Pagina 1 van 1

Remleidingen

BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2011, 18:43
door zooka
Ik heb afgelopen weekend de remklauwen los willen halen om ze weer enigszins roestvrij te maken.
Ik heb de remklauwen met de 2 maat 19 bouten los weten te krijgen maar er zitten nog koperen / stalen leidingen aan vast.
Nu ben ik een beetje huiverig om dit los te maken, denk dat ik dat 100% kapot ga draaien.

Het is allemaal wel gelukt met een boel gehannes, ideaal was / is het niet.

Vraag is of dit nog een makkelijk te krijgen onderdeel is ( origineel) of moeten er flexibele leidingen worden aangeschaft?
Wil het liever houden zoals het origineel is namelijk.

Gelukkig zagen de rubberen ringen er nog perfect uit en wilden de remcilinders soepel heen en weer. :mrgreen:

Re: Remleidingen

BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2011, 19:02
door Michiel
Even langs een goede autmaterialen zaak en de oude meenemen. Kunnen ze zo een paar nieuwe voor je maken.
Je kan ook bij BMW zelf nieuwe kopen, zijn gewoon nog leverbaar.

Re: Remleidingen

BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2011, 19:10
door Daniel
Voor remleidingen los te maken heb je speciale "remleiding'-sleutels, zeg maar een ringsleutel met een hoekje eruit die je eerst over de leiding zet.
De sleutel maat is 11.

Dit soort dingen altijd ff inspuiten met WD-40, soms verstandig om 'm even te laten schrikken bij het los draaien en een paar slagen los los vast te draaien, zodat de schroefdraad weer gangbaar wordt en tussentijds eventueel weer inspuiten.

Goed gereedschap is hierbij het halve werk

Re: Remleidingen

BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2011, 19:11
door Daniel
Dealer levert een nieuwe "rechte" leiding op de juiste lengte die je zelf moet buigen.

Re: Remleidingen

BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2011, 19:37
door ErikAnton
Is ook het enige wat weinig kost bij de dealert :)

Groeten Erik

Re: Remleidingen

BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2011, 19:48
door Michiel

Re: Remleidingen

BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2011, 19:52
door zooka
Bedankt voor de info!
Ga ermee aan de slag!