraag hoe krijg ik als weer goed?
wie kan mij helpen?
alvast bedankt
mvg davy
ma 23 aug 2010, 22:45
even voorstellen lijkt mij handig
di 24 aug 2010, 05:57
welkom.....................
en ontluchten,doe je door met t stuur op en neer te draaien............
rem/stuurbekrachtiching zit op t zelfde resoivoir
di 24 aug 2010, 08:16
je ontlucht je remmen toch niet door aan het stuur te draaien....
Ik zou met een oude auto altijd ontluchten met een ontluchtings apparaatje. Het risico dat je de hoofdrempomp lek trapt sluit je dan iig al uit. Als er wat roest / vervuiling in de cylinder zit ,trap je de cupjes lek omdat je normaal je pedaal nooi zo ver wegtrapt. Dan krijg je hem dus ook niet meer op druk.
di 24 aug 2010, 10:50
Ontluchten moet bij onze auto's altijd met draaiende motor. Anders zal idd veel olie uit het stuurbekrachtegingsreservoir komen.
De kans is groot dat je hoofremcilinder de geest heeft gegeven.
di 24 aug 2010, 11:02
Dat klopt inderdaad, ...... Is mij ook al overkomen. En een beste plens ATF onder de auto
Ik doe het nu gewoon met een Easy Bleed van de brezan en het laatste restje lucht inderdaad d'r uit trappen met draaiende motor.
Maar dik kans dat je zuigertjes lekker vast zitten in de klauw. Ik zeg demonteren die hap, zuigers gangbaar maken met een oud stukje scotchbrite schoonmaken en nieuw rubber in je klauw. Werkte bij mij prima, remt weer als een nieuwe, zowel voor als achter.
di 24 aug 2010, 12:25
CeesBMW schreef:Ontluchten moet bij onze auto's altijd met draaiende motor. Anders zal idd veel olie uit het stuurbekrachtegingsreservoir komen.
De kans is groot dat je hoofremcilinder de geest heeft gegeven.
dat bedoelde ik..........maar moet je dan ook niet links/rechts met t stuur op en neer
gaan cees
di 24 aug 2010, 16:04
Nee, dat hoeft alleen als je iets aan het stuurbekrachtegingssysteem hebt gedaan (andere pomp, stuurhuis etc). Daardoor ontlucht je n.l. je stuurbekrachtegingssysteem.
wo 25 aug 2010, 17:43
Bedankt allemaal voor de tips. Dan kan ik weer vooruit.
wo 25 aug 2010, 18:40
ik heb nu af en toe links ook een plasje atf olie onder mn beemer,
mn sensor is nat/lekt......
en ik vind dat de linkse remklauw soms blijf hangen...........
hoop dat ie gemaakt is voor de sharknose meeting
vr 22 okt 2010, 10:40
Even een oud draadje omhoog schoppen:
Ik heb gisteren eindelijk mijn klauwen voor gereviseerd. Never done that, dus met een beetje hulp van de e21 goeroe Jeroen.
't Was hoog tijd zullen we maar zeggen. Links voor remde hij nog met een zuiger, en rechtvoor met 2.
Met de compressor erop en 3 zuigers in de lijmtangen plopten ze een voor een er uit,
vr 22 okt 2010, 11:00
Andere remvloeistof ? Of toch wat meer kracht zetten (75%) ?
vr 22 okt 2010, 11:08
Andere remvloeistof zou kunnen, ik weet niet wat er inzat.
Ik heb denk ik bijna alles vervangen, er zit nu 5.1 in.
Kan ik het pedaal gewoon nu helemaal onderin rammen? (alstie stuk is, kan die toch niet stukker..)
Ik had je al even gebeld, maar u nam niet op.
vr 22 okt 2010, 13:28
Sorry, ben erg druk met andere werkzaamheden. Je kan hem nu gewoon doortrappen, ikzelf blijf pompen tot er geen lucht meer in zit. Dan houdt ik het pedaal op de bodem en draai de nippel dicht. Pas als de nippel dich is weer loslaten.
Succes
vr 22 okt 2010, 14:01
Maak aan de nippel een slangetje en laat het uiteinde in een jampotje met remolie onder de vloeistofspiegel steken. Zo kun je alleen ontluchten of druk op het uiteinde van het slangetje een autobandventiel
vr 22 okt 2010, 22:16
Had zelf ook een sponzig pedaal na meerdere malen ontluchten! rondjes gereden en blijven ontlluchten, en inderdaad met een slangetje op de nippel zodat je zieet wat je doet! uiteindelijk is het pedaal weer keihard.... na veel zuchten en steunen....
Groeten Erik
za 23 okt 2010, 09:14
en niet wild pompen maar langzaam intrappen
za 23 okt 2010, 12:36
en origineel is dot4.....
zo 24 okt 2010, 16:14
Hallo allen,
Ik ben weer terug van een korte vakantie.
Inmiddels is het pedaal weer hard geworden.
Met de eezibleed en idd het beschreven slangentje had ik hem al ontlucht maar ik denk dat ik tijdens de hele revisie zoveel lucht in het systeem heb gekregen dat ook mijn hrc niet helemaal luchtvrij was.
Onderweg - nog bedankt voor het telefonische consult Cees
- ging het lampje (!) een paar keer branden, na een keer geremd te hebben ging die weer uit.
Er zal denk ik behoorlijk wat lucht in het hele systeem gezeten hebben.
Vanmiddag de voorremen nog eens ontlucht, maar daar kwam niets meer uit.
Op zich vind het ik het erg prettig (zeker in je eentje) om met de eezibleed te ontluchten.
Met het beschreven slangetje kan je dan idd ook heel goed zien of je echt luchtvrij bent, en of de vloeistof een beetje doorzichtig is..
Het lastige is dus de lucht die boven in het systeem zit.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.