Geklooi tegen toptarief
Ik doe met nog een clublid de redactie van het clubblad van de Classic Jaguar Club Z-Limburg en daarvoor schrijf ik artikeltjes. Ik denk dat sommige ook interessant zijn om ook hier te plaatsen. Het volgende gaat over ervaringen met bedrijven.
Geklooi tegen toptarief.
Gezegend zijn degenen die zoveel technische kennis bezitten dat ze hun oldtimer zelf kunnen repareren. Dat scheelt niet alleen in de beurs maar afgezien daarvan, roept de vraag zich op als je je kindje uit handen geeft of ze alles wel goed doen. Nou kunnen zelfs de grootste knutselaars onder ons niet alles zelf. Soms kom je er niet om heen om zaken uit handen te geven. Meestal gaat het dan om motorrevisie, stoffering en spuitwerk.
Zo liet ik ooit een LPG installatie in een Chevrolet in bouwen. Ik zocht in de gouden gids en vond een bedrijf in Obbicht die de hele inbouw verzorgde inclusief de RDW keuring. Zij waren door de RDW gecertificeerd en mochten zelf de keuring doorvoeren, dus dat zat wel goed dacht ik. De totale inbouw kostte zo
Geklooi tegen toptarief.
Gezegend zijn degenen die zoveel technische kennis bezitten dat ze hun oldtimer zelf kunnen repareren. Dat scheelt niet alleen in de beurs maar afgezien daarvan, roept de vraag zich op als je je kindje uit handen geeft of ze alles wel goed doen. Nou kunnen zelfs de grootste knutselaars onder ons niet alles zelf. Soms kom je er niet om heen om zaken uit handen te geven. Meestal gaat het dan om motorrevisie, stoffering en spuitwerk.
Zo liet ik ooit een LPG installatie in een Chevrolet in bouwen. Ik zocht in de gouden gids en vond een bedrijf in Obbicht die de hele inbouw verzorgde inclusief de RDW keuring. Zij waren door de RDW gecertificeerd en mochten zelf de keuring doorvoeren, dus dat zat wel goed dacht ik. De totale inbouw kostte zo
Alle bouten van het koppelingshuis zaten los, sommige nog maar enkele slagen in de schroefdraad. , Beugel vooraan de tussendemper weg, bevestiging cardanas aan de bak los , een van de drie bouten was al weg, en de baksteun zat niet vast aan de bak. Om de ellende compleet te maken was er een gebruikte koppeling ingezet, dat zag ik omdat we voor de zekerheid de bak maar losgehaald hadden, de materiaaldikte was duidelijk minder dan van een hele nieuwe. De garagehouder werd na confrontatie met mijn vader best rood in zijn gezicht, maar vond dat ik de wagen gelijk bij hem had moeten neerzetten en wilde niks doen. Toen heb ik maar zelf de door hem geleverde koppeling met een meetrapport van Sachs en de rekening van de nieuwe set bij hem op de toonbank gelegd, en verteld dat er een mooi stukje in de lokale krant ligt te wachten, compleet met foto's. Ik heb de 750 euro toen terug gekregen, en het verzoek om niet meer te komen heb ik uiteraard met plezier opgevolgd