Het is nu di 03 dec 2024, 21:54


lucht kanalen

Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

jeffreypico

Master

  • Berichten: 800
  • Geregistreerd: di 28 sep 2010, 17:24
  • Woonplaats: Den haag

lucht kanalen

Berichtdo 07 okt 2010, 15:37

Hallo,

Ben inmiddels het hele dashboard aan het demonteren.
Want als ik op alle knopen druk dan komt er altijd alleen lucht uit de poorten van de voorruit.
Dat werk toch ook op vacuum?

RARA WAT KAN DAT ZIJN.
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4170
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: lucht kanalen

Berichtdo 07 okt 2010, 16:33

Vacuumbollen, vacuumventiel of geen vacuum voorhanden.
Freude am Fahren
Offline

jeffreypico

Master

  • Berichten: 800
  • Geregistreerd: di 28 sep 2010, 17:24
  • Woonplaats: Den haag

Re: lucht kanalen

Berichtdo 07 okt 2010, 16:41

Maar trekt hij vacuum van de motor?
en ik zag ook van die spoeltjes verschillende kleuren.
Maar vacuumbollen :?
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: lucht kanalen

Berichtdo 07 okt 2010, 17:58

Rooster rechts bij ruitenwisser verwijderen
Offline

Michiel

Professional Goud

  • Berichten: 5015
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 07:57

Re: lucht kanalen

Berichtdo 07 okt 2010, 18:18

Is net een noir jeu de boules setje ;)
Offline

joep

Master

  • Berichten: 732
  • Geregistreerd: zo 08 maart 2009, 21:57

Re: lucht kanalen

Berichtdo 07 okt 2010, 19:07

Vacuum via inlaat spruitstuk Sjappie,,,,,,,,,,,,,
Offline

joep

Master

  • Berichten: 732
  • Geregistreerd: zo 08 maart 2009, 21:57

Re: lucht kanalen

Berichtdo 07 okt 2010, 19:08

Ehh sorry Jeffrey
Offline

jeffreypico

Master

  • Berichten: 800
  • Geregistreerd: di 28 sep 2010, 17:24
  • Woonplaats: Den haag

Re: lucht kanalen

Berichtdo 07 okt 2010, 19:38

heb het denk ik gevonden in het schutbord aan de rechterzijde bij die vacuumbollen.
daar zit een groot ventiel van de kachel (denk ik) op dat zelfde blok zitten en zwarte en een rode slang aansluiting en de rode is afgebroken.

klopt dit kan dat het zijn?
Offline

Michiel

Professional Goud

  • Berichten: 5015
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 07:57

Re: lucht kanalen

Berichtdo 07 okt 2010, 19:49

Idd.. grote kans dat dit je probleem is.
Offline

jeffreypico

Master

  • Berichten: 800
  • Geregistreerd: di 28 sep 2010, 17:24
  • Woonplaats: Den haag

Re: lucht kanalen

Berichtdo 07 okt 2010, 20:11

nu nog een ander probleem, er zit maar een slang op en die is rood
Hoort dat zo of mis ik wat
Offline

jeffreypico

Master

  • Berichten: 800
  • Geregistreerd: di 28 sep 2010, 17:24
  • Woonplaats: Den haag

Re: lucht kanalen

Berichtdo 07 okt 2010, 20:19

heb het onderdeel gevonden het heet (Water valve onderdeelnr. 64 11 1 376 321)
Offline

jeffreypico

Master

  • Berichten: 800
  • Geregistreerd: di 28 sep 2010, 17:24
  • Woonplaats: Den haag

Re: lucht kanalen

Berichtvr 08 okt 2010, 18:49

Cees nog bedankt voor de uitleg over de telefoon vanmiddag.
Ben gelijk gaan kijken,precies wat je zij over het T-stuk zat goed maar bewoog het slangetje
en brak gelijk af moet ik maandag maar bestellen.
De zwarte slang zat aan de binnenkant ook los.
En die stekker waar ik het over had,die kan ik gewoon aansluiten
want heb toch verwarmde stoelen.
Heb alleen nog de buitentemperatuursensor nog niet gevonden van de boardcomputer.
Kwam daar wel een snoertje met een ronde stekker tegen met 2 kontakt punten tegen.
Is dat de aansluiting mischien van de sensor?
Offline

Herman

Master

  • Berichten: 677
  • Geregistreerd: zo 20 sep 2009, 14:45
  • Woonplaats: Helmond

Re: lucht kanalen

Berichtzo 28 aug 2011, 20:04

jeffreypico schreef:heb het onderdeel gevonden het heet (Water valve onderdeelnr. 64 11 1 376 321)



Ik heb nu hetzelfde probleem. Daarom blaas ik even nieuw leven in dit topic.


Bij mij was de zwarte slang afgebroken en had er iemand een boutje ingezet om niet alle vacuum te verliezen.(Ja ja, de vorige eigenaar was een goede monteur, zei de Turk zelf)

nu even provisorisch gerepareerd met wat isolatietape, tot ik nieuwe slang heb kunnen bestellen.

Maar die waterklep is dat een ander probleem (ik heb wel warme en koude lucht)
of hielp het aansluiten van de rode slang bij jou al voldoende??

Nu is het zover, dat ik uit alle gaten lucht krijg (kan het ook niet uitzetten).
Als ik de motor afzet hoor ik wel duidelijk iets sissen, dus ik benbang dat mijn kachelpaneel er echt even afmoet.
Hj blijft hangen aan de warm/koud schakelaar.
Ik zie de draad zitten onder het schutbord, maar ik ben bang hem los te maken, voor het geval er een simpele manier is om dat probleem te omzeilen.

Jij hebt de problemen al gehad, dus ik hoor graag wat het bij jou was.
BMW 528 E12 beige uit 1977 (verkocht)
BMW 735iA E23 Polaris grijs uit 1984 (verkocht)
Corsa Diesel 1998, blauw metallic met rembekrachtiging en asbak (bijna weg)
(Meer opties zitten er niet op)

Nu Lupo 1.2 TDi 3L 2000, grijs metallic
Offline

Michiel

Professional Goud

  • Berichten: 5015
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 07:57

Re: lucht kanalen

Berichtzo 28 aug 2011, 20:18

Vindt je vrouw het nog leuk Herman?
Offline

Herman

Master

  • Berichten: 677
  • Geregistreerd: zo 20 sep 2009, 14:45
  • Woonplaats: Helmond

Re: lucht kanalen

Berichtzo 28 aug 2011, 20:24

deze vindt ze minder erg dan de E12. ;-)

ze is er nog niet gek op, maar vandaag bijvoorbeeld wat tijd gekregen (zij met de kleine naar de kerk en ikke thuis) om de kachel na te kijken. Ik heb er veel van geleerd.

de E12 en E23 zijn dag en nacht verschil. E12 was sportiever, de E23 is luxueuzer.
Als ik geld, tijd en ruimte had, dan had ik de E12 niet weggedaan.
Maar nu is de lijst van to-do een stuk korter.

Ik heb trouwens hier wat gevonden voor onder de motorkap: [link]http://www.bimmerboard.com/forums/posts/714669[/link]

misschien dat iemand anders er ook iets aan zal hebben.
BMW 528 E12 beige uit 1977 (verkocht)
BMW 735iA E23 Polaris grijs uit 1984 (verkocht)
Corsa Diesel 1998, blauw metallic met rembekrachtiging en asbak (bijna weg)
(Meer opties zitten er niet op)

Nu Lupo 1.2 TDi 3L 2000, grijs metallic
Offline

Michiel

Professional Goud

  • Berichten: 5015
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 07:57

Re: lucht kanalen

Berichtzo 28 aug 2011, 20:26

Gelukkig maar. Komt vast goed en gewoon rustig doorgaan tot ie helemaal naar je zin is.
Offline

jeffreypico

Master

  • Berichten: 800
  • Geregistreerd: di 28 sep 2010, 17:24
  • Woonplaats: Den haag

Re: lucht kanalen

Berichtzo 28 aug 2011, 20:34

Heb toen dat pijpje doorgeboort dat in het schutbord zit en gewoon koppelstukje tussen gezet.

Werk prima :D

Hoor het anders wel succes
Offline

Herman

Master

  • Berichten: 677
  • Geregistreerd: zo 20 sep 2009, 14:45
  • Woonplaats: Helmond

Re: lucht kanalen

Berichtzo 28 aug 2011, 20:39

zekers te weten.

Als ie weer technisch 99% is , dan ben ik al blij.
kleine dingetjes hou je toch met deze leeftijd, denk ik, maar ik heb toch bij aankoop wel wat over het hoofd gezien.

snelheidsmeter en de kachelslangen zitten daarbij.
remsensoren had ie het lampje uitgehaald, dus die kan ik binnenkort ook vervangen.

iemand tips hoe dat te doen?
moet ik daarvoor de remblokken loshalen?

Liefste zou ik remschijven en remblokken vervangen en de klauwen reviseren.
Maar nu nog geen problemen en ik wil me niet nog meer werk op de hals halen als het niet nodig is.
Vooral omdat ik ook nog moet zien te ontluchten zonder apparatuur ervoor in huis.

Maar ik ben blij met de E23 en de vrouw is niet diep ongelukkig.
Dus dat valt voor mij weer mee.
BMW 528 E12 beige uit 1977 (verkocht)
BMW 735iA E23 Polaris grijs uit 1984 (verkocht)
Corsa Diesel 1998, blauw metallic met rembekrachtiging en asbak (bijna weg)
(Meer opties zitten er niet op)

Nu Lupo 1.2 TDi 3L 2000, grijs metallic
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: lucht kanalen

Berichtzo 28 aug 2011, 20:54

Welke E23 je ook koopt Herman, er is of was altijd wel iets. Denk dat het weinig uitmaakt welk merk je er op na houdt :)

Die remsensoren weet ik uit mijn hoofd niet, maar de klauwen uit elkaar is toch zo gepiept, kun je gelijk weer even alles vetten.
ook kun je gelijk kijken of reviseren al nodig is of niet, remschijven zou ik eerst opmeten want goed is goed.
Voor achter heb je inbus 7 nodig geloof ik, zo'n rare maat die niet in een setje voorkomt :)

Groeten Erik

Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten

cron