Pagina 1 van 1

e21 bmw 318i

Geplaatst: zo 22 aug 2010, 22:24
door boeroe81
ziet er op zich niet verkeerd uit!!!
en zeker niet voor die prijs!!!

http://link.marktplaats.nl/356202479

komt morgen iemand voor mij golfje kijken!!, missch ga ik deze dan wel opzoeken!! :? :?

Re: e21 bmw 318i

Geplaatst: zo 22 aug 2010, 22:43
door Dino-V12
wie is eerst ik of jij

nee geintje :D hoor maar zeker een mooi ding mahn
ik zou zeggen ga ervoor ;)

Re: e21 bmw 318i

Geplaatst: zo 22 aug 2010, 22:59
door boeroe81
deze modellen hebben zeler nog geen stuurbekrachteging???? :? :?
is wel zo makkelijk voor het vrouwtje???(last van reuma he!!!!)

Re: e21 bmw 318i

Geplaatst: zo 22 aug 2010, 23:04
door Dino-V12
inbouwen is toch geen probleem van een e30 past ook als het goed is

;)

Re: e21 bmw 318i

Geplaatst: ma 23 aug 2010, 06:01
door graad
boeroe81 schreef:deze modellen hebben zeler nog geen stuurbekrachteging???? :? :?
is wel zo makkelijk voor het vrouwtje???(last van reuma he!!!!)



er zijn er wel met stuurbekrachtiging...............
maar als ik me niet vergis,past dat van een e12 ook ;)

Re: e21 bmw 318i

Geplaatst: ma 23 aug 2010, 07:51
door baur323
Servo voor een e21 is reteschaars..
En nee, zowel van een e30 als wel van een e12 (ook schaars) gaan niet passen zonder grote verbouwingen.
Het is vooral het stuurhuis wat type specifiek is.
Een los setje servo doet zomaar euro 500+..

Pas wel op met de eerste fase e21, die roesten nog harder dan type 2.
Naast de specifieke standaard BMW plekken ook op de meest rare plaatsen. Zeker bij de raamsponningen kijken!
Techniek is onverwoestbaar, een 3 bak automaat is niet leuk! (zowel qua verbruik, alswel prestaties - gaat niet vooruit).

Re: e21 bmw 318i

Geplaatst: ma 23 aug 2010, 14:38
door peter28
baur323 schreef:een 3 bak automaat is niet leuk! (zowel qua verbruik, alswel prestaties - gaat niet vooruit).


Een medestander!

En het is zeker geen 318i

Ik heb een 320/6 gehad.
De vorige eigenaar had daar de injectie van een E28 opgebouwd.
En naar verluid ook de stuurbekrachtiging van een E30.

1e indruk van deze type 1 is goed.
Deuk in de voorbumper, deuk in het linkerachterpaneel.

Let goed op de b-stijl. Daar zitten vaak blaasjes of erger, scheurtjes.
In de kofferbak zie je de benzineleiding door het spatbord gaan.
Daaromheen wil het ook vaak rot zijn.
Verder de gebruikelijk punten die voor elke (bmw)oldtimer van toepassing zijn.