Het is nu za 29 jun 2024, 01:54


E24 kachel schakelaar

Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

pa633

Die hard

  • Berichten: 267
  • Geregistreerd: za 30 apr 2011, 10:01
  • Woonplaats: Gelderland

E24 kachel schakelaar

Berichtzo 18 dec 2011, 13:26

Hallo,

Bij mijn e24 werkt de kachel op twee standen. Hard en iets zachter. Stand 2 en 4 van de schakelaar. Is een schakelaar met klikjes.

Hbe de boel los gehaald en zie dat er wat gerommeld is met de bedrading. Denk dat de auto ooit airco heeft gehad. Het stekkertje dat normaal op de schakelaar gaat van de ac modellen zit er nog maar twee draadjes daarvan gaan nu naar mijn 4 standen schakelaar.

Een dunne groene en een groen blauwe. Verder nog een losse groen blauwe die los op de ac schakelaar zit en een blauwe.

Voordat ik de boel lso had dacht ik dat het wel de weerstand zou zijn. Cees heeft die vervangen en dat was het niet.

Heb een nieuw paneel gekocht en daar zit die schakelaar op voor een ac auto. Maar zonder de ac schakelaar gaat deze schakelaar alleen aan bij vol. Dus weer geen regeling.

Kan iemand me hiermee helpen? Hoe zitten de kabels achterop zo'n stappenschakelaar of hoe kan ik de schakelaar voor de aircoversie foppen? dat hij wel werkt.. Heb de schemas bekeken maar kom daar niet de kleuren van de schakelaar of hoe aan te sluiten tegen.
Offline

pa633

Die hard

  • Berichten: 267
  • Geregistreerd: za 30 apr 2011, 10:01
  • Woonplaats: Gelderland

Re: E24 kachel schakelaar

Berichtzo 18 dec 2011, 14:07

Image

Deze schakelaar heb ik dus. Maar voor de vijf pinnetjes heb ik maar vier draadjes. En geen bruine draad ook zoals bij de ac gebruikte schakelaar...

Moet de blauwe op de plus?
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: E24 kachel schakelaar

Berichtzo 18 dec 2011, 17:39

Heb ik ook last van, op de opknapper waar ik nu mee bezig ben, zit ook airco, maar de blower gaat alleen in de volgas stand.
Die opties zijn niks waard in mijn ogen, maar helaas de kabelboom is op dat punt ook anders, dus weinig mogelijkheden in
mijn ogen om een standaar paneel erin te plaatsen.
Hoe het bij een E24 zit, weet ik niet, maar vermoed hetzelfde principe.....

Groeten Erik
Offline

pa633

Die hard

  • Berichten: 267
  • Geregistreerd: za 30 apr 2011, 10:01
  • Woonplaats: Gelderland

Re: E24 kachel schakelaar

Berichtzo 18 dec 2011, 17:47

Bij jou is het een van de weerstanden. De hoogste stand op de ac schakelaar wordt los aangestuurd. Even kijken welke en vervangen. Maar mijn probleem is anders.
Offline

m7pietjem6

Professional

  • Berichten: 1069
  • Geregistreerd: za 26 dec 2009, 13:12

Re: E24 kachel schakelaar

Berichtma 19 dec 2011, 11:06

Die schakelaar die jij op de foto hebt hoort er volgens mij niet in. De E24 type 2 heeft altijd een schakelaar met het eerste gedeelte traploos en daarna een voluit stand. Deze schakelaar hoort er in.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit is de versie voor
M635csi
M635csi (restauratie)
E3 3.3Li/A 3.5
L6 high 635csi/A
B7 turbo coup
Offline

pa633

Die hard

  • Berichten: 267
  • Geregistreerd: za 30 apr 2011, 10:01
  • Woonplaats: Gelderland

Re: E24 kachel schakelaar

Berichtma 19 dec 2011, 19:46

Ok daar kan ik wat mee. Heb zo'n schakelaar getest maar die kwam uit een airco auto. En die werkt idd niet. Maar deze schakelaar die ik nu heb zit ook in een e30 en kan ik zonder het paneel eruit te hoeven halen vervangen. Die andere zit met schroefjes vast dat wordt lastig... heb gekeken of dat los te krijgen is maar krijg de kabels van de verwarming niet los..

Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten

cron