Pagina 1 van 3

't ouwe beest wakker gemaakt, nu APK goed tot 2011 !!

BerichtGeplaatst: ma 31 mei 2010, 07:19
door sensenmann
Zooooww, gister 't ouwe beest op eigen kracht door de straat gejaagd .... Was een mooie vertoning omdat de motorkap niet dicht ging vanwege een stukje onafgerond sloopwerk bij de ruitenwisser motor, en een lekkend kachel radiatortje zorgde voor een " beetje " mist... Gelukkig heeft die auto een open dak zodat ik wat kon zien en 'm zonder schade weer de schuur in kreeg. Hij gaat als een speer en loopt als een zonnetje, dus dat is wel geruststellend. Nu nog de " To Do " lijst afwerken:

- Ruitenwisser motor gangbaar maken= klaar
- Centrale portier vergrendeling in de benen helpen = klaar
- Electrische ramen voor gangbaar maken = klaar

- Gaatje in de achterdemper dicht lassen = klaar
- twee gaatjes in het dak dicht lassen
- gaatje in de linker achterraam hoek lassen
- Dashboard KM en toerenteller repareren = mislukt *
- Ruitensproeier tot leven wekken = klaar
- Kachelbediening = klaar
- Toeter = klaar
- Remmen gangbaar maken = klaar, gereviseerd
- Kachelradiator uitbouwen en vervangen = klaar

- * Tips & Tricks zijn welkom zodat deze 7 zsm. naar de keuring kan = KLaar !!!!

Hier effe een paar plaatjes, op z'n tijdelijke wielen. De mistlampen komen nog terug. Ik had ze voor keuring d'r effe uitgehaald want ze brandden niet op volle sterkte.

Afbeelding

Afbeelding

Re: 't ouwe beest wakker gemaakt, tips & tricks gevraagd

BerichtGeplaatst: ma 31 mei 2010, 07:24
door zerotolerance
(wat betekenen de sterretjes?)

Re: 't ouwe beest wakker gemaakt, tips & tricks gevraagd

BerichtGeplaatst: ma 31 mei 2010, 07:27
door sensenmann
Dingen waarvan ik niet weet hoe ik ze aan moet pakken :dizzy: :wink:

Re: 't ouwe beest wakker gemaakt, tips & tricks gevraagd

BerichtGeplaatst: ma 31 mei 2010, 07:56
door BMWim
sensenmann schreef: Dashboard KM en toerenteller repareren *


Hoogstwaarschijnlijk is de printplaat kapot.

Stuur eraf halen, schroefjes losdraaien ( deze zitten bovenin), tellerbak eruit halen, stekkers loshalen. Tellerbak openschroeven. Je batterijen hebben wss gelekt op de printplaat. In het gunstigste geval kan je de batterijen verwisselen en doet de teller het weer. Anders printplaat (laten) doormeten en opnieuw lassen aanbrengen.

Re: 't ouwe beest wakker gemaakt, tips & tricks gevraagd

BerichtGeplaatst: ma 31 mei 2010, 08:01
door zerotolerance
Centrale portier vergrendeling in de benen helpen
Electrische ramen voor gangbaar maken


"Even" de bekleding van je deur halen. Het kan zijn dat beide motoren (cv en raam) minder zijn.

- Dashboard KM en toerenteller repareren


Staat een How To op de website.

Kachelradiator uitbouwen


Volgens mij was dat wel een uitdaging.

Re: 't ouwe beest wakker gemaakt, tips & tricks gevraagd

BerichtGeplaatst: ma 31 mei 2010, 08:07
door sensenmann
BMWim schreef:
sensenmann schreef: Dashboard KM en toerenteller repareren *


Hoogstwaarschijnlijk is de printplaat kapot.

Stuur eraf halen, schroefjes losdraaien ( deze zitten bovenin), tellerbak eruit halen, stekkers loshalen. Tellerbak openschroeven. Je batterijen hebben wss gelekt op de printplaat. In het gunstigste geval kan je de batterijen verwisselen en doet de teller het weer. Anders printplaat (laten) doormeten en opnieuw lassen aanbrengen.



Oke, hetzelfde dus als bij een E30 .... Daar gaan we weer ha ha, heb al 's een printje verprutst, maar ik had er nog een stuk of wat werkende bij dus dat gaf niet. Thanks voor de tip

Re: 't ouwe beest wakker gemaakt, tips & tricks gevraagd

BerichtGeplaatst: ma 31 mei 2010, 08:10
door sensenmann
Die CV gaat toch op lucht .... ? Of ben ik nou de weg kwijt ... ?

Kachelradiator bij een E30 vraagt ook heel veel sloopwerk. Deze auto is groter dus ik hoop op iets meer ruimte om dat ding er uit te vissen. Daar is geen " How To " van met wat tips van de vakman ?

Thanks voor de vlotte reakties allemaal

Re: 't ouwe beest wakker gemaakt, tips & tricks gevraagd

BerichtGeplaatst: ma 31 mei 2010, 08:35
door zerotolerance
CV heeft een motortje. Als die gaar is werken ze allemaal niet meer volgens mij. Werkt het wel via je kofferbak? Het kan ook nog zijn dat de relais stuk is.

Ik weet eerlijk gezegd niet waar de radiotor exact zit. Ik meende mij alleen te herinneren dat er hier wel het

Re: 't ouwe beest wakker gemaakt, tips & tricks gevraagd

BerichtGeplaatst: ma 31 mei 2010, 08:39
door Mike
Kachelradiator..

Zie hier viewtopic.php?f=13&t=228&start=0

Re: 't ouwe beest wakker gemaakt, tips & tricks gevraagd

BerichtGeplaatst: ma 31 mei 2010, 09:24
door sensenmann
zerotolerance schreef:CV heeft een motortje. Als die gaar is werken ze allemaal niet meer volgens mij. Werkt het wel via je kofferbak? Het kan ook nog zijn dat de relais stuk is.

Ik weet eerlijk gezegd niet waar de radiotor exact zit. Ik meende mij alleen te herinneren dat er hier wel het

Re: 't ouwe beest wakker gemaakt, tips & tricks gevraagd

BerichtGeplaatst: ma 31 mei 2010, 09:25
door sensenmann
Mike schreef:Kachelradiator..

Zie hier viewtopic.php?f=13&t=228&start=0



Dat ziet er nog simpel uit eigenlijk. Hopelijk heb ik nog iets liggen wat er in past. Super, thanks !

Re: 't ouwe beest wakker gemaakt, tips & tricks gevraagd

BerichtGeplaatst: ma 31 mei 2010, 12:40
door Ton
Waar zijn die luchtbalgjes in de parafaan dan voor ?


Die set jeu de boulles ballen is om het vaccuum vast te houden voor onder andere de kachel en alle kleppen. Er zit een terugstroomklep voor die voorkomt dat de zaak weer leegloopt richting motor. Kan geen kwaad deze eens na te kijken, gaan wel eens stuk.

Re: 't ouwe beest wakker gemaakt, tips & tricks gevraagd

BerichtGeplaatst: ma 31 mei 2010, 12:58
door sensenmann
Oke, dat mysterie is dan ook weer opgelost. Dat potje zag ik al hangen aan het schutboord. Zal 'm 's effe lekker WD40'en ( Bus nr. 3 heb ik net aangebroken, en nee, niet die kleintjes :mrgreen: )

Re: 't ouwe beest wakker gemaakt, tips & tricks gevraagd

BerichtGeplaatst: ma 31 mei 2010, 16:17
door sensenmann
Ik heb nog wat gescharreld in m'n E28 doos en daar zat nog een knopje voor de spiegels in. Dus die doen het nu ook weer alle richtingen op en er lag ook nog een kachel unit. Hopelijk is die pas ( te maken ) op de 7. Hij startte net weer op eigen kracht, JIEHAAAAA. Geniale auto's toch !

Re: 't ouwe beest wakker gemaakt, tips & tricks gevraagd

BerichtGeplaatst: za 05 jun 2010, 17:34
door sensenmann
sensenmann schreef:Zooooww, gister 't ouwe beest op eigen kracht door de straat gejaagd .... Was een mooie vertoning omdat de motorkap niet dicht ging vanwege een stukje onafgerond sloopwerk bij de ruitenwisser motor, en een lekkend kachel radiatortje zorgde voor een " beetje " mist... Gelukkig heeft die auto een open dak zodat ik wat kon zien en 'm zonder schade weer de schuur in kreeg. Hij gaat als een speer en loopt als een zonnetje, dus dat is wel geruststellend. Nu nog de " To Do " lijst afwerken:

- Ruitenwisser motor gangbaar maken
- Centrale portier vergrendeling in de benen helpen *
- Electrische ramen voor gangbaar maken
- Gaatje in de achterdemper dicht lassen
- twee gaatjes in het dak dicht lassen
- gaatje in de linker achterraam hoek lassen
- Dashboard KM en toerenteller repareren *
- Remmen gangbaar maken
- Kachelradiator uitbouwen *

- * Tips & Tricks zijn welkom zodat deze 7 zsm. naar de keuring kan


Ruitenwissers = klaar
Centrale vergrendeling = klaar ( twee keer E28 servootje gebruikt :lipssealed: )

Nu het volgende:

Ik krijg geen prik op de draden van de electrische raambediening. Als het goed begrijp zitten de spiegels en dergelijke op de zelfde zekering, en die doen het. De motortjes doen het wel als ik er zo rechtstreeks prik op zet. Ra ra wat kan dat zijn ....... ?

Re: 't ouwe beest wakker gemaakt, tips & tricks gevraagd

BerichtGeplaatst: za 05 jun 2010, 19:43
door graad
staat t knopje aan de linkerzijde van je stuurkolom niet uigeschakeld :?: :?:
das voor de electrische ramen.........

Re: 't ouwe beest wakker gemaakt, tips & tricks gevraagd

BerichtGeplaatst: za 05 jun 2010, 21:15
door sensenmann
graad schreef:staat t knopje aan de linkerzijde van je stuurkolom niet uigeschakeld :?: :?:
das voor de electrische ramen.........


Oke Graad, nou kan je me effe uitlachen. welk knopje ... ? En nou we toch bezig zijn : Er zit een tuimelschakelaar rechts in de schopplaat onder het stuur, die er op een of andere manier wel origineel uit ziet. Waar the #$@! is die voor ?

Ik heb de auto niet bij huis anders liep ik wel even naar buiten om te checken ... ;)

Re: 't ouwe beest wakker gemaakt, tips & tricks gevraagd

BerichtGeplaatst: za 05 jun 2010, 22:00
door zerotolerance
Er zit een vergrendeling voor je raambediening rechts van je stuurkolom. Een zwart knopje. Als je kijkt val ie wel op. Die schakelt je ramen uit.

(En nee, je bent niet de eerste die dit overkomt mocht dit de oorzaak zijn.....)

Re: 't ouwe beest wakker gemaakt, tips & tricks gevraagd

BerichtGeplaatst: za 05 jun 2010, 22:08
door sensenmann
zerotolerance schreef:Er zit een vergrendeling voor je raambediening rechts van je stuurkolom. Een zwart knopje. Als je kijkt val ie wel op. Die schakelt je ramen uit.

(En nee, je bent niet de eerste die dit overkomt mocht dit de oorzaak zijn.....)



Oke, nou hebben we een patstelling: wat is het nu: links of rechts :dizzy:

Ha ha, laat ook lekker maar, ik ga de hakken op tafel leggen en ik zie het morgen wel. Thanks voor de tips. Ik denk dat het wel zo'n gevalletje schakelaar is want ik heb ze toen ik met de auto begon wel horen tikken ( de motortjes ) Heb de mechanieken vandaag flink in de WD40 gezet ( bus nr. 4 :mrgreen: ) dus die komen wel los van de week

Re: 't ouwe beest wakker gemaakt, tips & tricks gevraagd

BerichtGeplaatst: zo 06 jun 2010, 09:09
door graad
zero heeft gelijk..............hij zit rechts...... :oops:
(komt omdat ik mn FUC*ING LINKER REMLICHT VAN MN E32
NIET WERKEND KRIJG :devily: :devily: :devily: )

Llinks zit de draaiknop voor de tellerbak verlichting de dimmen ;)

Re: 't ouwe beest wakker gemaakt, tips & tricks gevraagd

BerichtGeplaatst: zo 06 jun 2010, 10:31
door Street legal
@ graad,
De remlichten van de e32 zijn bekend als storingsbron. Kontakt van de lamp, kontakt van de stekker maar ook de lkm module kan een oorzaak zijn. Bij mij was het de laatste keer de fitting waar je het lampje in zet. De lkm module zit onder de motorkap links bij de zekeringen en relais.

Re: 't ouwe beest wakker gemaakt, tips & tricks gevraagd

BerichtGeplaatst: zo 06 jun 2010, 13:06
door sensenmann
Raampjes gaan weer open. Ik had de schopplaat los en verwijderd omdat ik daarachter moest wezen, dus inderdaad: daar was dus die voor mij onbekende schakelaar voor. Lampjes ginnen weer netjes branden op de schakelaars. De ramen gaan nog erg traag op en neer, maar ze gaan weer :D !!

Bedankt voor de tips & tricks.

Tot volgende week ;)

Re: 't ouwe beest wakker gemaakt, tips & tricks gevraagd

BerichtGeplaatst: zo 06 jun 2010, 13:22
door graad
das mooi SENSENMANN...............
meestal ligt t aan de schakelaar :mrgreen:

ik zocht me ook rot..........toen ik mn e23 net had :oops:

@ jaap..........ik ga donderdag ff een andere lkm modulle proberen......
hoop dat t daar aan ligt :pray: :pray:

Re: 't ouwe beest wakker gemaakt, tips & tricks gevraagd

BerichtGeplaatst: ma 07 jun 2010, 16:17
door sensenmann
Lijkt me duidelijk: Radiator aan snot :|

Afbeelding

Re: 't ouwe beest wakker gemaakt, tips & tricks gevraagd

BerichtGeplaatst: ma 07 jun 2010, 16:17
door zerotolerance
Denk het ook.