Even een tip voor al diegenen met een e23/e24 met het "klapper-probleem" bij het optrekken.... Rijdt ook als de boosdoener, zijnde "het cardan tussenlager", geen scheuren vertoont niet ongestoord verder.
De eerdere posts over dit onderwerp hebben namelijk allemaal gelijk!!! Het rubber mag dan nog heel zijn, maar de stevigheid is weg en op enig moment scheurt hij genadeloos uit en dan zwiert de cardan in de behuizing van het lager rond en schuurt tegen de middendemper. Mij overkwam dit vorig jaar op een niet al te best moment, een kleine 1300 kilometer van huis
Een noodreparatie op de parkeerplaats was nodig om vijf uur later door naar huis te kunnen... Auto opgekrikt, van hout en reservewiel een bokje gemaakt tegen het vallen, uitlaat en hitteplaat verwijderd en het gescheurde lager geconstateerd. De reparatie was relatief simpel... Men neme een stukje stevige benzineslang van ongeveer dezelfde diameter als de ruimte tussen het lager en de behuizingsring. Knip de slang op maat zodat hij rond het lager gedrapeerd kan worden en het zo opsluit in de behuizing. Aan de onderzijde (met accuboor) een klein gaatje boren en met korte(!) schroef de slang "borgen". De slang, na grondig ontvetten met "electra clean", vast kitten tussen het lager en de behuizing met een rubber-achtige kit (Puraflex). Wachten tot de kit droog is en rijden maar
Bij thuiskomst natuurlijk direct even bij Paul een andere as met goed lager gehaald en gemonteerd. En de oude as..... Die staat reserve om in de toekomst met nieuw lager gemonteerd te worden
De eerdere posts over dit onderwerp hebben namelijk allemaal gelijk!!! Het rubber mag dan nog heel zijn, maar de stevigheid is weg en op enig moment scheurt hij genadeloos uit en dan zwiert de cardan in de behuizing van het lager rond en schuurt tegen de middendemper. Mij overkwam dit vorig jaar op een niet al te best moment, een kleine 1300 kilometer van huis
Een noodreparatie op de parkeerplaats was nodig om vijf uur later door naar huis te kunnen... Auto opgekrikt, van hout en reservewiel een bokje gemaakt tegen het vallen, uitlaat en hitteplaat verwijderd en het gescheurde lager geconstateerd. De reparatie was relatief simpel... Men neme een stukje stevige benzineslang van ongeveer dezelfde diameter als de ruimte tussen het lager en de behuizingsring. Knip de slang op maat zodat hij rond het lager gedrapeerd kan worden en het zo opsluit in de behuizing. Aan de onderzijde (met accuboor) een klein gaatje boren en met korte(!) schroef de slang "borgen". De slang, na grondig ontvetten met "electra clean", vast kitten tussen het lager en de behuizing met een rubber-achtige kit (Puraflex). Wachten tot de kit droog is en rijden maar
Bij thuiskomst natuurlijk direct even bij Paul een andere as met goed lager gehaald en gemonteerd. En de oude as..... Die staat reserve om in de toekomst met nieuw lager gemonteerd te worden