Het is nu zo 01 dec 2024, 12:00


toch een lekje???

Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Herman

Master

  • Berichten: 677
  • Geregistreerd: zo 20 sep 2009, 14:45
  • Woonplaats: Helmond

toch een lekje???

Berichtma 21 jun 2010, 11:09

Image

Ik heb het idee dat mijn E12 toch een nieuw onderdeeltje nodig heeft.
Kan ik dit goed 2e hands vervangen of is het beter nieuw aan te schaffen?
BMW 528 E12 beige uit 1977 (verkocht)
BMW 735iA E23 Polaris grijs uit 1984 (verkocht)
Corsa Diesel 1998, blauw metallic met rembekrachtiging en asbak (bijna weg)
(Meer opties zitten er niet op)

Nu Lupo 1.2 TDi 3L 2000, grijs metallic
Offline

Herman

Master

  • Berichten: 677
  • Geregistreerd: zo 20 sep 2009, 14:45
  • Woonplaats: Helmond

Re: toch een lekje???

Berichtma 21 jun 2010, 11:15

Oh ja,

dit is denk ik de klep voor de verwarming van mijn E12.
Eerder zagen Graad en ik de aanslag niet, maar nu is er van de winter verse antivries in het koelsysteem gegooid en kon ik de aanslag zien.
BMW 528 E12 beige uit 1977 (verkocht)
BMW 735iA E23 Polaris grijs uit 1984 (verkocht)
Corsa Diesel 1998, blauw metallic met rembekrachtiging en asbak (bijna weg)
(Meer opties zitten er niet op)

Nu Lupo 1.2 TDi 3L 2000, grijs metallic
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23606
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: toch een lekje???

Berichtma 21 jun 2010, 12:58

is je kachelradiateur niet kapot???????????????
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

Herman

Master

  • Berichten: 677
  • Geregistreerd: zo 20 sep 2009, 14:45
  • Woonplaats: Helmond

Re: toch een lekje???

Berichtma 21 jun 2010, 13:42

Ik weet het niet.
ik zal de ETK eens nakijken hoe de onderdelen ongeveer in elkaar zitten voor ik de boel ga slopen/vervangen.

Ik dacht dat mogelijk mensen hier toch een idee hadden van de tweedehands prijzen en de nieuwprijzen.
Ik kan natuurlijk even rijden met afgeknepen slangen, zodat ik de kachelradiateur in zijn geheel bypass voor de reparatie.
BMW 528 E12 beige uit 1977 (verkocht)
BMW 735iA E23 Polaris grijs uit 1984 (verkocht)
Corsa Diesel 1998, blauw metallic met rembekrachtiging en asbak (bijna weg)
(Meer opties zitten er niet op)

Nu Lupo 1.2 TDi 3L 2000, grijs metallic
Offline

smidje

Master

  • Berichten: 605
  • Geregistreerd: ma 23 feb 2009, 19:08
  • Woonplaats: hengelo

Re: toch een lekje???

Berichtma 21 jun 2010, 15:12

denk niet dat het de radiateur is... dan komt je koelvloeistof er ergens anders uit zetten. Ik zou zo`n kachelkraan zeker niet gebruikt gaan zoeken, die geven vaker de geest. Ik meen me te herinneren dat die rond the 120 euro waren...
----------------------------------------

plymouth`cuda 1970
Offline

Herman

Master

  • Berichten: 677
  • Geregistreerd: zo 20 sep 2009, 14:45
  • Woonplaats: Helmond

Re: toch een lekje???

Berichtdi 22 jun 2010, 08:12

http://www.firstfives.org/faq/heater_va ... valve.html

ik heb op firstfives.org een "handleiding" gevonden.
Lijkt erop dat ik nog eerst zelf gereedschap moet gaan maken voor ik eraan kan beginnen.

Maar dat is dan weer typisch BMW.
Ik kan voor 50 euro een spatbord kopen, weliswaar niet direct bij BMW, maar 120 euro voor zo'n kraantje zou me niets verbazen. :(

Ik moet ook nog de clips voor de sierstrips halen daar, dus dat kan in een moeite door.

Die kleine reparaties lijken meer te kosten dan de grote.
Is zo'n kraan ook te reviseren of zo?
of echt : op = op?
Offline

smidje

Master

  • Berichten: 605
  • Geregistreerd: ma 23 feb 2009, 19:08
  • Woonplaats: hengelo

Re: toch een lekje???

Berichtdi 22 jun 2010, 08:40

geen idee of revisie een optie is.
de werkwijze in die link lijkt me wat een typisch geval van proberen het makkelijk te doen, en uiteindelijk meer werk hebben.
Ik denk dat je sneller klaar bent als je de hele kachel er uit haalt. bovendien kun je dan rustig bekijken wat er loos is, zonder gekreukeld onder het dashboard te liggen. Als je de console, handschoenvakje en de afdekplaat in de motorruimte verwijderd, kun je overal makkelijk bij om de kachel eruit te halen. Het hele ding zit uiteindelijk vast met 3 boutjes, 2 slangen en 2 bedieningsstangetjes
----------------------------------------

plymouth`cuda 1970

Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten