Switch to full style
Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
Plaats een reactie

Monteren raamechanisme E24

zo 14 okt 2012, 17:39

Dag allen,

Ik ben bezig geweest met het monteren van het raammechanisme van de deur.
Nu loop ik tegen een vreemd probleem aan,
De geleiders zitten bovenaan vast met 2 en onderin de deur met in schroef.
Het schaargedeelte wat het raam naar boven en beneden doet zit vast aan deze geleiders, alleen past deze niet meer het lijkt te scheef te zitten.
Ik heb een paar foto's om eea te verduidelijken;

De dwarsligger moet links en rechts tegen de geleider aan geschroefd worden.
Image

Rechts kom ik iets te kort
Image

Links teveel
Image

Kan ik dit stellen met een bepaalde schroef ofzo?
Best vervelend, de vorige deur ging zonder probleem....deze levert me enige frustraties op :evil:

Re: Monteren raamechanisme E24

ma 15 okt 2012, 08:06

is t wel van t zelfde type :?:

ma 15 okt 2012, 11:00

Ja dat is het vreemde er juist aan.
Heb een setje van 2 deuren overgenomen en eentje al overgezet en ingebouwd aan de passagierskant.
Hier geen enkel probleem.
Heb in de schuur ook een type 1 deur van een later bouwjaar staan, waar wel een groot verschil in zit dat is duidelijk te zien.
Het schaarmechanisme wat in de deur zat was niet helemaal goed meer dus heb ik die uit mijn 6 overgezet, onderling zijn ze precies hetzelfde allen met monteren is het dus hier waar ik tegen aan loop.
Laatst bijgewerkt door zooka op ma 15 okt 2012, 18:03, in totaal 1 keer bewerkt.

ma 15 okt 2012, 12:44

en ik maar vinden dat het afstellen het moeilijkst is :P

ma 15 okt 2012, 18:16

Nou dat is ook het lastigste van alles hoor,de vorige deur ben ik 2 dagen mee bezig geweest voordat het eindelijk de juiste positie had. :shock:
Deze krijg ik niet eens gemonteerd :!: :roll:
De hele zaterdagmiddag aan opgeofferd en ik heb een beetje haast want de deur moet erin aangezien de auto met deze kant tegen de garage muur aan komt te staan.
Het weer wordt er niet beter op dus moet ie weer naar binnen toe onder het dakje staan.

Eigenlijk moet ik wat meer ruimte hebben haha..... dit is eigenlijk best wel behelpen :mrgreen:

ma 15 okt 2012, 19:18

Ha, ik ben er achter.
Heel dom maar het schroefje van de linkerkant moet naar onderen, dom dom :oops:
Op naar de volgende zaterdag :mrgreen: :mrgreen:

Image

di 16 okt 2012, 12:03

:clap: :clap: weet je iig hoe t moet nu..... :Peace:

wo 17 okt 2012, 17:45

Jeps :-)
Deur hangt er inmiddels in, nu nog het precieze afhangen van de deur en met de 10000 bouten het raam stellen ;-)
Plaats een reactie