Sinds een paar dagen (?) werkt mijn OBC nog maar half. D.w.z. Tijd, datum en temperatuur werken wel, maar de gemiddelde snelheid en verbruiksmetingen niet meer.
De module zit op de schopplaat gemonteerd. Bij mij was het snelheids signaal (pulse) niet goed meer, en daar door kon hij niet meer rekenen. De pulse is dus voor zowel de tempomaat als wel de obc een heel belangrijke bron van storingen!
oke mijn cocpit werkt de snelheids meter wel,de dagteller en de kilometer teller werken dus niet. storing zit dus waarschijnlijk in de cockpit. tempomat werkt ook niet,obc is helemaal dood ???? heb vandaag van cees een andere gekregen maar daar werkt de toerenteller en verbruiksmeter niet van. gaat retour naar cees.(bmw 745i bj 1982 is denk geen obc 2) grt frank
Je snelheids meter moet het doen om de tempomaat in werking te kunnen zetten. De tempomaat werkt met de pulsesignalen. Dikke kans dat de obc vanuit de tellerbak gevoed wordt. Geen signaal = dood.
snelheids meter werkt wel ,maar de kilometerstand en dagteller werkt niet. ook de verbruiks meter vliegt soms heen en weer. moet eigelijk zeker weten of de ocb zijn voeding van de cockpit krijgt wacht op antwoord van cees over de cockpit wat ermee is grt frank
nw cockpit van cees ingebouwd obc nog steeds zo dood als een pier,ook de tweede obc van cees blijft dood. geen idee meer kan het zo zijn doordat de accupolen zijn verwijderd dat je de obc op een of ander manier moet opstarten of resetten ????????????? grt frank
Heeft iemand toevallig ook zo`n kabel liggen van de tellerbak naar de obc2 module voor mijn E23 of anders een schema zodat ik mijn E30 kabel om kan bouwen naar E23. stekkers zijn nl wel hetzelfde alleen hebben de draden een andere plek in de stekker.
BMW 528i 1996 BMW 635 CSi 1984 Kawasaki ZX10 1989 BMW 525d high executive
nou cees dat weet ik,heb helemaal niks ook geen puntjes,jouw dashbord zit erin,het obc gebeuren wat er in zat werkt niet ,heb ook de obc die je me toegestuurd hebt geprobeert. geen resultaat. grt frank
dat kan ik proberen,heb de complete obc in de auto zitten en een komplete set van cees gekocht daar zit alles bij ook de kabelboom deze kabelboom heeft een grote zwarte stekker die op de computer gaat. dan de gele stekker die achter in de cockpit gaat. een stekker die op de gong aangesloten zit een bruine aarde draad,dan komt er van de grote zwarte stekker een paar/bruine draad die misschien voor de buitentempsensor is ??? en dan zit er halverwege de kabelboom die van de zwarte grote stekker een stekkertje mer een groen/gele draad ?????? de computer heb ik uitelkaar gehaald want daar zit een glaszekering in als ik weet waar de twee draden met stekker voor zijn de bruin /paarse en de groen/gele ben ik al een heel stuk verder de computer in de auto heeft een ander type nr als die van cees
dank je voor het aanbod ,houd ik in het achterhoofd. de computer die erin zat is kapot,de computer van cees is waarschijnlijk wel goed meet diverse spanningen op de polend waar de stekker van de obc opzit. alleen obc paneel nog steeds zo dood als een pier weet het nog steeds niet of de panelen zijn beide niet goed grt frank