Het is nu wo 26 jun 2024, 06:57


lekkage e24

Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

basvanalst

Nieuw

  • Berichten: 31
  • Geregistreerd: do 24 dec 2009, 21:23

lekkage e24

Berichtwo 19 jan 2011, 00:09

help........ :cry: :cry: :cry:

de vloerbekleding van mijn e24 is zeik en zeik nat,wil ook al niet starten en staat inmiddels al een maand stil,heb nu het complete interieur eruit gehaald(alleen het dashboard niet) omdat er toch andere vloerbekleding in moet,alles droog gemaakt en wachten op de eerste volgende regenbui....

en jawel,aan de rechter en linker voorkant is de bodem weer nat(ik heb er nog geen ander tapijt in gelegd,ook is het isolatiemateriaal gedeeltelijk weg dus je kijkt van binnenuit echt op de carosserie)

het enige lekspoor die ik tot nu toe kan vinden is dat er een druppel water naast de checkcontrolmodule hangt(naad dashboard,deurpaneel)

heeft iemand een idee waar ik het zoeken moet??(er zit geen schuifdak in)
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: lekkage e24

Berichtwo 19 jan 2011, 00:12

voorruitrubber
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: lekkage e24

Berichtwo 19 jan 2011, 00:14

de ecu zit links achter de box, dus als die nat geworden is, kun je een nieuwe zoeken. maar eerst dat water probleem oplossen!

ik zou dat rooster weghalen bij de ruitenwissers, en de vacuum bollen is er uit lichten ed, wellicht is ie daar door... er zijn plaatjes van elders op forum met grote gaten daar.
dus even kijken waar de lekkage precies van daan komt... blijft je koelwater reservoir op peil? dan is het in elk geval niet je kachel radiateur....

Groeten Erik
Offline

basvanalst

Nieuw

  • Berichten: 31
  • Geregistreerd: do 24 dec 2009, 21:23

Re: lekkage e24

Berichtwo 19 jan 2011, 23:29

ben ff met een gieter en een bekertje water aan de gang geweest...

eerst de gieter leeggooien over het dak,en jawel.... het druppelt naar binnen via de voorste linker binnenstijl.
even wachten tot het druppellen naar binnen ophoud...
daarna de deur geopend en voorzichtig het bekertje langs de watergoot leeggegooid(zodat het niet over de sierlijst heen stroomt)het druppelt opnieuw,binnenin,onderaan de linkervoorstijl,maar ook bovenaan.

als ik vanaf het dak dan binnenin de sierlijst kijk,zie je het rubber,die (per zijde)2 maal onderbroken is ter hoogte van de deelnaad van de sierlijst(waar links 2 overzetstukjes en rechts 2 overzetstukjes van de sierlijst zitten)

kan het misschien zijn dat dit rubber ooit vervangen is geweest maar dat men toen geen kit of iets dergelijks heeft gebruikt?
Offline

Thegs

Pro

  • Berichten: 104
  • Geregistreerd: do 30 dec 2010, 08:28
  • Woonplaats: Wezep

Re: lekkage e24

Berichtdo 20 jan 2011, 08:13

basvanalst schreef:ben ff met een gieter en een bekertje water aan de gang geweest...

eerst de gieter leeggooien over het dak,en jawel.... het druppelt naar binnen via de voorste linker binnenstijl.
even wachten tot het druppellen naar binnen ophoud...
daarna de deur geopend en voorzichtig het bekertje langs de watergoot leeggegooid(zodat het niet over de sierlijst heen stroomt)het druppelt opnieuw,binnenin,onderaan de linkervoorstijl,maar ook bovenaan.

als ik vanaf het dak dan binnenin de sierlijst kijk,zie je het rubber,die (per zijde)2 maal onderbroken is ter hoogte van de deelnaad van de sierlijst(waar links 2 overzetstukjes en rechts 2 overzetstukjes van de sierlijst zitten)

kan het misschien zijn dat dit rubber ooit vervangen is geweest maar dat men toen geen kit of iets dergelijks heeft gebruikt?


In principe hoef je bij deze raamrubbers geen kit te gebruiken. Als je raamrand roestvrij en strak is, je rubber passend er en vers klikt de boel op zijn plek en is het lekvrij. Ben geen E24 expert, maar bij E21 is het zo, lekkage bij de voorruit duid op slechte plekken. Zou het navragen bij de E24 experts (of wellicht weet iemand hier het), maar ik gok op rotte plekken in de stijl van de voorruit.
Offline

basvanalst

Nieuw

  • Berichten: 31
  • Geregistreerd: do 24 dec 2009, 21:23

Re: lekkage e24

Berichtdo 20 jan 2011, 22:31

heb het profiel dat de hemelbekleding linksvoor vasthoud eraf gehaald,eveneens de bekleding van de raamstijl....als ik nu water langs de watergoot giet zie je het water binnenin druppelen (bovenin bij het bestuurdersraam,vandaaruit lekt het naar voren om vervolgens links van de checkcontrol op de vloer te druppelen.

iemand hier die een oplossing voor dit symptoom heeft????
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: lekkage e24

Berichtdo 20 jan 2011, 23:52

afkitten met ruitenkit, verkrijgbaar bij de autospeciaal zaak. Til het rubber op en spuit met een luchtspuitje schoon, Dan plak plakband tegen het rubber aan en spuit het kit tussen het rubber, druk het aan en het teveel aan kit komt op het plakband dat je dan verwijdert.

Image
Laatst bijgewerkt door RobertF op za 22 jan 2011, 11:08, in totaal 1 keer bewerkt.
Offline

basvanalst

Nieuw

  • Berichten: 31
  • Geregistreerd: do 24 dec 2009, 21:23

Re: lekkage e24

Berichtza 22 jan 2011, 09:43

bedankt voor de tip RobertF,dat ga ik proberen,word wel zaterdag over 2 weken want ik heb 3 kinderen die ook nog de nodige aandacht vragen.

ik laat weten wat het resultaat is....
Offline

basvanalst

Nieuw

  • Berichten: 31
  • Geregistreerd: do 24 dec 2009, 21:23

Re: lekkage e24

Berichtdo 03 feb 2011, 22:00

Robert F,het bleek de gouden tip...

maar eigenwijs als ik ben heb ik het iets anders gedaan,heb n.l. de complete linker dakgoot eraf gehaald om te zien hoe het in elkaar steekt.voordeel is wel dat ik nu de ruitenkit op de gedemonteerde delen kon aanbrengen,daarna schuif je hem er zo op.
nadeel is dat ik nu 2 nieuwe sierafdekkingen moet kopen(oude zijn teveel verbogen)die dingen zijn wel fucking duur zeg...

maar hoe dan ook,de linkerkant blijft nu droog.

zaterdag ga ik met de rechterkant aan de gang,die ga ik wel doen op de manier zoals je het aangaf....bedankt!!!!
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: lekkage e24

Berichtdo 03 feb 2011, 22:05

succes :thumbsup:

Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 45 gasten

cron