Na 15 jaar leg ik de redactie van het clubblad van de CJCZL neer en dit is , denk dan ook mijn laatste stukje hier.
Dit artikel heb ik geschreven voor het december nummer 2015
Ik plaats het hier omdat er toch wel overeenkomsten zijn of je nu een BMW of Jaguar restaureert
De aanhouder wint!
Dit is het relaas van de restauratie van de Jaguar XK150 DHC van Adriaan van B, die 11 jaren in beslag nam, hetgeen maar weer het gezegde bevestigt, de aanhouder wint.
Ons clublid Adriaan wilde na een geslaagde restauratie van een Harley Davidson in het jaar 2000 als volgende project een auto restaureren. De keuze viel op een Mercedes 170S wat echter een verkeerde bleek te zijn. De auto was dermate slecht dat hij het niet zag zitten om dit project af te maken temeer omdat het plaatwerk vast gemaakt is op een houten skelet en dat was ook rot. Hij besloot daarom, de wagen maar weer te koop aan te bieden. Hij was dan ook blij dat er een koper kwam opdagen met serieuze interesse in de wagen, maar hij moest wel een Citroen Rosalie van 1932 erop inruilen. Omdat hij de Mercedes anders waarschijnlijk nooit kwijt zou komen heeft hij de deal maar gemaakt. De Rosalie is er nog steeds, maar zal de komende maanden toch een nieuw baasje moeten krijgen.
Zijn ultieme droom was een Jaguar XK150 DHC en met de lessen uit het vorige project besloot hij om lid te worden van de CJCZL om zo informatie te krijgen voor zijn voorgenomen klus. Op de eerste praatavond die hij bezocht, maakte ik hem duidelijk, dat je een dergelijke restauratie maar niet zo doet. Er zijn toch wel enkele factoren waar je goed over moet nadenken. Als eerste is een XK150DHC, met 2009 LHD gebouwde auto
Dit artikel heb ik geschreven voor het december nummer 2015
Ik plaats het hier omdat er toch wel overeenkomsten zijn of je nu een BMW of Jaguar restaureert
De aanhouder wint!
Dit is het relaas van de restauratie van de Jaguar XK150 DHC van Adriaan van B, die 11 jaren in beslag nam, hetgeen maar weer het gezegde bevestigt, de aanhouder wint.
Ons clublid Adriaan wilde na een geslaagde restauratie van een Harley Davidson in het jaar 2000 als volgende project een auto restaureren. De keuze viel op een Mercedes 170S wat echter een verkeerde bleek te zijn. De auto was dermate slecht dat hij het niet zag zitten om dit project af te maken temeer omdat het plaatwerk vast gemaakt is op een houten skelet en dat was ook rot. Hij besloot daarom, de wagen maar weer te koop aan te bieden. Hij was dan ook blij dat er een koper kwam opdagen met serieuze interesse in de wagen, maar hij moest wel een Citroen Rosalie van 1932 erop inruilen. Omdat hij de Mercedes anders waarschijnlijk nooit kwijt zou komen heeft hij de deal maar gemaakt. De Rosalie is er nog steeds, maar zal de komende maanden toch een nieuw baasje moeten krijgen.
Zijn ultieme droom was een Jaguar XK150 DHC en met de lessen uit het vorige project besloot hij om lid te worden van de CJCZL om zo informatie te krijgen voor zijn voorgenomen klus. Op de eerste praatavond die hij bezocht, maakte ik hem duidelijk, dat je een dergelijke restauratie maar niet zo doet. Er zijn toch wel enkele factoren waar je goed over moet nadenken. Als eerste is een XK150DHC, met 2009 LHD gebouwde auto
Laatst bijgewerkt door RobertF op zo 20 dec 2015, 00:30, in totaal 1 keer bewerkt.