Alle onderwerpen en vragen over de aandrijving (schakelbak en automaat)
di 10 jan 2012, 01:03
ik vroeg me af.
Ik heb nu een 733i met de originele diff
als ik deze vervang door het diff van een 728i
zou de auto dan niet sneller moeten optrekken.
dat de topsnelheid verminderd en het verbruik verhoogd
weet ik en dat is geen probleem aangezien het niet mijn dagelijkse auto is.
en kan ik zomaar het diff wisselen ?
Alvast bedankt...
di 10 jan 2012, 08:07
Yup, dat kan allemaal.
Ik heb het zelf ook gedaan, ik rij nu met een sper diff 3.45 waar normaal 3.25 hoort te zitten.
Het scheelt behoorlijk in agiliteit. Net iets meer toeren draaien is eigenlijk erg lekker. Verbruik nog niet gemeten, kan me ook weinig boeien eigenlijk.
di 10 jan 2012, 09:10
Dit had m'n E21 ook, alleen iets te extreem. Op 120 maakte je dan bijna 5000 toeren. Je moet wel erg vaak schakelen
Een vriend van me heeft een E28 met het omgekeerde, daar rij je dus 120 met 2000 toeren, met als gevolg totaal geen vermogen tenzij je heel lang doortrapt. Maar je kan wel heel lui rijden want je kan in principe alles in z'n 3 rijden, zelfs snelweg
Een beetje aanpassen zoals baur is het inderdaad wel waard maar niet te gek maken
di 10 jan 2012, 12:31
Als het goed is staat het op je DIFF, volgens mij heeft de 733i meerdere soorten gehad maar dat weet ik niet zeker. 2.79,2.93, 3.64
Je kan natuurlijk gaan draaien en kijken naar de verhouding, dan weet je het zeler
di 10 jan 2012, 12:33
Oke, dan moet ik eens kijken, en als ik dus sneller wil opotrekken moet ik en diff nemen met meer omwentelingen ?
di 10 jan 2012, 13:24
Uhm als ik het goed begrijp dan betekent het getal dat voor elke bijv. 3,64 omwenteling van de uitgaande as van de versnellingsbak de wielen 1 omwenteling maken (en dat vermenigvuldig je dan nog met de overbrengingsverhouding van elke versnelling). Het effici
di 10 jan 2012, 13:45
733i had een 3,45 dif. Type 210 (big)
di 10 jan 2012, 15:20
Nooit een 3.25 gehad?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.