Het is nu zo 01 dec 2024, 11:56

Help: achterste afwatering schuifdak verstopt.

Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
  • Auteur
  • Bericht

Robert

Nieuw

Help: achterste afwatering schuifdak verstopt.

Berichtdo 13 mei 2010, 12:56

Hallo,

ik heb een tijd geleden al een soort gelijke posting gedaan betreffende de achterste afwateringskanalen van het schuifdak. Toen had ik een aantal tips gekregen die echter niet bruikbaar waren.

Ik probeer het gewoon opnieuw. Mijn grootste probleem is dat ik niet met een draad of iets dergelijks in de opening terecht kom van het gat.

Weet iemand van jullie of je wellicht de binnenbekleding moet verwijderen van de C-zuil omdat daarachter een rubberslang loopt die aangesloten zit op een pijpje v/d afwatering? Ik meen ooit zoiets te hebben gelezen en dat was dan voor een E24. Is dit hetzelfde voor een E23?

Alvast bedankt voor jullie tips.

Groetjes,

Rob

CeesBMW

Site Admin

Re: Help: achterste afwatering schuifdak verstopt.

Berichtdo 13 mei 2010, 14:19

Rob,

Het hangt van het model af, een 728/728i heeft geen bovensierlijsten (waar de handvatten zitten).
Ik ga er even vanuit dat je geen 728 hebt maar een 732i/735i/745i;

- maak het achterste handvat (die boven de deur zit) aan de zijde van de verstopping los, dat doe je door de chromen randjes naar buiten te duwen en het materiaal van het handvat wat opzij te doen, je ziet dan 2 schroeven aan weerskanten.
- doe dat voor het gemak ook aan de voorzijde (aan bestuurderskant zitten dopjes ipv handvat)
- je kan nu de bovenstijl opzij drukken en je kan onder de bekleding kijken, daar zie je de afwateringsslang al lopen. Deze zit met een knijpklem vast. Maak die los (dremel, tang ofzo) en je kan de slang eraf halen. Nu kan je hem doorprikken met een trekveer.
- je monteerd hem weer terug met een gewone slangenklem.

Succes
Freude am Fahren

oldie

Professional

Berichtdo 13 mei 2010, 15:28

Kan je met lucht de zaak niet doorblazen?

CeesBMW

Site Admin

Berichtdo 13 mei 2010, 15:45

Kan ook
Freude am Fahren

Robert

Nieuw

Berichtdo 13 mei 2010, 16:08

Hoi Cees,

ik heb een 728i uit 1983 en ik heb inderdaad geen bovensierlijst (heb net nog gekeken). Het achterste handvat zit met 2 keer 2 schroefjes vast. Ik kan deze uiteraard wel los maken, maar ik zit een beetje in over de bekleding van de hemel.
Ik zie geen punt waar ik de bekleding kan los maken. Als ik de rubber dichtstrip aan de binnenzijde los maak dan zit de bekleding nog "geplakt". Maar goed, ik zal beginnen met de beide handvatten te demonteren en dan zien we wel verder.

Rob

CeesBMW

Site Admin

Berichtdo 13 mei 2010, 16:14

Dan hoef je alleen de achterste los te maken Rob. De hemelbekleding zit geplakt rond de deursponning en zal je los moeten maken (voorzichtig)
Freude am Fahren

Robert

Nieuw

Berichtdo 13 mei 2010, 16:24

Heb net de rubber van de deursponning los gehaald en de bekleding zit inderdaad nog goed vast. Durfde niet echt verder te gaan met los trekken, heb het zaakje weer "dicht gemaakt". Het regent wat, ik kijk er wel na wanneer het droog is.

Keer terug naar Interieur