di 01 jun 2010, 19:01
Hee mensen,
De antenne van mijn 728I (:D) zit los...en hij werkt niet goed. Ik weet ook niet zeker of het een automatische is geweest of niet. Hij zit bij mij aan de voorzijde van de auto.
-----Wat is de beste antenne (prijs kwaliteit) voor op mijn auto?
Ik had deze hier op het forum al gevonden (
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... results=20)
-----Hoe haal ik de antenne er het beste af. Via de binnenkant van de wielen...dat plastic ding ( 5 bouten?)
-----Hoe kan ik het beste de antenne (kabel) weer goed plaatsen???(zonder dat ik mijn hele dashboard er af hoef te halen)
Gr en alvast bedankt,
Marv
di 01 jun 2010, 19:08
Probeer een orginele Hirschmann 6000el te kopen, op de e23 waren ze er in automaat en gewoon uitschuiven. De automaat is het mooist omdat het dan vandalisme bestendig is. De Hirschmann 6000 el heeft een uitstekende ontvangst zelfs als die ingeschoven is dankzij een ingebouwde signaalversterker.
di 01 jun 2010, 19:23
Helemaal met Jaap eens .Hirsmaan is top.Je vind ze ook op ebay.de.Succes.
di 01 jun 2010, 20:22
stond er ook 1 op mp te koop
wo 02 jun 2010, 00:25
Ok bedankt!
Ik vind die antenne alleen wel vrij duur, maar is zeker een overweging waard dus. En die op conrad.nl? Met bestelnummer 319288 8a die lijkt er ook veel op.
Ook al had je eerst geen electrische antenne. Kun je de electrische dan alsnog inbouwen?, ik weet namelijk niet zeker of de mijne electrisch is geweest omdat hij scheef is en los zit????
Maar hoe kun ik het beste de antenne verwijderen zodat ik die eventuele hirschmann erop kan zetten? Voordat ik dingen ga demonteren die niet nodig zijn dan he
Kun je er bijkomen door het plastic paneeel bij het voorwiel te verwijderen of hoe anders...de antenne zit aan de voorzijde
Gr
wo 02 jun 2010, 22:47
HEE mensen,
-Antenne zojuist verwijderd... is helemaal naar de knoppen.
-Heb het plastic binnenscherm van onder de wielkast verwijderd en de antennekabel er af gedraaid.
-Wiel er afgehaald
-De antenne onder de auto gedemonteerd... en daarna dat stukje groom er voorzichtig afgetikt met mijn vader...schroefdraad zat nogal strak daarom.
Ik vind die hirschman telescoop antenne erg mooi maar de mijne was GEEN electrische antenne.
VRAAG 1. WERKT deze electrische antenne ook op mijn auto? en waar haalt hij dan zijn stroom vandaan?
VRAAG 2. Waar kan ik een normale antenne vinden....dus ZONDER automatisch omhoogkomen? ik heb boven de electrische namelijk een normale antenne gezien die is 15
wo 02 jun 2010, 23:40
Ik heb mijn normale vervangen door een elektrisch dus stuur maar een pm
do 03 jun 2010, 07:29
Hangt van je radio af (volgens mij). De aansturing van de antenne gebeurt via de radio.
do 03 jun 2010, 08:36
In mijn e3 zit er een schakelaartje onder het stuur voor de antenne.
Dus dat is ook een optie.
do 03 jun 2010, 22:36
Hee mensen,
HIJ IS BESTELD!!!!! de electrische conrad,
Ik ben nieuwsgierig wat het wordt maar ik houd jullie op de hoogte van inbouw (EN als het niet lukt natuurlijk) etc.
Nu nog een geschikte moderne radio en 4 boxen vinden maar daar start ik wel een ander topic over.
bedankt voor de hulp!,
marv
ma 14 jun 2010, 16:27
Hoi,
Je kunt de stuurdraad ook via het contact laten lopen, dan gaat hij in/uit bij het bedienen van het contact.
Groeten
Marcel
ma 14 jun 2010, 16:52
Ik zou ook eens moeten kijken naar een nieuwe antenne en zou dan ook een Hirschmann 6000el willen hebben.
Die van mij staat een klein beetje schuin naar achteren waardoor hij af en toe niet helemaal uitschuift, werkt verders wel goed maar ben een zeikerd he