Mijn 728i van 1983 vertoont lekkage in het interieur. Aan de linkerkant is het complete "ondertapijt" volledig verzadigt met water. De bekledinge zelf is droog of zogoed als droog. Weet iemand wat bekende plekken zijn waar regenwater of water tijdens het rijden het interieur binnen kan dringen??
kan indedaad t afwatergootje van t schuifdak zijn,of haal is t plastickapje los onder,bij je wiel in t spatbord.als er veel zand/modder tussen zit willen ze hier nog wel eens ROTTEN,en als je rijd dan komt t opspattend water door het ""gat"" naar binnen
Ik zal inderdaad eens kijken naar het plastic kapje bij het wiel
Jan
graad schreef:kan indedaad t afwatergootje van t schuifdak zijn,of haal is t plastickapje los onder,bij je wiel in t spatbord.als er veel zand/modder tussen zit willen ze hier nog wel eens ROTTEN,en als je rijd dan komt t opspattend water door het ""gat"" naar binnen
Ik heb even het plastic schermpje weggehaald. De hoeveelheid vuil valt nogal mee en er is ook weinig roest (zeker geen gat). Wel heb ik gezien dat het doorvooerrubber van de antennekabel en de voeding van de antenne niet goed zat. Ook zit er onder de antenne een tweede doorvoer gat dat gewoon open is. Ik zal deze twee gaten eens dicht maken en waarschijnlijk is dan het probleem opgelost. Wel heb ik ter plaatste van de doorvoeren ook nog een rubber gevonden dat een langwerpige opening afdekt waarvan ik de functie niet snap. Er zit een los flapje aan. Moet dit overdruk voorkomen of zo? Ik zal de foto naar je e-mailen (is te groot voor op het forum.
bram.....................ff kijken bij de afwatergootjes onderaan van je schuifdak
kapjes van je speakers eraf halen...............links/rechts en dan zie je de afwatergootje/gat zitten............ hoogswaarschijnlijk zit deze verstopt