Eindelijk moest het gebeuren maar ik zag mijn geest al kruipen. Ik had via de telefoonlijn zo'n lage internet snelheid van 400KB dat ik wel naar de kabel moest. Daar heb je niks te kiezen daar is niks van concurrentie alleen monopolie van ZIggo.
Alles bestudeert en een alle in 1 pakket genomen met gratis HD ontvanger en 2 maanden alle TV zenders.
De doos kwam en ik kreeg al de zenuwen, Jezus wat moet ik allemaal lezen om telefoon, internet en TV aan het draaien te krijgen.
Eerst maar eens met internet begonnen en dat ging natuurlijk fout. Op mijn vaste computer installeerde het vanzelf omdat het met een kabel verbonden is maar de wifi op de laptop deed het niet. Via de helpdesk zijn we eruit gekomen. De KEY op het apparaat bleek niet juist i.p.v. een l (el) moest het een I (hoofdletter i) zijn.
Wifi op de laptop van de vrouw geinstalleerd en op twee mobieltjes. Dat deed het
Dan maar de telefoon installeren, lukte mooi niet Weer gebeld, ja meneer KPN heeft uw nummer nog niet vrijgegeven. U kunt wel bellen maar niet gebeld worden. Leuk!!!
Dan maar eens de TV installeren. Het boeje van de HD ontvanger doorgelezen maar wat blijkt .... ik heb helemaal geen HD ontvanger nodig want mijn TV heeft een ingebouwde ontvanger.!!! Had ik zelf niet aan gedacht.
Ik steek de nieuwe Smartcard in de TV ga de stappen door en voer de codes in en krijg NPO 1,2 enz niet op 1,2,3 enz maar op 925, 926.
Nog alles maar eens opnieuw gedaan met hetzelfde resultaat. De hele middag zitten klooien met zenderinstellingen en favorieten instellingen maar ik kreeg het niet voor elkaar, Daar wordt jee toch gek van ben ik nou zo stom dat het mij niet lukt.
Dus maar weer eens met Ziggo gebeld en 10 minuten in de wacht. Met de jongeman die zeer behulpzaam was andere codes ingevoerd en nu heb ik de zenders weer op 1,2, 3 enz. Dus de codes die ik in de brief gekregen had bleken niet te kloppen en ik maar denken dat het aan mij ligt.
Ik zou als welkoms geschenk alle TV zenders twee maanden gratis krijgen maar ik had alleen de standaard zenders. Dus maar weer eens gebeld.
Oh ja dat moeten we aan de administratie door geven dat u extra zenders krijgt. Komt het dan voor elkaar, ja daar ga ik voor zorgen zegt de medewerker.
Inderdaad ik heb de extra zenders hoewel het een heel gezoek is dus heb ik er al gauw genoeg van. IK doe het wel met de standaard programma's.
Gisteren kreeg ik een brief van ZIggo dat ik mijn abonnement verandert had en dat ik per 30 april voor het totale zenderpakket gekozen had.
Moet ik daar nu voor betalen ja of nee?. Als ik moet betalen dan hoef ik het niet. Dus vandaag maar weer eens gebeld. De wachttijden waren zo lang dat het niet gelukt is.
Met kabels leggen, aansluiten en installeren ben ik 3 volle dagen bezig geweest. Is toch niet normaal en dan heb ik nog geen Demand TV en uitzending gemist daar had ik geen zin meer in.
Ik wordt er hartstikke gek van!!!