Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
do 26 maart 2009, 21:33
Mijn kilometerteller heeft een bepaalde stand. Stel, ik koop een andere teller met een andere tellerstand. Hoe krijg ik deze dan op mijn eigen stand?
Even te verduidelijking. Een 735i teller gaat tot 260. Als ik zo eentje er in zou zetten dan zou ik wel mijn originele stand willen. Dus ook vooruit draaien.
do 26 maart 2009, 22:01
Ik had ooit een E3 waar ik de tellerstand van heb gewijzigd. Bij die teller zaten cijfers die draaiden op een asje. Daarboven zat , als ik het mij goed herinner, nog een asje met kleine tandwieljes tussen de cijfers. Doordat deze tandwieltjes tussen de cijfers zitten kun je ze niet met de hand draaien. Het asje kon ik losmaken en zo kon ik de cijfers vrij bewegen. Nadat de stand goed was, het asje met de tandwieltjes vastzetten en klaar was ik.
Ik neem aan dat de e23 een soortgelijk systeem heeft en je vrij eenvoudig de stand kunt wijzigen naar de stand die je wilt hebben.
mvrg Edwin
do 26 maart 2009, 22:09
Nee, de e23 teller is minder makkelijk als de tellers van de e3 en e9. Ik heb ooit eens een motortje eraan gemaakt (met een snaartje) en lang laten (terug) draaien.
Als je de cijfertjes met geweld gaat verzetten blijven ze later zo wiebelig staan (weet je meteen dat ie is verdraaid)
do 26 maart 2009, 22:14
Dan proberen om met een pulsgever een paar uren/dagen de snelheid op 240kmh zetten en stoppen met pulsen geven als je de tellerstand verhoogd hebt zoals je het wilt hebben.
mvrg Edwin
do 26 maart 2009, 23:15
100.000 verdraaien duurd dan z'on 417 uur...
Ben je met 17 dagen klaar.
vr 27 maart 2009, 06:43
ahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamijn e23 heeft vanaf volgende week ""ORIGINEEL""
160km gelopen
vr 27 maart 2009, 07:29
heb van de week mijn oude teller naar 999999 gedraaid, is idd een kwestie van asje eruit halen en tellers draaien, zal er straks eens wat foto's van maken hoe het precies moet. is idd niet 1 2 3 gedaan ( half uurtje
) volgens een collega van mij, die oude tellers (dus ook kabel gestuurde) reviseerd moet er ook een andere methode zijn, zal hem dadelijk eens om uitleg vragen.. let er wel op dat als je de teller vervangt het nummer onderin de teller ( begint meestal met een W of een K) overeenkomt. dit is zeker het geval bij kabel gestuurde tellers, bij sensor gestuurde tellers weet ik het niet precies.
vr 27 maart 2009, 09:13
Als de nummers hetzelfde zijn dan kan de teller zelf mee over.
za 28 maart 2009, 08:24
Hallo,
ik had het zelfde probleem met een e28.
Ik heb de teller eerst aangesloten op een accuboormachine. Dat werkt oke (wel voorzichtig doen) alleen duurt het erg lang. Wat prima werkt is voorzichtig de teller uit elkaar halen (niet moeilijk) en dan gaat het er om dat je het asje met de tandwieltjes van de cijferringen af krijgt. Nu kun je de teller in de gewenste stand zetten en werkt je teller ook nog naar behoren. Vaak zie je BMW's met cijfers die niet netjes naast elkaar zitten.... Dan is vaak de km stand wat hardhandiger verzet.
Ik denk dat je ruim een uur tot twee uur werk hebt....
Leuk voor een regenachtige zondagmiddag dus!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.