Switch to full style
Plaats een reactie

lekkage vanuit ventilatieroosters

zo 29 apr 2012, 10:54

Momenteel heb ik mijn vloerbedekking deels verwijdert en wat viel nu gelijk op. Voor de achterbanken, waar je je voeten normaal neerzet is het helemaal nat. Het schuimrubber moest ik flink uitknijpen. Nu heb ik gemerkt dat na iedere bui op die plek een aardige plas water ontstaat. Nu denk ik dat het door de ventilatiesleuven achter heen komt zetten. Heeft iemand hier ervaring mee en wat kun je hier eventueel aan doen?

Re: lekkage vanuit ventilatieroosters

zo 29 apr 2012, 11:04

Het komt via de rand van het kachelhuis naar binnen, is een bekend probleem bij de e23.

zo 29 apr 2012, 11:45

ik kan me niet voorstellen dat de kachel de oorzaak is, omdat ik voor helemaal geen last heb. En achter is de plaats voor de voeten ook verzonken in de bodem, dus ik zou niet weten hoe het daar zou moeten komen vanuit de voorkant. Wel zie ik een spoor van water langs de zijkant van de achterbanken.

zo 29 apr 2012, 16:08

Schuif kanteldak waterafvoer?

zo 29 apr 2012, 16:29

de afwateringsgaten van de paravan zijn waarschijnlijk verstopt en dan loopt die hele bak vol met gevolg dat het via de kacheldoorvoer in het schutbord naar binnenkomt en dan naar achter loopt. dat bedoelt Cees. Een andere mogelijkheid is nog een lekkend achterraamrubber of via de achterlichten maar dan moet de hoedenplank en de kofferbak ook nat zijn.

zo 29 apr 2012, 16:51

Dat bedoelde ik Robert, door het rijden komt het water overal om uiteindelijk achter de bestuurder te eindigen. Tis het optionele voetenbad, toendertijd een dure optie ;)

zo 29 apr 2012, 17:42

Nou ik rij er niet meer mee, want ik ben hem heel grondig aan het opknappen. Onder het parafaan heb ik net allemaal opgeknapt, zat inderdaad wel verstopt.

Maar ik heb inderdaad wel een open dakkie. Waar zitten die afwateringsdingen precies?

zo 29 apr 2012, 18:26

Twee voor die in de dorpel uitkomen en twee achter die dacht ik via de dakstijlen naast de achterbank binnen over de binnenschermen in de dorpel uitkomen, maar daar ben ik niet 100% zeker van

ma 30 apr 2012, 10:20

Bij mij waren het de afdichtingsrubbers van de achterlichten. Steeds vochtig onder de vloerbedekking achter de voorstoelen. Voorin alles kurkdroog. In de kofferbak vond ik opgedroogde watersporen. Na vervanging van de achterlichtrubbers is alles kurkdroog.

wo 10 okt 2012, 10:19

Ik heb ook het optionele voetenbad! Voorin heb ik zelfs een voetendouche bij een goede regenbui.....en de kofferbak is ook bijna een ligbad te noemen (verrassende auto's die e23's :mrgreen: )

Rechts is het iets minder geworden nadat ik 1 (van de) gat(en) had ontdekt en heb dicht gesmeerd met nadenkit...

Kunnen jullie me helpen met exacte locaties (foto's ?) waar meestal de problemen ontstaan?

Bedankt!

wo 10 okt 2012, 18:23

Het doorvoer rubber van de "motorkapsluitings-kabel" wil ook wel eens stuk zijn of al ontbreken.

Is ook voor
Plaats een reactie