Dit klopt als een zwerende vinger Robert. Gelukkig kan ik het meeste revisie werk zelf. Wat ik niet kan doet een bekende uit mijn racerij vrinden. Ik heb ook al eens een ontluisterende ervaring gehad met reparatie. Ik had een zelf opgeknapte 2002 tii, met een weber ombouw, en een alpina spruitstuk. Vlak na de motor inbouw bleek de koppeling niet meer bestand tegen de pk's. Omdat ik zelf door werk geen tijd had en mijn vader ziek was de koppelings vervanging uitbesteed aan een lokale garage. Nadat ik op Zaterdag de auto had opgehaald, en 750 gulden had achtergelaten vrolijk wezen toeren. Echter was het plezier van korte duur. de auto trilde als een malle, alsof de cardan as niet was gebalanceerd, en tot overmaat van ramp viel de uitlaat vanaf het spruitstuk op de weg. Nadat ik een sleep had geregeld en bij mijn vader op de brug stond maar even het vakwerk bekeken
Alle bouten van het koppelingshuis zaten los, sommige nog maar enkele slagen in de schroefdraad. , Beugel vooraan de tussendemper weg, bevestiging cardanas aan de bak los , een van de drie bouten was al weg, en de baksteun zat niet vast aan de bak. Om de ellende compleet te maken was er een gebruikte koppeling ingezet, dat zag ik omdat we voor de zekerheid de bak maar losgehaald hadden, de materiaaldikte was duidelijk minder dan van een hele nieuwe. De garagehouder werd na confrontatie met mijn vader best rood in zijn gezicht, maar vond dat ik de wagen gelijk bij hem had moeten neerzetten en wilde niks doen. Toen heb ik maar zelf de door hem geleverde koppeling met een meetrapport van Sachs en de rekening van de nieuwe set bij hem op de toonbank gelegd, en verteld dat er een mooi stukje in de lokale krant ligt te wachten, compleet met foto's. Ik heb de 750 euro toen terug gekregen, en het verzoek om niet meer te komen heb ik uiteraard met plezier opgevolgd