Het is nu za 29 jun 2024, 02:08


kachel paneel uitbouwen

Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Herman

Master

  • Berichten: 677
  • Geregistreerd: zo 20 sep 2009, 14:45
  • Woonplaats: Helmond

kachel paneel uitbouwen

Berichtzo 28 aug 2011, 13:16

ik ben de verwarming aan het nakijken.
blaast continu lucht tegen het raan en naar mijn voeten, welke knop ik ook indruk.
Als ik de buitenlucht wil afsluiten, dan zie ik de klepjes bij de blower niet dicht gaan

En als ik het paneel probeer uit te bouwen, dan blijft ie aan de linkerkant hangen aan de kabel voor warm/koud.
die durf ik niet zomaar los te maken.

kan iemand me helpen???
BMW 528 E12 beige uit 1977 (verkocht)
BMW 735iA E23 Polaris grijs uit 1984 (verkocht)
Corsa Diesel 1998, blauw metallic met rembekrachtiging en asbak (bijna weg)
(Meer opties zitten er niet op)

Nu Lupo 1.2 TDi 3L 2000, grijs metallic
Offline

jeffreypico

Master

  • Berichten: 800
  • Geregistreerd: di 28 sep 2010, 17:24
  • Woonplaats: Den haag

Re: kachel paneel uitbouwen

Berichtzo 28 aug 2011, 13:25

Zal eerst maar kijken of je vacuum leidingen goed zijn in de motor ruimte voordat je het allemaal open haalt?
Of de vacuum bollen in het rooster bij je voorraam.
Het kan ook zijn dat die terug slag kleppen lek zijn,zit er aan de kant van je inlaatspruitstuk en die ander bij vacuumbollen.


Succes

Gr.jeffrey
Offline

Michiel

Professional Goud

  • Berichten: 5015
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 07:57

Re: kachel paneel uitbouwen

Berichtzo 28 aug 2011, 13:47

kap onder je stuur weghalen en de middencomsole, zie je vanzelf waar ie vast zit. Boutje losdraaien en je kan m verwijderen.
Offline

Herman

Master

  • Berichten: 677
  • Geregistreerd: zo 20 sep 2009, 14:45
  • Woonplaats: Helmond

Re: kachel paneel uitbouwen

Berichtzo 28 aug 2011, 15:45

Loshalen van het paneel wilde ik ook doen voor vervangen lampjes en goedzetten van dat warm/koud dingetje (met oranje glaasje), wat bij mij gedraaid zit. Maar die zijn niet zo noodzakelijk.

ik denk dat de terugslagklep bij de bollen inderdaad lek is. Geeft geen zier of ik blaas of zuig aan welke kant dan ook. Alles laat ie door.

Er was een slang los. Zat aan 1 kant een schroefje in, andere kant was kapot. Kwam blijkbaar van onder het inlaatspruitstuk vandaan en ging richting terugslagklep bij de bollen.

Ik ben nu zover, dat ik door die ene slang aan te sluiten ook al lucht binnen heb. Alleen... nu is het overal binnen.

Warm/koude lucht werkt in ieder geval, dus ik ben al blij dat mijn kachelklep niet stuk is.
Vacuumslang moet goedkoper zijn. ;-)

Ik zal als ik er weer rustig voor zit weer wat plaatjes opzoeken van waar welke slang voor is.
Zijn er meer mensen die behoefte hebben aan een handleiding van waar de slangen zitten, of weten de die-hards het allemaal wel?
BMW 528 E12 beige uit 1977 (verkocht)
BMW 735iA E23 Polaris grijs uit 1984 (verkocht)
Corsa Diesel 1998, blauw metallic met rembekrachtiging en asbak (bijna weg)
(Meer opties zitten er niet op)

Nu Lupo 1.2 TDi 3L 2000, grijs metallic
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: kachel paneel uitbouwen

Berichtzo 28 aug 2011, 21:08

nou ik had 15 meter slang gekocht, in de verschillende kleuren, kostte mij rond de 50

Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten

cron