uiteindelijk is het voor mij de kopvervanging geworden.
ik heb gewoon geen ruimte en hulp om een blok te wisselen, hoe graag ik ook zou willen.
in mijn eentje op de oprit kostte het me achteraf gezien bijna een week.
dat was vooral vanwege een hoop vreemde aanbouwdelen.
zelfs oldie kende ze niet.
even nog dank aan oldie.
hij gaf goede tips als ik vastliep.
ook het brainstormen hielp.
het was puzzelen.
maar ik heb vakantie en het was leuk.
vanaf vrijdag een week mijn zoontje bij me. tot die tijd kan ik gewoon genieten.
ik zag overal kit op de oude kop.
inlaat, thermostaat, ontstekingshuis.
zelfs de boutjes van het tandwiel hadden kit, net als de thermostaat zelf.
er zat zelfs wat kit onder de kop.
kop en
koppakking leken goed,op die kit na. ik verwacht dat
dat het koelvloeistof lek was. als ik niet zoveel reed had ik nog jaren kunnen rijden voor ik het merkte.
maar het is gelukt lijkt het.
ik ben van het tikken van de vorige kop af.
nu nog kleppen stellen voor de volledigheid.
maar ik hoop dat ik het prijsgunstig heb gedaan.
de nieuwe kop was goed zei ite.
lijkt het wel op.
als de oude ook goed blijkt, kan ie de verkoop in. (iemand interesse?)
de rest was ca. 200 euro. incl nieuwe thermostaat en dus ook veel werk.
maar de bougies en de cilinders in mijn blok waren prachtig schoon.
laatste beurt was drie maanden terug. zo'n 8000 km geleden.
Nu nog een afstelbeurt met een co meter.
ik zal proberen nog wat foto's erbij te zetten.
voor de mooiigheid