Het is nu zo 24 nov 2024, 10:06


HRC vervangen,waar op te letten?

Alle vragen en tips over de remmen van een e23 plaats je hier
  • Auteur
  • Bericht
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23606
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

HRC vervangen,waar op te letten?

Berichtza 09 jan 2016, 21:16

Ik heb vandaag een nieuwe HRC gekocht voor mijn e23

Waar allemaal op te letten met vervangen? En ontluchten?
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: HRC vervangen,waar op te letten?

Berichtzo 10 jan 2016, 01:17

Remvloeistof aflaten maar ook de stuurbekrachtiging leeg laten lopen. Als je de HRC eraf haalt dan valt de stift van de bekrachtiging eruit .
De leidingwartels kunnen goed vastzitten dus meteen maar een griptang erop of losmaken aan de ABS unit en dan met leiding demonteren
Omdat het een rot klus is zou ik meteen de bekrachtiger ook reviseren
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: HRC vervangen,waar op te letten?

Berichtzo 17 jan 2016, 11:37

Hier staat ook nog wat over de revisie
viewtopic.php?f=13&t=2877&start=400
Offline

Peter E12 525

Master

  • Berichten: 731
  • Geregistreerd: zo 22 dec 2013, 10:49

Re: HRC vervangen,waar op te letten?

Berichtzo 17 jan 2016, 12:56

Om je in de toekomst meer frustratie te doen voorkomen kan je ipv er een grippentang op te zetten ook even open ringsleutels bestellen

https://www.datona.nl/open-ringsleutels.html

kost de wereld niet en werk perfect.

verder kan dit nog handig zijn https://www.datona.nl/automatische-remo ... rseel.html maar die is nu ff niet op voorraad.

Succes!!
Ford Mustang 289Ci coupe 1965
BMW 525 E12 Kashmir metallic 1979
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: HRC vervangen,waar op te letten?

Berichtzo 17 jan 2016, 19:10

@peter
Natuurlijk, remleidingen maak je los met een remleidingssleutel
Ze kunnen zo vast zitten, tenminste bij mij, dat een remleidingssleutel rond draaide. Zoals je in de beschrijving ziet heb ik ze toen losgekregen aan de ABS unit
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23606
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: HRC vervangen,waar op te letten?

Berichtzo 17 jan 2016, 19:22

Kzal er volgende maand is aan beginnen..wil echt mijn remmen up to date hebben..want rij vaker 200 dan 100 met de e23 :oops: dus moet perfect zijn :!:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

Peter E12 525

Master

  • Berichten: 731
  • Geregistreerd: zo 22 dec 2013, 10:49

Re: HRC vervangen,waar op te letten?

Berichtzo 17 jan 2016, 23:03

RobertF schreef:@peter
Natuurlijk, remleidingen maak je los met een remleidingssleutel
Ze kunnen zo vast zitten, tenminste bij mij, dat een remleidingssleutel rond draaide. Zoals je in de beschrijving ziet heb ik ze toen losgekregen aan de ABS unit


dat kan uiteraard gebeuren maar zet er dan wel nieuwe op en met een goede set kan je ook zo weer een flare maken aan je leiding.
Ford Mustang 289Ci coupe 1965
BMW 525 E12 Kashmir metallic 1979
Offline

Henkjan

Master

  • Berichten: 752
  • Geregistreerd: ma 11 mei 2015, 14:15
  • Woonplaats: Veluwezoom

Re: HRC vervangen,waar op te letten?

Berichtza 06 feb 2016, 19:55

Je kunt ook even een "open ringsleutel" maken met de slijptol. Heb ik al diverse keren gedaan.

Wanneer je de remleiding niet kunt redden, dan kun je ook op maat laten maken. Even de lengte meten en doorgeven en dan maken ze met professioneel gereedschap de wartels eraan. Dan rollen ze de leiding op en gaat gewoon door de brievenbus. Ik heb vorig jaar cunifer leidingen laten maken (90% koper/ 10% nikkel), dat schijnt sterker te zijn dan puur koper...

Ideaal en helemaal niet zo duur 8-)
BMW 750 iL E32 bouwjaar 1988. Mag het ietsje meer zijn?

Ex. BMW 530D. 1999
Ex. BMW 523i. 1996.
Ex. BMW 750i 1989.
Ex. BMW 635 CSi 1980.
Ex. BMW 2500 + BMW 2800 jaren '70.
Ex. BMW 3.0S + BMW 2.8L + BMW 3.0LA jaren '70
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23606
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: HRC vervangen,waar op te letten?

Berichtdo 17 maart 2016, 19:40

Zaterdag is aan beginnen,of ja Hennie,want als ik t moet doen kost t mijn hele voorkant schat ik zo :oops:
Schop ik,sla ik,Timmer ik....
Want de senator bevalt zo goed,dadelijk wil ik nog niet meer in de bmw rijden :mrgreen: :mrgreen:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23606
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: HRC vervangen,waar op te letten?

Berichtza 23 apr 2016, 15:25

Image

Vandaag over een andere boeg gegooit met de e23...druk op mijn remsysteem gezet,contact aan..ontlucht...en remt als een nieuwe gelukkig weer.vandaag 100km gegast..en nog perfect.
Wil er wel een setje b6 schokkers op en mijn klauwe voor reviseren.

Dus ik zeg...ga zelf niet liggen kloten.maar doe t met druk en lopende motor of op contact.
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

Henkjan

Master

  • Berichten: 752
  • Geregistreerd: ma 11 mei 2015, 14:15
  • Woonplaats: Veluwezoom

Re: HRC vervangen,waar op te letten?

Berichtma 25 apr 2016, 14:20

Als ik jou was zou ik nieuwe klauwen kopen a 146,95 euro per stuk bij Bogijn. Doe ik zelf ook!
Reviseren wordt nooit meer zo goed als nieuwe ... het is toch allemaal 30 jaar oud :shock:.

http://www.bogijn.nl/onderdelen/16/bmw/ ... mcilinders
BMW 750 iL E32 bouwjaar 1988. Mag het ietsje meer zijn?

Ex. BMW 530D. 1999
Ex. BMW 523i. 1996.
Ex. BMW 750i 1989.
Ex. BMW 635 CSi 1980.
Ex. BMW 2500 + BMW 2800 jaren '70.
Ex. BMW 3.0S + BMW 2.8L + BMW 3.0LA jaren '70

Keer terug naar Remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten

cron