ma 08 jul 2013, 09:54
hallo, na 20 jaar stilstand , heb ik mijn 728i 1982 met automaat proberen te starten , eerst nieuwe benzine erin , pomp zuiver en nieuwe lijdingen gezet , en ja hij starte maar valt na 2 a 3sec weer uit . na enkele malen opnieuw te proberen , merk ik dat ik geen stroom meer heb op de bedrading (groen,gele kabel,) ook niet aan de relait tegen zekeringkast . hen andere relait gezet ook niets ;???
iemand enig idee wat de oorzaak is ;
op de auto is wel een alarm geplaatst nieuw zijnde ???
ma 08 jul 2013, 10:11
De relais die zijn waarschijnlijk gewoon goed.
Je moet de relais eruit halen die aan de buitenkant zit van de zekeringskast en dan even zelf door verbinden met een draadje tot je de pomp hoort draaien en probeer dan te starten.
Als de auto start dan kan je hem even uizetten en het relais terug plaatsen dan draaid de auto gewoon zoals het hoort.
Succes
Mvg.jeffrey
ma 08 jul 2013, 11:40
hallo jefferypico . bedankt voor je snelle reactie , heb je raad opgevolgd . relais eruit en doorverbonden ve rood op groen geel , geen resultaat , dan draad rechtstreek op pomp , wagen slaat teru onmiddelijk aan , maar valt binnen 2 a 3 sec uit , blijft niet draaien
grts
ma 08 jul 2013, 12:27
Blijft de pomp wel draaien met directe verbinding? Wellicht loopt de pomp slecht en is de opbrengst onregelmatig en te laag.
ma 08 jul 2013, 13:01
Als je hem doorverbind blijf hij dan draaien de pomp??
ma 08 jul 2013, 13:24
Heb je wel de benzine toevoer / retour slangen wel goed zitten??
ma 08 jul 2013, 15:52
hallo ,was even weg ... ja pomp blift draaien met doorverbinding , als ik leiding los doe aan rail blijf benzine spuiten , en heb geen drukmeter , maar zit toch wel wat druk op , en toch valt hij telken opnieuw stil , als ik aan het gaspedaak kom slaat hij onmiddelijk af
grts
ma 08 jul 2013, 15:55
slangen zitten goed , benzine retour loopt ook terug naar bak
grts
ma 08 jul 2013, 16:24
Je moet hem gewoon doorverbinden en een aantal keer proberen te starten.
En als hij niet blijft lopen naar een tijdje dan moet er echt iets anders aaan de hand zijn.
Zit je vacuum goed van de benzine druk?
ma 08 jul 2013, 16:53
hey jeffreypico , heb meerdere malen gestart , slaat elke keer direct aan , en valt elke keer terug uit , hij blijft preies iets langer aan , 3a 4 sec , vacuum op zit op benzine drukvatje , vacuum buisje is ook in orde .
weet ook niet meer wat er scheelt ?
ma 08 jul 2013, 17:15
hallo martin . heb 728i is toch L jet ?? ecu heb ik ook al gewisselt zonder resultaat , heb ontsteking want motor slaat aan
ma 08 jul 2013, 18:51
heb je hem al geprobeer met relais te starten??
ma 08 jul 2013, 19:38
hallo , net geprobeerd , start niet , komt geen benzine meer , begrijp dat niet , eerst keer ging dat wel , en na enkele x starten geen stroom meer op de kabel naar pomp , heb ook de vacuum leidingen maar voor zekerheid vervangen , geen resultaat ,
ma 08 jul 2013, 20:51
carina schreef:hallo martin . heb 728i is toch L jet ?? ecu heb ik ook al gewisselt zonder resultaat , heb ontsteking want motor slaat aan
idd das waar ook,ik denk soms dat iedereen een 735 heeft of dat alle 7 serie's een 3.5liter hebben
ik had bij een defecte ecu/motronic ook gewoon ontsteking ,sloeg aan en gelijk weer af
ma 08 jul 2013, 20:54
Kun je de klep vam de lmm soepel bewegen of zit deze vast door de stilstand?
ma 08 jul 2013, 21:55
hallo payday, deze werk perfect , had ik ook aan zitten denken , de lmm van mijn e28 525 m30 eropgezet , maar ook geen verandering , nog steeds zelfde probleem,
ma 08 jul 2013, 22:04
Met de lmm van je e28 werkt ie ook niet... het lijkt alsof ie aanslaat op alleen de benzine van je koudstart injector...
Aansturing op injectoren? Plakken de naalden van de injectoren niet?
Probeer uit te zoeken of de brandstof of de ontsteking wegvalt... loopt ie wel op start pilot of remmenreiniger?
di 09 jul 2013, 07:50
hallo payday . waar zit de koud injector??? anders ga ik vandaag de rail met injectors van mijn e28 er eens op monteren .
als ik start pilot rechtstreeks inspuit loopt hij , start hij toch
grts
di 09 jul 2013, 17:28
hallo . vandaag alles van mijn e28 overgezet . rail met injectors , koudstart injector ,
met een klein hartje start ik ... slaat aan en na 2 sec valt hij uit .
heb dit nog nooit ervaren , weet nu niet meer wat te doen
grts
di 09 jul 2013, 19:41
Dag Carina
Ik las dat er een alarm op de auto zit.
Ik zou dat alarm maar eens uitschakelen, misschien helpt dat.
gr. Klaas
di 09 jul 2013, 21:00
hallo klaas , das is een probleen , heb er geen sleutel van, is zo een origineel alarm van bmw , met een slot langs de nummerplaat achter , en rood lampje op pasagierdeur , heb al gekeken alles zit ingewerkt in de orig bekabeling , computer zit langs stuurzijde
wo 10 jul 2013, 17:03
Dag Carina
20 jaar stilstand is natuurlijk een heel erge lange periode dan kan er van alles
vast gaan zitten.
Je kunt eens proberen met een acculader of een accu rechtstreeks verbinden met de 2 kabels die aan de benzinepomp zitten en dan starten.
Je kan dan ook eens proberen om de benzineslang los te halen die naar het motorblok loopt en dan spanning erop met
een accu of benzinelader, dan kun je kijken of de benzinepomp voldoende opbrengst heeft, je kun dan tevens kijken
hoe de kleur van de benzine is en of er veel rotzooi in de benzine zit, want ik denk dat het probleem bij de benzinepomp
zit of veel rotzooi in de benzinetank of een verstopt benzinefilter.
succes Klaas
wo 10 jul 2013, 17:33
hallo klaas, alles al gedaan , nieuwe bezine , druk op rail, pomp rechtsteeks aan gesloten , nieuwe injectors , koudstartinjector , , filters zijn open , hij start onmiddelijk maar valt na 2 sec uit ,
grts
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.