Alle vragen en tips over de remmen van een e23 plaats je hier
ma 21 feb 2011, 15:15
las in een mailtje van een kennis van me dat er in amerika (woont in texas)
een big brake set voor de e23 te koop is voor 300 dollar
dit is wel zonder remklauwen, maar met bevestigingssteun en schijven
de
remschijven zijn 312 mm en blijkbaar van een corvette c4
de passende remklauwen zouden ook van een corvette c4 zijn ( maar zitten niet bij het set )
heeft iemand hier ervaring mee ?
ma 21 feb 2011, 15:29
De bevestigingspunten van een remklauwen van een E23 zijn niet gelijk aan die van andere auto's. Wat ik "weet" is dat als je dikkere (betere) remmen wilt dat je dan voor een bracket moet hebben voor de remklauwen.
Op de E28 werkt dit anders, daar kun je de remmen van een E34 M5 bevestigen.
ma 21 feb 2011, 19:44
Idd. Ik heb dit voor mijn e21 wel gedaan:
Laatst bijgewerkt door
baur323 op ma 21 feb 2011, 20:28, in totaal 1 keer bewerkt.
ma 21 feb 2011, 20:23
Zoals Ite gedaan heeft waren ze ook van plan op het 7-er forum in Duitsland, vanwege de Duitse TUV problematiek werd het een duur geintje. Je hebt namelijk een constructieberekening nodig die aantoont dat de delen de krachten van het remmen kunnen verwerken.Zonder dit document verlies je in Duitsland je kfz brief.
Dit setje hier is natuurlijk een buitenkans voor de e23 rijder met wat steviger rijstijl, vooral op de gechipte 745 zijn de standaard remmen natuurlijk niet afdoende.
@leon,
Heb je een link voor me?
ma 21 feb 2011, 20:30
Ik heb nu een setje Wilwood klauwen er op. Normaal heeft een e21 323i maar 2 pots, en nu dus 4.
Heerlijk doseerbaar nu.
Ik vind echter wel dat een e23 met goed gereviseerde klauwen heel best remt.
Ik heb geen wensen op dat vlak eigenlijk!
ma 21 feb 2011, 20:44
@leon,
Heb je een link voor me?
heb ik helaas nog niet ,maar wordt aan gewerkt
Laatst bijgewerkt door
leon op ma 21 feb 2011, 20:57, in totaal 1 keer bewerkt.
ma 21 feb 2011, 20:52
Ik had op mijn e32 de vier zuiger remklauwen van een alpina gezet met 324 x 30 schijven.Remmen dat ie deed!! 15" velgen konden er alleen op als ie van buiten gebalanceerd was. Plaklood liep aan! Ik zou op de E 24 ook wel zoiets willen, maar de totaalkosten vallen op dit moment buiten budget. behalve de schijven, blokken van Ferodo of Texar voor en achter, een hoofdremcylinder van een e32 750 moeten er dan ook nog stahlflex leidingen op en een veerpootbrug.
ma 21 feb 2011, 22:52
De e23 heeft een gatafstand van de remklauwen van 9cm wat geen andere heeft, dus niks past.
De firma Movit levert het volgende
sehr geehrte damen und herren,
vielen dank f
di 22 feb 2011, 08:14
Voor dat bedrag kun je ook een bracket laten maken.
di 22 feb 2011, 18:08
Vandaar dat de bracket op de foto erg intressant is omdat de remklauw zo optisch orgineel op de auto gemonteerd kan worden. En dat voor 300$
di 22 feb 2011, 21:10
Hoe kom je aan dat bedrag?
di 22 feb 2011, 21:19
Gelezen boven de foto in de eerste posting
di 22 feb 2011, 22:05
Dit zijn dus geen adapters voor grotere remtangen. Je plaatst de standaard klauwen met deze adapters verder naar buiten zodat je grotere schijven kunt monteren. De remmen worden dan sterker omdat het moment toeneemt, met stahlflex leidingen en goede blokken zou het wel wat kunnen zijn.
ma 15 aug 2011, 07:49
Iemand al een 7 met verbeterde remmerij ?? Blijft toch lastig met een 745 zo snel mogelijk te stoppen als je iets harder rijdt in duitsland !
ma 15 aug 2011, 08:35
Ik wou eigenlijk E38 728i remmen (zijn brembo's) op mijn 745i. Daarna heb ik met Dani
ma 15 aug 2011, 09:27
zodra je adapters gaat maken komt de remklauw verder naar buiten en moet je grotere schijven monteren. Met 16 "kruisspaakjes kun je veel meer met je remmen doen. Staalflex leidingen en ferrodo ds 2500 blokken helpen ook al om het remmen te verbeteren.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.