Het is nu za 29 jun 2024, 02:00


Fel klikkend geluid uit de knoppenkast van de airco

Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

BM_Whale

Die hard

  • Berichten: 331
  • Geregistreerd: vr 19 nov 2010, 23:31
  • Woonplaats: Helmond

Fel klikkend geluid uit de knoppenkast van de airco

Berichtma 05 dec 2011, 23:46

Nu het buiten weer kouder wordt komt er opeens een hard klikkend geluid (onregelmatig) uit het midden van het dashboard waar de airco-bediening zit. Vorige winter ook wel eens gehoord, naar nu blijkt te weinig aandacht aan besteed deze zomer.

Ik heb de indruk dat de verwarming in- en uitschakeld. Vanmiddag (terug naar huis) ging de kachel helemaal niet meer aan (ventilator). Dit wijkt af van andere posts over dit onderwerp, waarbij de ontwaseming wel altijd gebruikt kan worden. (micro-switch in draaiwiel)

Ik had de indruk dat bij enig opwarmen de kachel weer aan zou gaan maar helaas (was vorige winter wel zo)
Wie o wie heeft enig idee waar te gaan zoeken?
Offline

Street legal

Professional

  • Berichten: 1680
  • Geregistreerd: za 25 jul 2009, 11:34
  • Woonplaats: Lelystad

Re: Fel klikkend geluid uit de knoppenkast van de airco

Berichtdi 06 dec 2011, 20:07

Zou het kunnen zijn dat je vorstbeveiliging van de airco pomp is gaan werken? Airco uitzetten en ff wachten of de verwarming weer inkomt. Normaal moet je nadat de temperatuur buiten beneden de 3 graden komt de airco pomp niet inschakelen, mijn ex e32 deed dat automatisch. Sommige oudere modellen doen dit niet automatisch en dan zit er een beveiligingsschakeling op die dan de boel uitschakeld
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image

Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten

cron