Het is nu vr 04 jul 2025, 02:26

centrale deurvergrendeling achterbak

Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
  • Auteur
  • Bericht

hood

Nieuw

centrale deurvergrendeling achterbak

Berichtdo 11 maart 2010, 18:51

goedenavond,
hoop dat iemand mij even kan helpen.de centrale deurvergrendeling van mijn bmw e23 van de achterklep werkt niet meer.de klep blijft op slot en kan gewoon het knopje indrukken.Had dit gisteren voor het eerst,wd40 ingegooid en niks.
toen maar met boormachine en schroevendraaien naar beneden en toen ik het nog 1 x probeerde deed hij het weer.Nu wil ik net weer mijn tas uit de achterbak halen en helaas lukt me dit niet.Is dit het motortje of blijft er gewoon iets hangen.Helaas is het slot een x vervangen dus kan er ook niet met sleutel in.
weet iemand wat het probleem is en een trucje om hem toch open te krijgen anders ga ik zo met de boormachine aan de slag.

alvast bedankt Robin

alain

Die hard

Re: centrale deurvergrendeling achterbak

Berichtdo 11 maart 2010, 20:44

Ik weet niet of het kan lukken , maar misschien kun je de kentekenplaatverlichting eraf schroeven en dan met een spaak proberen het palletje in te drukken wat de klep opent. Om te kunnen zien wat er loos is moet echt de kofferbak openstaan. Dus als dit niet lukt zal er toch geboord moeten worden.
Je kunt overigens bij de dealer aan de hand van het chassisnummer een nieuw slot bestellen voor de originele sleutel.

Succes
OO==00==OO

hood

Nieuw

Re: centrale deurvergrendeling achterbak

Berichtdo 11 maart 2010, 21:41

Kleine update ,
net ging ik naar beneden en toen kon ik hem weer openmaken,het is voor mij echt een raadsel,weet nu niet of dit aan het motortje ligt of dat er iets van een kabelbreuk is.
Of dat het mechanisme gewoon gesmeerd moet worden.

Ik snap er geen reet van lijkt wel een tijdslot ,pas na 9 uur mag ik me achterbak openmaken :)

@Alain ik ga in iedergeval een nieuw slot bestellen thxs.

gr.Robin

Keer terug naar Interieur