Het is nu zo 01 dec 2024, 00:37

trage electrische raampjes

Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
  • Auteur
  • Bericht

riemer

Professional

trage electrische raampjes

Berichtdo 03 okt 2013, 19:21

Ik vraag me af hoe het komt, dat als mijn raampjes helemaal in de onderste stand staan en ik ze weer omhoog wil doen, ze mega traag omhoog gaan. Ik heb overal smeer tussen gedaan en een aantal keer omhoog naar beneden gedaan, maar het heeft weinig effect. Als ze over de helft zijn gaat het weer lekker snel. Natuurlijk weet ik dat de motors onderin het meeste koppel moeten leveren, maar het kan toch niet zo zijn dat het zo nieuw is geleverd?

Heeft iemand nog tips om ze weer soepel en lineair te laten bewegen?
[O o [][] o O] BMW E23 745i 1984

Jasper

Die hard

Re: trage electrische raampjes

Berichtdo 03 okt 2013, 20:36

ff de raamrubbers inspuiten met siliconenspray heeft bij mij wonderen gedaan. Zou overigens niet weten waarom de motors onderin het meeste koppel leveren?

motormause

Pro

Re: trage electrische raampjes

Berichtdo 03 okt 2013, 22:42

Dat heeft volgens mij met het mechanisme te maken, dat maakt een soort schaarbeweging.
Ik heb nu bij twee ramen de collectors van de motoren schoon geschuurd. Als je het deurpaneel weg neemt kan je de rubber hoes van de motor afnemen. Dan zie je de collector en koolborstel zitten. Je kan dan gewoon aan de rotor draaien en een Scotch lapje er langs houden. Als de weerstand (door oxide) te hoog wordt, dan wil je raam ook niet mee zo.

Zitten je raamrubber allemaal goed? Een heel enkele keer wil die wel eens naar binnen vouwen
735iA 1980 Graphit metalic, Pergament stoffen interieur
Triumph Tiger 955i 2003
Triumph Tiger 800 XC 2012

Keer terug naar Interieur