Alle onderwerpen en vragen over de aandrijving (schakelbak en automaat)
zo 03 okt 2010, 17:47
ik heb zins kort last van trillen (schudden) als ik boven de 80km rij en als ik zacht rem boven de 80km is het weg ???
kan het liggen aan een draagarm of spoorstang enz....!!!
Gr Ron
zo 03 okt 2010, 18:21
zou kunnen. of een remklauw die niet goed vrij komt
ma 04 okt 2010, 10:00
ik gok ook op een remklauw...........
heeft mijn e23 ook last van gehad
ma 04 okt 2010, 13:38
wielen balanceren wil ook wel eens helpen, of heb je sinds kort andere velgen eronder ?
mijn 17" BBS pasten niet 100% moest zo'n 1,5mm apaptertje tussen naaf & velg
gr,
Mark
ma 04 okt 2010, 14:28
Probleem had ik ook en is opgelost na remmen schoonmaken en nieuwe blokjes nr 3 + revisiesetje nr 2 + 'terugduwdingen' nr. 4 (die om een of andere reden ontbraken)
Geen trillen, geen piepen en goed remmen!
ma 04 okt 2010, 16:28
wielen in onbalans. speling wiellager, uitgeslagen kogels spoorstang
di 05 okt 2010, 21:27
Ik had het zelfde probleem bij mijn E34 deze had de onderste draagarmen versleten.
Gr Mario
wo 06 okt 2010, 17:30
wielen zijn pas uitbalanceerd dus dan zou het de wiellager of draagarm kunnen zijn ???
het rare is dat als ik hard rem hij niet trilt???
Gr Ron
do 07 okt 2010, 08:33
Heel vaak is het idd de voorste draagarmen bij een e34/e32.
Een bekend probleem,heb ze al eens vaker vervangen omwille het zelfde probleem.
Google maar eens
wo 27 okt 2010, 19:53
hoi
vandaag de draagarmen vernieuwt en.........jaaaa rijd weer strak
Gr Ron
vr 28 jun 2013, 22:38
Op dit onderwerp maar eens weer een probleem melden. Ik begin er gek van te worden.
Ik heb een gebruikte set Style 32 velgen met banden gekocht 7J 16"met 225-55 banden. 2x Pirelli P6000 en Novex Super Speed 2.
-Eerste montage onbalans in alle wielen voor achter gewisseld, geen verbetering
-Alles opnieuw laten balanceren op 5 gram nauwkeurig geen echt verbetering
-Terug gegaan weer laten balanceren, hier en daar 10 gram erbij ("beter kan het apparaat niet" zei hij)
-Nog trillen in het stuur tussen de 80 en 100 km/u
-Om uit te sluiten dat het in draagarmen fusees of remmen zit weer de 15"winterbanden gemonteerd (205-65) . Daarmee totaal geen trillingen!!
-Vandaag bij een ander bedrijf door een high tech apparaat opnieuw (alleen de voorbanden)laten doen die tevens hoogteslag meet en slingering in de velg. Velgen worden in de boutgaten opgespannen!
-Bij een wiel zat er 80 gram op en hebben de band 180 graden op de velg gedraaid. nu was 40 gram genoeg
-vol vertrouwen weggereden MAAR HELAAS nog steeds trillingen tussen 80 en 100. Wel minder en het is ook niet constant. Soms een minuut niet en dan opeens weet wel.
- Ik heb al overwogen twee nieuwe voorbanden te nemen, Vredestein Sportec 5 of Cento's Of Hankook's Ventus Prime 2. Maar de huidige banden hebben nog 5-6mm niet gecupt of onregelmatig afgesleten.
Wie heeft het verlossende woord? En helpt mijn BMW van zijn Parkinson af?
vr 28 jun 2013, 23:07
hallo
meet je maat van de naafrand bijde schijfrem met schuifmaat
meet aan de binnenkant in het hart van de velg de rand wat over die naafrand moet
als daar een verschil in zit moet je plastieke centreerringen zetten die dat verschil opheffen,ong 35,- euro per 4 stuks
komt meestal omdat er veel velgen gemonteerd worden die imi zijn en of mooi zijn en eigenlijk niet van dat model bouwjaar is ,etc,etc
aluvelgen die vast geoxideerd zijn op die naafrand,als men bijvoorbeeld een band wilt wissellen,zullen dan dit probleem,als de rest in orde niet kennenn
dit is in 95% van alle gevallen het probleem wat vele op onnodige onkosten en ergernis jagen
komt ook vaker voor bij ,,dikkere ,,autos met nog al wat vermogen
zoals er ook al geschreven werd,met die en die velgen niks aan de hand!!
en dan zou je denken zo 5 goed vastgedraaide bouten dat kan toch niet,ja dus wel
succes michel
Laatst bijgewerkt door
michel op vr 28 jun 2013, 23:10, in totaal 1 keer bewerkt.
vr 28 jun 2013, 23:08
Heb je er centreerringen op en zitten die goed?
vr 28 jun 2013, 23:10
echt een BMW kwaal ,ben er ook doodziek van
ik heb dit bij andere merken nog nooit last van gehad ,daar had je met hoogte slag en onbalans van 10 gram en versleten rubbers nooit last van
draagarmen, rubbers ,kromme schijven, hoogte slag, steentje tussen het profiel, 5 gram onbalans ed BMW kan hier niet goed tegen of mee overweg
en om je gerust te stellen de nieuwe 5 van maat maat heeft er ook last van ,waar hij al bang voor was en altijd huiverig om een BMW tekopen (koopt nu ook nooit meer
vr 28 jun 2013, 23:15
hallo martin
ik ken dat,
zoals ik ook al schreef zwaardere autos met vermogen,die wel af fabriek goed sturen
zijn daar erg gevoellig voor
doe maar wel goed passende ringen monteren
evt de beide randen ,naaf en velg mooi correct uitkrabben/schuren
gr
vr 28 jun 2013, 23:24
ik heb al van alles gedaan ,velgen met of zonder centreer ringen ,goed en rustig de bouten centreren in de bout gaten
het vreemde is, de oude winterset trillen niet de nieuwe zomerset begint nu licht te trillen was eerst nul na montage nieuwe banden eind van het jaar kan het maar zo andersom zijn met de wissel ook al een paar keer gehad
velgen die op de ene auto niet trillen en de andere wel ,dit heb ik bij andere merken nog nooit meegemaakt
vr 28 jun 2013, 23:29
hoi
toen ie uitgelijnd is ,zat je toen in de auto?
dat kan ook nog wel eens dat het dan over is
gr
vr 28 jun 2013, 23:42
Ah lotgenoten.... ik gebruik geen centreerringen of spacers en wel originele velgen. De pasvlakken van de velgen en naven al weken geleden zorgvuldig schoongemaakt.
Ook zorgvuldig de bouten gelijkmatig aandraaien om de centrering optimaal te krijgen. Vanmiddag met de specialisten naar de pasranden gekeken, maar nog niet opgemeten. Morgen maar een doen.... Wel gevoeld hoe de velgen centreren op de naaf zonder bouten dus. Dat leek goed te zijn.
De uitlijning is niet recent gedaan. Maar gezien het gedrag met de winterbanden niet schrikbarend mis. Lijkt me.....
Op het AMT forum lees je idd ook veel problemen met jonge 7 series.
Als dit niets wordt wil ik op deze velgen 215-60 leggen in de hoop dat het beter is
Laatst bijgewerkt door
motormause op vr 28 jun 2013, 23:59, in totaal 1 keer bewerkt.
vr 28 jun 2013, 23:43
alstie de ene keer trilt met een set velgen en de ander keer niet
met een verse set banden netjes gebalanceerd de eerste km's niets aan het handje is en het langzaam de trilling weer begint ongeacht met welke banden maat of velg breedte ik dit doe! ,en ik heb heel wat velgen en banden liggen .
een niet trillende set eraf gaat en na nog geen half jaar dezelfde set er weer op komt en de set tril opeens
dan geloof ik niet dat het met uitlijnen te maken heeft ,is dit wel zo zijn het nog grotere klote bakken dan dat ik al dacht
als ik rubbers ga vervangen komen er betere van powerflex in , trilling vrij rijden is maar een tijdelijk oplossing met standaard rubbers
ik heb dit probleem met alleen maar met al de BMW types gehad en met de huidige ook ,is dus echt een BMW kwaal
ik kan me enigzinds een groot onbalans ,lang staan van de auto of alle draagarmen met rotte rubbers,foute montage ,onjuiste centreer ringen, de reden van trillingen nog wel voor stellen
vr 12 jul 2013, 19:27
Vandaag aan de voorkant een fris setje Vredestein Ultrac Cento's gemonteerd. Het trillen is nu bijna weg, alleen rond de 90km/u nog een klein beetje. Kleine teleurstelling dus.
De Novex banden zijn naar achter verhuist. Die hebben ze nogmaals op het balanceerapparaat gezet, ze (het bandenbedrijf) waren overtuigd dat er geen onbalans in zat na hun balanceeractie voor twee weken geleden. Nu bleek er toch 10 en 15 gram binnen- en buitenkant onbalans te zijn....
Dit weekend de Novex-en nog maar eens voor proberen en de Vredesteins achter. Het blijft streven naar perfectie
vr 12 jul 2013, 19:42
Lijkt wel dat het in de banden zit Novex is dit een bkeus band of heb ik het mis.Je zou voor de Fun is 4 vredesteins kunnen monteren,als het dan opgelost is weet je wat je met die novex banden kunt doen.
vr 12 jul 2013, 19:59
@ Vredestein Ultrac Cento's
zijn ook geen fraaie banden als ze wat langer erop zitten ,cuppen als gekken althans op de E34 Touring
ik wil ze nooit meer iig
A of B merk maakt bij BMW niet veel uit ,BMW trilt maar al tegraag door al die pokke rubbers in de ophanging
vr 12 jul 2013, 20:28
Heb het setje vooral om de Style 32 velgen gekocht, was ook klein prijsje. De Novex-en hebben nog 7mm en inderdaad een B merk. ik had er wel vertrouwen in, maar dat begint wel minder te worden zo.
moet een niet al te wilde rijstijl hoop ik dat het cuppen meevalt. Ze hadden ook Good Years, die hadden het duidelijk wel. Deze nog niet. Setje Cento's is praktisch nieuw.
Kom net terug van snelweg ritje met de Novex-en voor. Ik ga het maar weer terugzetten, dat lijkt momenteel de beste combinatie
Kijk het nog ff aan tot aan de vakantie.
zo 14 jul 2013, 22:53
Nadat ik vandaag 150 km snelweg heb gereden, weet ik zeker dat ik zo niet 3000km op vakantie ga naar Itali
ma 15 jul 2013, 20:35
Hoi ik heb zojuist mijn midden spoorstang vervangen ivm trillen bij 100 kmpu .ik heb mijn voorwielen eerst 2 keer laten balanceren maar dit hielp niet.op een gegeven moment pakte ik het rechter voorwiel beet en tijdens ligt heen en weer bewegen hoorde ik een raar geluid dit bleek dus de aansluiting spoorstang/pitmanarm .ik moet nog proefrijden maar heb goede hoop.laat het wel weten of dit bij mij heeft geholpen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.