Hallo allemaal,
Vandaag met mijn BMW 735I handgeschakeld (uit 1984) voor de APK geweest. In ieder geval twee dingen die ik hier op het forum even wil vragen
.
Bij mijn BMW, met airco, werkt de aanjager niet
. In zoverre, als ik het draaiwieltje op maximaal vermogen zet wil het wel eens gebeuren dat de aanjager wel aanslaat maar helaas is dit een uitzondering. Ik kan ook niet achterhalen waarom de aanjager de ene keer dus wel aanslaat en de andere keer niet. Dat de airco niet werkt, is voor mij niet belangrijk, maar aangezien het niet werken van de aanjager / ontwaseming een APK afkeurpunt betreft ben ik op zoek naar naar de oorzaak. Ik heb al op het forum gekeken maar dit probleem ben ik niet tegengekomen (of ik zoek niet goed
). De zekeringen zijn het niet, die heb ik gecontroleerd. Is er iemand die raad weet of kan aangeven waar ik moet beginnen met mijn zoektocht?
Verder is ook geconstateerd dat er lekkage zou zijn bij de stuurbekrachtiging (of stuurbekrachtigingspomp). Mij was dit nog niet opgevallen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft, is dit een bekend probleem? (ik hoop op een slangklem
Alvast bedankt voor jullie meedenken en reacties
Frank