Het is nu wo 26 jun 2024, 06:25


Peiling batterij printjes uit tellerbak

Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Johannesneek

Nieuw

  • Berichten: 38
  • Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 13:38

Peiling batterij printjes uit tellerbak

Berichtdi 26 apr 2011, 11:07

In de tellerbakken van de e23 en e28 zitten printjes (VDO 804 of 645248 met batterijen voor het service interval) welke bij de dealer 330 euro moeten kosten. Het lijkt mij leuk om dit printje zelf te gaan maken mits er natuurlijk belangstelling voor is.

Dus wat ik graag van iedereen zou willen weten is of je wellicht interesse zou hebben in een nieuwe print en hoeveel je hier maximaal voor zou willen uitgeven?

ps. ik heb ergens al een topic gelezen dat iemand dit ook wou gaan proberen maar ik heb er verder niets meer over kunnen lezen.
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: Peiling batterij printjes uit tellerbak

Berichtdi 26 apr 2011, 11:34

E24 ook, maar dat even terzijde.

In Franeker zit iemand die tellerbakken kan repareren (Ivo, ovide op het E28 forum). Daarnaast heeft Cees ook een oplossing.

RoVer is hier inderdaad mee bezig geweest. Misschien handig om eerst eens met hem te gaan praten?

Als ik interesse zou hebben dan zou ik voor een batterijloze variant gaan. En meer dan
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4167
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: Peiling batterij printjes uit tellerbak

Berichtdi 26 apr 2011, 12:43

De printjes zijn rond de 75 a 80 euro te koop (EBay), en ik kan je vertellen dat het ontwikkelen en maken van de print meer zal kosten. Probleem is de niet meer verkrijgbare PROM die erop zit.

Als je goed kijkt weet je dat je de onderprint (op
Freude am Fahren
Offline

Johannesneek

Nieuw

  • Berichten: 38
  • Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 13:38

Re: Peiling batterij printjes uit tellerbak

Berichtdi 26 apr 2011, 14:27

zerotolerance schreef:E24 ook, maar dat even terzijde.

In Franeker zit iemand die tellerbakken kan repareren (Ivo, ovide op het E28 forum). Daarnaast heeft Cees ook een oplossing.

RoVer is hier inderdaad mee bezig geweest. Misschien handig om eerst eens met hem te gaan praten?

Als ik interesse zou hebben dan zou ik voor een batterijloze variant gaan. En meer dan
Offline

RoVer8772

Professional

  • Berichten: 2059
  • Geregistreerd: do 19 feb 2009, 19:47
  • Woonplaats: Helmond

Re: Peiling batterij printjes uit tellerbak

Berichtdi 26 apr 2011, 17:46

ik heb een print liggen, (ontwikkelen en maken van de print kostte dus niks, alleen een paar uurtje hobby-en) maar zoals Cees al zei, de EPROM is niet meer aan te komen, moet je dus over zetten van je oude print. Ik heb op internet ergens een print gezien (ik meen uit de USA) waar alleen maar een ic en een paar weerstanden op zaten. kosten iets van 100 dollar ex verzendkosten.
Maar wat Cees verteld, heb je dus eigenlijk maar
Je nieren zitten dichter bij je hart, dan je ster....


'83 732i e23
'94 320ia e36 coup

Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 52 gasten

cron