Remprobleem
Geplaatst: wo 17 nov 2010, 12:33
Hallo iedereen,
Ik heb alle remleidingen vervangen, maar sindsdien een probleem om te ontluchten (rechtsvoor/linksachter, blijkbaar een gekend probleem).
Hoofdremcilinder dus de geest gegeven, dus een nieuwe originele in geplaatst. Heel eenvoudig kunnen ontluchten ditmaal, wel met motor af.
Maar het pedaal bij motor af is sponzig, terwijl het na 10 a 20 keer pompen keihard zou moeten zijn.
Nu kan ik het (met niet extreem hard te drukken) een 7 a 8-tal centimeter diep drukken.
Als de remcilinder er een 2-tal dagen af was, lag er wel een klein plasje ATF onder de wagen die uit de booster gelopen was.
(er zit een dichting, dus ik veronderstel dat dit geen zo'n groot probleem is, omdat deze niet langer onder spanning staat als je hoofdremcilinder er afneemt.
Verder is er nergens een remvloeistof lek, en is er al enkele liters remolie doorgejaagd tijdens het ontluchten.
Iemand een idee?
Bedankt!
Groeten,
Fred
Ik heb alle remleidingen vervangen, maar sindsdien een probleem om te ontluchten (rechtsvoor/linksachter, blijkbaar een gekend probleem).
Hoofdremcilinder dus de geest gegeven, dus een nieuwe originele in geplaatst. Heel eenvoudig kunnen ontluchten ditmaal, wel met motor af.
Maar het pedaal bij motor af is sponzig, terwijl het na 10 a 20 keer pompen keihard zou moeten zijn.
Nu kan ik het (met niet extreem hard te drukken) een 7 a 8-tal centimeter diep drukken.
Als de remcilinder er een 2-tal dagen af was, lag er wel een klein plasje ATF onder de wagen die uit de booster gelopen was.
(er zit een dichting, dus ik veronderstel dat dit geen zo'n groot probleem is, omdat deze niet langer onder spanning staat als je hoofdremcilinder er afneemt.
Verder is er nergens een remvloeistof lek, en is er al enkele liters remolie doorgejaagd tijdens het ontluchten.
Iemand een idee?
Bedankt!
Groeten,
Fred