Pagina 1 van 1
Bmw e21- 327i HarTge

Geplaatst:
wo 06 okt 2010, 21:09
door Bmw e12 driver
http://link.marktplaats.nl/383920100weet niet of het een echte is, volgens mij niet
Re: Bmw e21- 327i HarTge

Geplaatst:
wo 06 okt 2010, 21:11
door Michiel
Wat een verschrikkelijke K*T advertentie.
Re: Bmw e21- 327i HarTge

Geplaatst:
wo 06 okt 2010, 21:20
door peter28
Die is van een goede bekende geweesT.....ooiT.
Zou idd een 2,7 harTge moTor in liggen.
Heb mijn Twijfels, wanT ik weeT nieT of HarTge de K-jeTronic gebruikTe voor zijn 2,7 moToren in E21.
STaaT nu al Tijden Te koop Trouwens.
Die is wel veTTe bak weeTje, wallah ik zweer heT.
Re: Bmw e21- 327i HarTge

Geplaatst:
do 07 okt 2010, 06:33
door RoVer8772
volgens mij is zijn shift knop defect....
maar anyway, een Hartge met Alpina's is bij voorbaat al fout... mooi laten staan, voor die prijs is err veel mooier/origineler spul te krijgen !
Re: Bmw e21- 327i HarTge

Geplaatst:
do 07 okt 2010, 09:03
door Gizmo
Wat ik weet van Hartge is dat er toen der tydt (jaren 80) tunning pakketten waren die op standaardt bmw's gemonteerdt kon worden.
Helemaal aan de wens van de klant,denk aan een spoilerspakket voor verfraaien van de buitenkant.Of alleen Hartge velgen,wat men zelf wou.
Zo was er ook voor de standaard e21 323i een speciaal ontwikkelde cilinderkop van Hartge (hartge logo staat op de kop)die
met combinatie van een Hartge spagetti uitlaat een vermogen van 180pk leverde.Was toen der tydt best veel.Ik kwam toen wel eens bij Interstate in Delft die Hartge dealer was/is.
Deze werd voorzien van de standaard K-jetronic vanaf fabriek,maar bij deze auto heb ik mijn twijfels.
Denk eerder dat deze motor een omgebouwde 2.7 eta blok is.
Re: Bmw e21- 327i HarTge

Geplaatst:
do 07 okt 2010, 09:50
door baur323
Nou weet ik echt behoorlijk wat van e21jes. Ben zeer actief op dat andere forum.
Geloof me; deze auto heeft niets met een originele Hartge te maken.
In ons clubverband rijdt een Belg met een dodelijk mooie originele Hartge en daar lijkt dit gebakje totaal niet op.
En idd, de advertentie is bijzonder irritant.
Hartge had destijds idd een andere beter geflowde kop. Zo'n kop is gruwelijk zeldzaam. Het slagvolume bleef ongewijzigd - dus 2.3.
Door de scherpere nokas en betere flow in de kop steeg het vermogen van 143 naar ca 175 pk.
ER zijn later door diverse huiskamer artiesten wel eta blokjes er onder geplaatst. Eigenlijk zonde want heel de karakteristiek van zo'n Hartge is naar de kloten. Die zijn echte 'Hochdrehzahlmotoren'. Voor mijn eigen 323 gaat dat overigens wel gebeuren, want:
Afgelopen juni dit jaar zijn we met 5 andere idioten fors de Alpen in geweest. Alleen maar bergweggetje rijden, zo hard als je kan.
Met standaard 143pk en een bijzonder uitlaatje + sper moest ik echt alle zeilen bijzetten om het Alpina en Hartge geweld bij te houden.
Dan is zo'n Hartge bloedje snel hoor! Als een van jullie het leuk vinden kan ik wel wat linkjes van de videootjes posten.
Re: Bmw e21- 327i HarTge

Geplaatst:
do 07 okt 2010, 09:56
door Michiel
Ik zeg kom maar door...
Re: Bmw e21- 327i HarTge

Geplaatst:
do 07 okt 2010, 10:04
door baur323
Tada:
http://www.youtube.com/profile?user=Rin ... iew=videosTis nog een beetje een rommeltje, maar we hebben dikke pret gehad.
1 setje nieuwe achterbanden...3000km verder, en hoppa opperdepop.